בן דרור ימיני כותב על 'פרספקטיבה'

בן דרור ימיני נתן קרדיט בטורו השבועי ב'מעריב' לאייטם האחרון של 'פרספקטיבה' על העלילה של יצחק לאור ב'הארץ' בנוגע לפיצוץ מסגד מאוכלס בילדים על ידי צה"ל במלחמת לבנון הראשונה.

ימיני הוסיף עוד כמה פרטים משלו בנוגע ללאור המשלימים את התמונה הכוללת. להלן הדברים של ימיני במלואם:

אחד הכותבים הקבועים בעיתון "הארץ" כתב לאחרונה, על מלחמת לבנון הראשונה, ש"צה"ל פוצץ את המסגד בעין אל חילווה על מאות מתבצריו, כולל ילדים". אתר "פרספקטיבה", שמנהל מעקב על תרומת התקשורת הישראלית לתעשיית השקרים, שאל את הכותב למקור המידע. הכותב הפנה לספר של זאב שיף ואהוד יערי, "מלחמת שולל". אלא שבספר אין שום דבר מהסוג הזה. יש שם תיאור של קרב קשה, שבו השתמשו אנשי אש"ף באזרחים. לא היה "פיצוץ מסגד", לא היה "על מאות מתבצריו", והמילה "ילדים" לא אוזכרה בהקשר למסגד. הספר של שיף ויערי מתאר את מחבלי אש"ף כמי שהעדיפו "לגרום למותם של אזרחים רבים". בנוסף, נפוצו ידיעות על "שלושה ילדים שנורו לעיני אביהם". זו הדרך בה ביקשו המחבלים למנוע יציאת אזרחים מהמחנה, כפי שצה"ל ביקש, כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. אבל לאור, במצח נחושה, הפך את התמונה. הרי מדובר ביהודים. ותמיד טוב להדביק להם איזה רצח המוני. בעיקר של ילדים. הרי זה באופי שלהם. 

העניין הוא שעלילות דם הן לחם חוקו של אותו כותב. לפני עשר שנים הוא פרסם מאמר בכתב עת בריטי יוקרתי, London Review of Books, שם הוא טען ש"תאי גז אינם הדרך היחידה להשמיד אומה. זה מספיק לפתח שיעורים גבוהים של תמותת תינוקות". הייתה רק בעיה אחת. נתוני הבנק העולמי מציגים תמונה הפוכה. בשנת 80 עמדה תמותת התינוקות בקרב הפלסטינים בשטחים על 54.9 לאלף לידות, בשנת 90 על 32.7 ובשנת 2002, כשהמאמר פורסם, תמותת התינוקות עמדה על כ-25. מאז חלה עוד ירידה משמעותית. המצב אצל הפלסטינים טוב יותר לעומת רוב מדינות ערב, איראן ותורכיה. אבל השקר פורסם והופץ. אף אחד לא עצר את הכותב לפני עשור. כך שהוא ממשיך לדהור.  

מבקר ספרות היה מבחין, מן הסתם, במוטיב החוזר של הכותב: הצמדה בין הרשעות הציונית לבין דם ילדים. היסטוריון היה מבחין במוטיב השקר הגס שחייב לאפיין הן את המאבק נגד יהודים בעבר והן נגד המדינה היהודית בהווה. אלא שיש הבדל. פעם עלילות הדם היו של מסיתים דתיים חשוכים. היום עלילות הדם יכולות להופיע גם בכתבי עת יוקרתיים או בעיתון "לאנשים חושבים". האידיוטים השימושיים ימשיכו כמובן לטעון שאנטי-ציונות איננה אנטישמיות. בוודאי שלא. היא רק האחות התאומה שלה. או, אם נדייק, אז נאמר שאנטי-ציונות היא אנטישמיות פוליטיקלי קורקט. 

הכותב, למי שמתעניין, הוא המשורר, המבקר והמושך בעט – יצחק לאור. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות