איפה בדיוק דרכו "רגליהם המטונפות" של היהודים?

התעמולה הערבית מלעיטה את התקשורת באי דיוקים על הנעשה בהר הבית, במטרה להתסיס. ה'ניוזוייק' וה'ניו יורק טיימס', שנכשלו בעניין, פרסמו הבהרות ותיקונים. נחכה למחר כדי לראות מה יעשה בעניין עיתון 'הארץ'

תמו יום קרב וערבו במסגד אל אקצא. שוטרים ישראלים פרצו פנימה? (צילום: פלאש 90)

 

פעם אחר פעם לא נלאים פרשני התקשורת מלהסביר לנו את הרגישות המיוחדת של העולם כולו לכל הקשור בהר הבית ובמסגד אל-אקצא. אלא שהרגישות לעניין איננה רק אחריות של המשטרה, אלא גם אחריות המוטלת על התקשורת, לדקדק בדיווחיה.

השאלה האם השוטרים נכנסו למתחם הר הבית או לתוך מסגד אל-אקצא, נדמית רק לנו כעיסוק בקטנות. עבור העולם המוסלמי, ההבדל משמעותי ולכן חשוב גם הדיוק. הקצנת הדיווח אודות צעדיה של ישראל במתחם ההר, עלולה לשלהב את היצרים, ולספק סיבות חדשות לאלימות.

גם בסבב המתיחות והאלימות הנוכחי, טענו הפלסטינים שהיהודים פרצו לתוך המסגדים, למרות שהדבר לא קרה. העיתונות, ברובה, רגישה לעניין הזה. כך לדוגמא, בעקבות פניות של 'קאמרה' – עמותת האם של 'פרספקטיבה' הפועלת בארה"ב, פרסמו הן ה-'ניו יורק טיימס' והן 'Newsweek' תיקונים לדיווחיהם בענין:

התיקון ב'ניו יורק טיימס'

תרגום התיקון של 'הניו יורק טיימס':

גרסה קודמת של הכתבה, טעתה בתיאור מעשיהם של השוטרים במהלך העימותים. הם התעמתו עם מפגינים במתחם העוטף את אל-אקצא, אך לא נכנסו אליו…

התיקון ב- 'Newsweek'

 תרגום התיקון של 'Newsweek':

כותרת הכתבה במקור ציינה בטעות כי הכוחות הישראלים הסתערו למסגד אל-אקצא. הכוחות הסתערו על המתחם סביב המסגד, אך לא על המסגד עצמו.

לפיכך מפתיע שדווקא בטור פרשנות של עמירה הס, ("עבאס מתבטא בחריפות כדי לטשטש את אזלת ידו", 20.09) מופיע אי הדיוק הרה המשמעות הנ"ל:

 השבוע תפסה התקשורת הישראלית את מחמוד עבאס במילה. במסיבת עיתונאים, בהתייחסו לאירועים באל-אקצא, אמר עבאס: "לא נרשה להם לחלל את מקומותינו הקדושים ברגליהם המטונפות". הפרשנות לבית שמאי גרסה שהתכוון לרגלי היהודים ושבכך חשף כביכול את פרצופו האמיתי. הפרשנות האחרת, שספק אם נקלטה, היתה של ח"כ אחמד טיבי: הוא הסביר שעבאס נסער מפריצת שוטרים ישראלים חמושים למסגד כשהם נועלים נעליים – חילול קודש וזלזול במוסלמים.  (דגש לא במקור)

אמנם הס מצטטת את דברי ח"כ אחמד טיבי, אך היה עלייה לציין את העובדה שמדובר בטענה הפלסטינית, ולא בעובדה מוסכמת. הס, עיתונאית בכירה המתמחה בפלסטינים, לבטח מודעת למשמעות ההבדל. למה, אם כן, הביאה את טענותיו הכוזבות של טיבי בעניין ללא כל הסתייגות?

עמירה הס בתגובה: "אני עושה עוד בדיקה וגם אבקש מהמשטרה את תגובתה."

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. תשאלו אותה מדוע לא טרחה לברר עם המשטרה לפני שחזרה על העלילה בכזו תשוקה.
    האם היא בודקת רק טענות שמנקות את ישראל מאשמה?

  2. אמירה קופצת על כל עלילת דם פלסטינית כמוצאת שלל רב. זו העיתונות במאה השנים האחרונות – ללא אחריות, יושרה, או מקצועיות.

  3. עיתונאית חסרת פניות ומקצועית כמוה? לא יכול להיות. תבדקו את עצמכם

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות