אלכס פישמן משפץ את המציאות

פרשת אשכנזי/הרפז/גלנט (אפילו על שמה של הפרשה אין הסכמה), ממשיכה לבעור ולהבעיר דליקות משנה בין העיתונאים לבין עצמם. השבוע, במסגרת סבך האינטרסים המלווה את שולי וצללי הפרשה, נסחף גם אלכס פישמן, הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', לאי דיוק משמעותי.

ביתו של גלנט (פלאש 90)

 

על הפרק, מאמציו של האלוף במילואים גלנט להחיות מחדש את מועמדותו לרמטכ"לות. פישמן אפילו לא מנסה להסתיר את תמיכתו במועמדותו החדשה-ישנה של גלנט לרמטכ"לות: לפי פישמן, גלנט בסך הכל "נפסל ברגע האחרון [מלכהן כרמטכ"ל, ח"ע] בטיעונים שלא היה לו זמן להפריכם." גלנט "מצטייר בציבור כמי שיכול להוביל את צה"ל להכרעה מול האתגרים שמציב הטרור האסלאמי." וכן ש"יש תחושה בציבור שהגיעה העת לפצות את הקצין שנפגע כתוצאה מהתככנות בצמרת המטכ"ל."

ואיך פותר פישמן את הבעיה שאותה לא הצליח גלנט לפתור בזמנו, והיא אותו מכשול משפטי בלתי עביר, שבגינו נאלץ היועמ"ש וינשטיין להודיע לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון ברק, שלא יוכל להגן בבג"ץ על מועמדם המועדף לרמטכ"לות?

כך פישמן:

באשר לצדדים המשפטיים שהביאו להדחתו, גלנט דאג בינתיים לטפל בכל הניירת, וגבולות הנחלה שלו הוסדרו כחוק כבר לפני שנתיים. בהחלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מנשה־אלונה מ־19 בדצמבר 2012 נכתב: ״רשויות התכנון תיקנו את הטעות שנפלה אצלן לפני שנים במיקום הגבולות של נחלת גלנט במושב עמיקם ואישרו את גבולות הנחלה. בכך הגיעה הפרשה לסיומה."

פישמן מתכוון לויכוח שהתגלע בין גלנט לרשויות, באשר לגבולות הנחלה שלו ששורטטו בטעות על ידי הרשויות, באופן שמספח אליהם 350 מטרים שאינם שלו. גלנט נדרש לפני זמן רב להחזיר את השטח לציבור, אולם התמהמה. לבסוף, לפני כשנתיים, אכן החזיר את השטח ובתגובה אכן הגיעה הפרשה לסיומה.

אבל לא על 350 המטרים שסיפח גלנט, והחזיר לבסוף לאחר שנכפה עליו הדבר, נפסלה מועמדותו לרמטכ"לות ולא אלה "הצדדים המשפטיים שהביאו להדחתו". את המצב המשפטי שמנע את מינויו לתפקיד, אותו ראה היועמ"ש כבלתי ניתן להגנה, לא יוכל עוד גלנט לתקן, כיוון שהוא נוגע לעדויות שקר ולהתנהלות לא הולמת שאין אפשרות להשיבן לאחור.

הסיבות המשפטיות האמתיות שבגינן מצא אותו היועמ"ש פסול מלכהן כרמטכ"ל, כתובות בהודעתו של וינשטיין לנתניהו וברק, מדוע לא יוכל להגן על מינויו בבג"ץ: התנהגותו של גלנט (הכוונה ל"התמשכות הליך פינוי השטח"), ובעיקר שני מקרים של אי אמירת האמת: בדיון בבית המשפט ומול מינהל מקרקעי ישראל – אותם הזכיר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדו"ח שפרסם אף הוא על הפרשה.

לאחר הודעתו זו של היועמ"ש לראש הממשלה ושר הביטחון – ולא בגלל 350 המטרים שאותם החזיר לבסוף בלית ברירה – נפסל גלנט סופית מלכהן בתפקיד.

אלכס פישמן נמנע מלהגיב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות