'ישראל היום' העלה את מספר ההרוגים הפלסטינים ב-50%

אפילו 'ישראל היום', שאינו חשוד באנטי-ישראליות, הוסיף 33% למספר הפלסטינים שנהרגו ב"יום שישי השחור" ברפיח, במהלך צוק איתן

לוויה של הרוגים פלסטינים ברפיח במהלך צוק איתן (עבד רחים חאטיב, פלאש 90)

לפני מספר חודשים הפנתה 'פרספקטיבה' את תשומת ליבו של עיתון 'הארץ' לכך כי הערכות העיתון לגבי מספר ההרוגים הפלסטינים ב"יום שישי השחור" (היום בו נחטף סגן הדר גולדין) גבוהות יותר מההערכות של הפלסטינים עצמם. בעוד ב'הארץ' נטען כי בין 130-150 פלסטינים נהרגו באותו היום, הרי שבצה"ל העריכו כי מדובר ב-41 הרוגים ואילו ארגונים פלסטינים דיברו על 98-123 הרוגים. בעקבות פניית 'פרספקטיבה', פרסם 'הארץ' את ההבהרה החשובה הבאה:

הבהרה

ביום שישי האחרון, גם 'ישראל היום' התייחס למספר הפלסטינים שנהרגו ברפיח ב"יום שישי השחור" ("שנה לצוק איתן: צה"ל הפיק לקחים, ומתכונן לבאות", 3.7) אלא שהכתב יואב לימור ציין כעובדה דווקא את המספר הגבוה והשגוי (דגש לא במקור):

 […] כדאי לזכור את העניין הזה כאשר יחליט הפרקליט הצבאי הראשי, כנראה בקרוב מאוד, אם לפתוח בחקירה פלילית בכל הקשור לאירועי 1 באוגוסט ברפיח (התקרית שבה נחטף הדר גולדין ז"ל ושניים מחבריו נהרגו, ובמהלכה נהרגו גם כ־150 פלשתינים).

נציין כי מאז פרסום המאמר הקודם של 'פרספקטיבה' באותו הנושא, פורסם דו"ח האו"ם על צוק איתן. לפי הדו"ח, המסתמך על מקורות של האו"ם, ביום ה-1 לאוגוסט נהרגו ברפיח 100 איש, 75 מהם אזרחים (סעיף 356 בדו"ח). יוצא אם כך, שלפי יואב לימור ב'ישראל היום', מספר הפלסטינים שנהרגו באותו היום גבוה בכ-50% מהנתונים של האו"ם.

עדכון 7.7:

'ישראל היום' פרסמה את ההבהרה הבאה:

ישראל היום

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. שהמומחיות הערבית לתעמולה, הם נולדים אתה, מחברת ומפרקת נושאים לפי הצורך, בגמישות רבה. אנחנו בודקים דברים ומתנסחים באופן לוגי ומחויב לעובדות (לפחות אמורים לעשות כך והאתר הזה עושה כך), לוגיות ואמת זה הלוז שלנו. אולי צריך להביא בחשבון עם מי יש לנו עסק, וכן לשמור לחלוטין על העקרונות שלנו, ועם זאת להוסיף מידע – 'כול זה קרה בהפרת הפסקת אש ולא הראשונה, של חמאס'.

  2. לפני שאומר את שעל ליבי אסתייג ואומר כי מטרת האתר אינה להביע את דעתינו אלא להציג אי דיוקים בתקשורת. את זאת עושה אתר זה נאמנה.

    משום מה העיסוק המתמיד סביב סוגיית המספרים ב"יום שישי השחור" משכיח מליבות כולנו כי התקרית כולה קרתה בזמן הפסקת אש והעניין לא מכובד. ישראל הרגה X ערבים בניסיון להחזיר חייל שבוי ובתגובה להפרה בוטה (ולא ראשונה) של הפסקת האש ע"י הערבים. אין שום צורך להתנצל או להתעסק במספרים. גם אילו נהרגו 1000 ערבים באותה תקרית אין להם את מי להאשים אלא את החמאס שהפר את הפסקת האש. ברור שאם התקרית היתה קורית שלא בזמן הפסקת אש צה"ל היה ערוך בצורה אחרת ומגיב באופן שונה וביתר זהירות (או שסביר להניח מונע אותה מלכתחילה) וסביר שפחות חפים מפשע היו נהרגים. התעסקות זו במספרים משחקת לידי האויב שכן לאף אחד ממבקרי ישראל לא באמת משנה אם נהרגו 100 או 150 פלסטינים. מבחינתו המספרים גבוהים ממילא וההתעסקות הזו משמשת כלי להפעלת לחץ על ישראל (במקום שידינו תהיה על העליונה עקב הפרת הפסקת האש ידינו על התחתונה כי כולם שומעים מספר כלשהו של ערבים שנהרגו).

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות