עיוותי התרגום של 'הארץ' באנגלית – פרק 33

מתרגמי 'הארץ' שוב הפגינו אתמול מקצועיות ותשומת לב לפרטים.

 

במדורו השבועי, כתב השבוע גדעון לוי על נזירה לבנונית שחיה בסוריה והגיעה לביקור בישראל. לנזירה ביקורת חריפה על ארה"ב מפאת רצונה לתקוף את משטר אסד, מכיוון שלטענתה רוב האופוזיציה הסורית מורכבת מכוחות הג'יהאד העולמי, ורוב העם הסורי דווקא תומך במשטר אסד. ניחא. כך נראתה הכותרת המקוונת של מאמרו של לוי:

 


ומי שזכה לקרא דווקא את מאמרו המתורגם של לוי במהדורת 'הארץ' באנגלית, נחשף לכותרת הזו:

 


תרגום:

 

נזירה סורית מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל וארה"ב; מדוע מאמינה נזירה כרמליטית שהמתקפה הכימית בדמשק היתה מבוימת.

 

מהיכן הגיעה ה"אצבע המאשימה כלפי ישראל"? אולי באמת מאשימה הנזירה את ישראל בדבר כלשהו, והעורך באנגלית פשוט ביקש להדגיש את זה? אז זהו, שלא. לא רק שאין מילת ביקורת אחת של הנזירה כלפי ישראל, לוי אף טורח לספר לקוראיו:

 

כשהוצגתי בפניה, אמרה לי שהיא אוהבת את ישראל וכי היהודים צריכים לשמש אור לגויים.

 

כיצד הצליחו, אם כן, מתרגמי 'הארץ' להמציא כותרת כל כך לא קשורה לגוף המאמר? השערה אחת היא כי המתרגם הלא מרוכז ראה את המילה "מבקרת" וחשב משום מה שמדובר בביקורת למרות שלמעשה מדובר בביקור. כך או אחרת, שוב זכו קוראי 'הארץ' באנגלית לכותרת שלילית על ישראל על לא עוול בכפה.

עדכון:

בעקבות פניית 'פרספקטיבה' ל'הארץ', תיקנו עורכי העיתון את הכותרת השגויה, ואף הוסיפו בסוף הכתבה כי הכותרת שונתה.

 

 לקריאת פוסט זה באנגלית  לחצ/י כאן

 

 

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות