נחום ברנע בעלילה לא היגיינית

נחום ברנע קבע שישראל מנעה הכנסת טמפונים לעזה במסגרת הסגר. כשהתבקש להציג את המקור לטענה חמורה ושקרית זו, הפנה לאלוף במיל' עמוס גלעד. תגובת גלעד מדברת בעד עצמה

נחום ברנע. עלילת דם (צילום: מיכל פתאל פלאש 90)

 

בשבת האחרונה (המוסף לשבת, 'ידיעות אחרונות', 2.10, עמוד 2) כתב העיתונאי נחום ברנע בטורו את המשפט הבא:

לסגר על עזה, שכלל בעבר איסור על הכנסת טמפונים, היה קשר קלוש לביטחון.

הקביעה המבצעית הנחרצת של ברנע לגבי חוסר יעילות הסגר, עומדת בסימן שאלה. כאן, בעמוד 4 של עדות שר הביטחון אהוד ברק בפני ועדת טירקל, מוגדר הסגר כ"כורח מתחייב מאחריותנו לביטחון תושבי ישראל שאין באפשרותנו לבטלו".

אבל נתרכז בשאלה החשובה יותר: ככל הידוע, מגבילה ישראל הכנסת מוצרים לעזה, רק במקרה שיכול להיות להם שימוש עוין אפשרי. למשל דשנים לחקלאות, שמהם ניתן להרכיב גם פצצות, או בטון לבנייה, שבאמצעותו ניתן לבנות ביצורים ומנהרות תקיפה. מה שמחדד את השאלה: האומנם אסרה ישראל הכנסת מוצרי היגיינה לרצועת עזה?

נטייתו של נחום ברנע להיטפל דווקא לענייני  נשים שמתחת לחגורה, אינה בגדר דבר חדש, ובכל זאת, חשוב לברר האם באמת נהגה ישראל בזדון מכוער ומרושע שכזה כלפי נשות עזה, שבשרירות לב מנעה מהן היגיינה אישית? הרי זו טענה אפלה, מזעזעת, על גבול האנטישמית.

'פרספקטיבה' פנתה לדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בשאלה האם נכונה הטענה שפרסם ברנע. תגובתם: לא מוכר לנו. תפנו לשב"כ. פנינו לשב"כ. תגובתם: לא מוכר לנו. תפנו למתאם פעולות הממשלה בשטחים.

פנינו לנחום ברנע. אמרנו לו שטענתו מוכחשת על ידי הרשויות האחראיות לעניין וביקשנו ממנו מקור/אסמכתה. הוא הפנה אותנו לראש האגף המדיני בטחוני במשרד הביטחון, אלוף במיל' עמוס גלעד.

פנינו לעמוס גלעד ושאלנו אותו האומנם.

תגובת עמוס גלעד: כל הזמן הוא (ברנע) כותב את הדבר המבחיל הזה. זה מראה כמה אנחנו מטומטמים ורשעים. אבל זה לא נכון. לא אמרתי לו את זה מעולם. במילים פשוטות בשפה העברית: לא היה ולא נברא.

 

 

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. איך בדיוק פניתם אליו? אני מחפש כתובת מייל שלו ולא מוצא, גם כי אני סבור שנפלה שגיאה באחד הטורים שלו ורוצה לפנות אליו ולשמוע את תגובתו. כיצד יוצרים איתו קשר, ברמה הטכנית? תודה.

  2. לפחות הוא כבר לא כותב שיש מצור על עזה. מישהו גילה לו שלעזה יש גבול יבשתי עם מצרים..

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות