'אולפן שישי', מיחזורים בע"מ

'אולפן שישי' מציגים סיפור "בלעדי": "עדות חדשה" של עובד נוסף בבית רה"מ, ש"שובר שתיקה". למה לחמם מחדש איטריה קרה שנלעסה כבר בכל מקום? עורך התוכנית העדיף לא להגיב

 

בתוכנית 'אולפן שישי' האחרונה, הוצגה "חשיפה" על "עדות חדשה": "עובד נוסף מהמעון הרשמי שובר שתיקה". (דקה 26:08, כאן).

כך אמר דני קושמרו בפתיח לכתבה:

מה קורה במעון של ראש הממשלה? … בית המשפט פסק פיצויים כבר לשני עובדים מני נפתלי וגיא אליהו. הערב אנחנו חושפים עובד נוסף – עמנואל סלע – שעבד שם ומספר גם הוא על מסכת של השפלות ועלבונות… אז מה קורה שם בבית ברחוב בלפור?

לכל אורך הכתבה צוין בתחתית המסך שהסיפור 'בלעדי'.

עמנואל סלע2

"תמיד רציתי לדבר כי זה נורא הפריע לי היחס המשפיל הזה שחוו כל העובדים שם", השיב העובד, עמנואל סלע, לשאלת הכתבת מדוע החליט לדבר "עכשיו". "היא (שרה נתניהו – ט.ר) יוצרת לחץ סביבה, לחץ קשה שקשה להסביר אותו… בעיניה אנחנו חפצים".

אלא שבדיקה שערכנו מגלה, שה"עדות החדשה" שהציג סלע סופרה בכלי התקשורת זה מכבר; שסלע "שבר שתיקה" כבר לפני יותר משנה; ושהחשיפה שהוצגה בתוכנית לא הצריכה מאמצים מרובים, שכן תלונותיו של סלע קיבלו מקום בכמה כלי תקשורת, לרבות חדשות ערוץ 2 ולרבות בדיווח של העיתונאי גיא פלג, שישב באולפן בזמן ה"חשיפה" ה"בלעדית".

בשנת 2014 תבע סלע מביטוח לאומי הכרה כנכה, משום שייחס התקף לב שעבר לעבודתו המאומצת כאב בית בבית רה"מ מספר חודשים. מתוך תגובת הזוג נתניהו, שהובאה בכתבה, עולה שהמוסד לביטוח לאומי דחה את טענתו של סלע וקבע כי התקף הלב לא היה קשור למקום עבודתו.

על כל פנים, מאז שהוגשה תביעתו נגד הביטוח הלאומי, סיפורו של סלע סופר מספר פעמים.

כך ב 18.2.2015 הוא התראיין בתוכניתה של יעל דן בגל"צ, ואף תיאר את חוויותיו במילים דומות לאלו שהשתמש ב'אולפן שישי':

יש שם לחץ די כבד מצד הגברת, מרגישים את זה לאורך כל היום, הוא (בנימין נתניהו  — ט.ר) היה רוצה להרגיע את הגברת, הוא היה אומר לנו לעשות מה שהיא מבקשת כדי שהיא תירגע

את הסיפור שסיפר סלע ב'אולפן שישי' על הסנדוויצ'ים שנדרש להכין עבור שני כותבי נאומים של נתניהו, כמו גם על הדילמה האם ליישר את עוגת הדבש של שרה נתניהו ולהגיש לאורחים, או להכין עבורם סנדוויצ'ים כבקשת נתניהו עצמו, ניתן לקרוא לפרטי פרטים, כמעט מילה במילה, בכתבה שפורסמה בגלובס ב 25.1.2015 (מדובר בתוכן התצהיר שהגיש סלע לבית המשפט בעניינו של מני נפתלי).

כאמור, גם גיא פלג, ממשתתפי הפאנל ב'אולפן שישי' דיווח בעבר על תלונתו של סלע בכתבה שפרסם בינואר 2015. כך כתב:

עמנואל סלע, ששימש כאחראי על תפעול הבית והעובדים, אף טוען שעבר התקף לב כתוצאה מהיחס לו זכה במעון ראש הממשלה. לטענתו, חלה הידרדרות במצבו הבריאותי לאחר שתפעל כמעט לבדו את ביקורו של נשיא צרפת בישראל בנובמבר 2013… לטענתו של סלע, נטל עבודה רב הוטל עליו – זאת תוך כדי "לחץ רב וצעקות מכיוונה של אשת ראש הממשלה"

נראה כי גם חלק מאנשי חדשות ערוץ 2 שהשתתפו בפאנל, לא הרגישו בנוח עם ה"חשיפה" ה"בלעדית":

רוני דניאל אמר כי "האיש הזה שראינו כאן, אני חושב שזה זוטי זוטי דברים ואולי טוב שלא היה…" ואף הוסיף: "מה גם שהוא אומר שהוא 'שוקל' להגיש תלונה, שיגיש תלונה, נראה שזה רציני… אז הוא קודם בטלוויזיה, הוא עדיין שוקל". גם אמנון אברמוביץ' העיר מצידו: "אני מסכים עם רוני, ואני אומר בסוגריים שהמקרה הזה שהבאנו הנה הוא מרדד את המקרים הקודמים שהם אכן חמורים".

השאלה המתבקשת היא לשם מה בחרו ב'אולפן שישי' למחזר חומר ישן ולהציגו כ'חשיפה' של חומר חם וטרי?

איתי דנקנר, עורך 'אולפן שישי' בחר לא להתייחס.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. רדיפה פוליטית עיקשת על גבול האינפנטילית. הם עושים למקצוע שלהם הרבה יותר נזק מאשר לנתניהו, בכך אני בטוח.

  2. כי ביבי הוא אויב פוליטי, ו"מחנה השלום" אוהב להשמיד אויבים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות