'מקור ראשון' אוטם את אוזניו (ואוזני קוראיו)

'מקור ראשון' ממשיך לזלזל בקוראיו. ביומיים האחרונים נעצרו מספר בני נוער בחשד למעורבות בתקיפתו של צעיר ערבי בשבוע שעבר בירושלים. אתמול הובא להארכת מעצר אחד הנערים, בן 14, אשר בדרך לאולם הדיונים, שחרר מול הכתבים והצלמים את הפנינים הבאות:

הייתי בכיכר ציון והייתי מעורב כי הוא קילל את אמא שלי. הוא חטף מכות? שיחטוף את המכות שלו עד הסוף. מצידי שימות. הוא ערבי. אם אתה תעבור בשער שכם תחטוף דקירה. היינו שם 40-50 ילד, וכל מי שהיה בקרבת מקום הרביץ לו. אם זה תלוי בי, אני גם רוצח אותו.

אמנם הניסוח קצת משתנה מעיתון לעיתון, אך זה פחות או יותר מה שאמר אותו העלם. לו הייתם עורכי עיתון, איזו כותרת הייתם נותנים לידיעה שהמונולוג הנ"ל עומד במרכזה? נבדוק מה עשו עורכי העיתונים האמיתיים.

'ישראל היום':

"אם זה היה תלוי בי, הייתי רוצח אותו"

'הארץ':

החשוד בלינץ' בירושלים: "הוא ערבי, מצידי שימות"

'ידיעות אחרונות':

"היינו שם 40-50 ילדים וכולם הרביצו לו. הוא ערבי. שימות"

'מעריב':

במשטרה חושדים: נערה שסיפרה שפלסטיני אנס אותה הסיתה ללינץ'

ובכותרת המשנה של 'מעריב' נכתב:

אחד החשודים בתקיפתו של ג'מאל ג'ולאני: "שימות. הוא ערבי. אם הייתי יכול הייתי רוצח אותו"

ומה הכותרת של 'מקור ראשון'?

אחד מתוקפי הצעיר הערבי: "הוא קילל את אמא שלי"

מה זה הכותרת הזו? האם עורכי 'מקור ראשון' לא חושבים שמילים קשות על רצח, מוות, אלימות ושנאה של ילד שבקושי חגג בר-מצוה אינן ראויות מספיק על מנת לשמש כותרת? הרי הדברים שנאמרו על ידו הם לא פחות ממפחידים, ואמורים לעורר דיון ציבורי בשאלה כיצד ילד מגיע בכלל למצב שהוא מסוגל לדבר בצורה כזו. אגב, גם בכותרת המשנה אין זכר לדברים הקשים שאמר הנער.

דומה ש'מקור ראשון' בורח מאחריות. המשפט "הוא קילל את אמא שלי" הוא המשפט הכי פחות חשוב במונולוג של אותו עציר צעיר. מדוע העיתון מפחד לשים את האמת המרה והמכוערת באופן גלוי ובולט בפני קוראיו?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות