איך ולמה אימץ ערוץ 10 את גרסת חמאס?

אחת משתיים: או שלאנשי הדסק המדיני ביטחוני של חדשות 10 יש לקות קשה בהבנת הנקרא, או שההעדפה שלהם את גרסת החמאס מדרדרת לא רק את היושרה של עצמם, אלא גם את זו של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP. חדשות 10: טעינו, נתקן

מוחמד חלבי בבית המשפט. העביר לחמאס או לא העביר? (צילום מסך)

 

בימים אלו מתנהל משפטו של נציג ארגון הסיוע הבינלאומי World Vision, מוחמד חלבי, הנאשם בכך שהעביר לחמאס כספים שתרמו לארגון ממשלות וקרנות במערב.

כידוע, גרסת מערכת הביטחון של ישראל היא שכסף שנתרם לארגון הועבר על ידי שלבי לחמאס, וגרסת חמאס וחלבי היא שכסף שנתרם לא הועבר לחמאס.

עכשיו הסתכלו על הדיווח הזה באתר נענע10:

 

%e2%80%8f%e2%80%8f%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

 

ברור שערוץ 10 נתלה בדיווח של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP, כדי לבסס את גרסת חמאס ולערער את גרסת השב"כ.

אבל בדיקה של הידיעה המקורת של AP, מעלה שהיא סולפה בידי ערוץ 10. היא אינה קובעת שכסף לא הועבר, אלא רק שחקירת ממשלת אוסטרליה לא הצליחה להוכיח שהכסף שהיא עצמה תרמה לארגון הסיוע, הועבר לחמאס. והדברים כתובים במפורש כבר בכותרת הידיעה. הנה כותרת הידיעה של AP, לפני ה"טיפול" של ערוץ 10:

 

%e2%80%8f%e2%80%8f%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%941

 

יותר מזה: עוד לפני פרסום הידיעה בערוץ 10, ראה לנכון שגריר אוסטרליה בישראל לפרסם הבהרה להודעת ממשלתו, ולפיה ממשלת אוסטרליה מניחה לבית המשפט הישראלי להכריע באישום, אך מציינת שהבדיקה שקיימה בנושא לא מצאה ראיות לכך שהכסף שהיא עצמה תרמה לארגון, אכן הועבר לחמאס.

פנינו לחדשות 10 בבקשה שיתקנו את הדיווח ושיסבירו לנו איך הצליחו להשתמש בידיעה של סוכנות AP, כדי לצדד באמצעותה בעמדת חמאס ולדחות את עמדת ישראל.

תגובת חדשות 10: מדובר בטעות עריכה. שבינה לבין "העדפת גרסת חמאס" אין דבר וחצי דבר. לאחר בירור שערכנו, התברר כי בלינק שהועבר למערכת מה"דיילי מייל", ובו מובאת על פניו הידיעה של AP, מובאת השורה הבאה, שלא הופיעה בדיווח הרלוונטי שנמצא ב-AP בסוכנויות הידיעות –  ולפיה:

Australian is the biggest single donor to World Vision's humanitarian work in Gaza, providing more than $2 million in the past three years.

הידיעה תוקנה במהירות ברגע שהגיעה פנייתכם, ואנו מודים לכם על הפנייה

 

(תודה להדר סלע)

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. ממש "מפתיע" שערוץ השמאל הקיצוני והאנטי ישראלי השפל הזה טעה לטובת האוייב…

  2. טוב שהם לקחו אחריות והחליטו לתקן. יש הסבר כיצד המשפט שהופיע במייל קשור לעניין או גרם לבלבול?!

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות