לאחר הפיגוע בפריז, אנטישמיות ב-BBC

פחות מ-48 שעות לאחר רצח ארבעה יהודים במרכול כשר בפריז, הצליח כתב של ה-BBC לדחוף הערה אנטישמית למראויינת שלו. גם כשניסתה לענות לו, המשיך בטבעיות להצדיק את הטרור. בינתיים, הוא הספיק להתנצל בטוויטר

 

במהלך הפגנת הענק שהתקיימה אתמול בפריז נגד הטרור, ראיין כתב ה-BBC טים ווילקוקס אשה מבוגרת, ושאל אותה על תחושותיה. בתשובה, ענתה לו שהיא חשה כי הסיטואציה מזכירה את שנות ה-30 וכי "אסור לנו לפחד לומר כי היהודים הם שמהווים את המטרה עכשיו". כשניסתה להמשיך את דבריה, קטע אותה ווילקוקס עם המשפט הבא:

מבקרים רבים של המדיניות הישראלית יאמרו שגם הפלסטינים סובלים רבות תחת ידם של היהודים

כשניסתה לענות לו באנגלית מגומגת שאי אפשר לערבב בין שני הדברים, חינך/ענה/הטיף/ לה:

אבל את מבינה שאת הכל ניתן לראות מזוויות ראייה שונות

 

 
(הסרטון הועלה ע"י Campaign Against Antisemitism. תרגום לעברית: 'פרספקטיבה')

מעבר לחוסר הרלוונטיות של הערתו של ווילקוקס, שימו לב שהוא אמר "יהודים" ולא "ישראלים". הערתו של כתב ה-BBC נופלת תחת ההגדרה של "אנטישמיות" המופיעה במסמך של מרכז האיחוד האירופי למעקב אחר גזענות ושנאת זרים (לימים "הארגון האירופאי לזכויות יסוד"), הקובעת בין השאר כי אנטישמיות היא:

ראייה קיבוצית של היהודים כאחראים לפעולותיה של מדינת ישראל

(נציין כי המסמך של הארגון האירופאי לזכויות יסוד, נכתב ב-2005 ונועד לאפשר למוסדות לאומיים באיחוד לאסוף נתונים בנוגע לתופעת האנטישמיות. לא מדובר בחקיקה אלא בכלי מחקרי בלבד, ולמרות זאת מדובר באחד המסמכים המשפיעים והמצוטטים ביותר בנוגע להגדרת האנטישמיות בעולם. על חשיבות המסמך ניתן ללמוד מהגופים אשר אימצו את הגדרתו לצורך עבודתם, ובינהם משרד המדינה האמריקאי (בשינויים קלים), US Commission on Civil Rights, הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות, הקואליציה הבין-פרלמנטרית למאבק באנטישמיות, ואף בתוכניות לימוד שפותחו על ידי יד ושם והארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE)).

נוסיף גם, כי הערתו של ווילקוקס מהווה מקרה קלאסי של האשמת הקורבן.

בעקבות הביקורת, פרסם כתב ה-BBC את ההתנצלות הבאה בטוויטר:


תרגום:

אני ממש מתנצל על פגיעה כלשהי שנגרמה כתוצאה משאלה שנוסחה באופן גרוע בראיון בשידור חי אתמול בפריז – זה היה לגמרי ללא כל כוונה

את הראיון המלא ניתן לראות כאן.

הדר סלע עורכת את אתר "BBCWatch", הפועל בשיתוף פעולה עם 'פרספקטיבה' ומנטר את ה-BBC. לקריאת המאמר באנגלית לחצ/י כאן.

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות