איך ולמה אימץ ערוץ 10 את גרסת חמאס?

חנן עמיאור

אחת משתיים: או שלאנשי הדסק המדיני ביטחוני של חדשות 10 יש לקות קשה בהבנת הנקרא, או שההעדפה שלהם את גרסת החמאס מדרדרת לא רק את היושרה של עצמם, אלא גם את זו של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP. חדשות 10: טעינו, נתקן

 

%e2%80%8f%e2%80%8f%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

מוחמד חלבי בבית המשפט. העביר לחמאס או לא העביר? (צילום מסך)

 

בימים אלו מתנהל משפטו של נציג ארגון הסיוע הבינלאומי World Vision, מוחמד חלבי, הנאשם בכך שהעביר לחמאס כספים שתרמו לארגון ממשלות וקרנות במערב.

כידוע, גרסת מערכת הביטחון של ישראל היא שכסף שנתרם לארגון הועבר על ידי שלבי לחמאס, וגרסת חמאס וחלבי היא שכסף שנתרם לא הועבר לחמאס.

עכשיו הסתכלו על הדיווח הזה באתר נענע10:

 

%e2%80%8f%e2%80%8f%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94

 

ברור שערוץ 10 נתלה בדיווח של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP, כדי לבסס את גרסת חמאס ולערער את גרסת השב"כ.

אבל בדיקה של הידיעה המקורת של AP, מעלה שהיא סולפה בידי ערוץ 10. היא אינה קובעת שכסף לא הועבר, אלא רק שחקירת ממשלת אוסטרליה לא הצליחה להוכיח שהכסף שהיא עצמה תרמה לארגון הסיוע, הועבר לחמאס. והדברים כתובים במפורש כבר בכותרת הידיעה. הנה כותרת הידיעה של AP, לפני ה"טיפול" של ערוץ 10:

 

%e2%80%8f%e2%80%8f%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%941

 

יותר מזה: עוד לפני פרסום הידיעה בערוץ 10, ראה לנכון שגריר אוסטרליה בישראל לפרסם הבהרה להודעת ממשלתו, ולפיה ממשלת אוסטרליה מניחה לבית המשפט הישראלי להכריע באישום, אך מציינת שהבדיקה שקיימה בנושא לא מצאה ראיות לכך שהכסף שהיא עצמה תרמה לארגון, אכן הועבר לחמאס.

פנינו לחדשות 10 בבקשה שיתקנו את הדיווח ושיסבירו לנו איך הצליחו להשתמש בידיעה של סוכנות AP, כדי לצדד באמצעותה בעמדת חמאס ולדחות את עמדת ישראל.

תגובת חדשות 10: מדובר בטעות עריכה. שבינה לבין "העדפת גרסת חמאס" אין דבר וחצי דבר. לאחר בירור שערכנו, התברר כי בלינק שהועבר למערכת מה"דיילי מייל", ובו מובאת על פניו הידיעה של AP, מובאת השורה הבאה, שלא הופיעה בדיווח הרלוונטי שנמצא ב-AP בסוכנויות הידיעות –  ולפיה:

Australian is the biggest single donor to World Vision's humanitarian work in Gaza, providing more than $2 million in the past three years.

הידיעה תוקנה במהירות ברגע שהגיעה פנייתכם, ואנו מודים לכם על הפנייה

 

(תודה להדר סלע)

תגיות
הוסף תגובה

3 תגובות

  1. אמתי

    טוב שהם לקחו אחריות והחליטו לתקן. יש הסבר כיצד המשפט שהופיע במייל קשור לעניין או גרם לבלבול?!

    הגב
  2. ישראלי

    ממש "מפתיע" שערוץ השמאל הקיצוני והאנטי ישראלי השפל הזה טעה לטובת האוייב…

    הגב

תגובה
שם
דוא"ל

4 × five =

חזרה למאמרים
הרשמה לניוזלטר
הכניסו את פרטיכם וקבלו עדכונים שוטפים לדוא"ל
אני מסכים לתנאי השימוש
הירשם
פרספקטיבה בפייסבוק
פרספקטיבה בתקשורת
עמותת האם
שותפים