בן כספית מעלה מהאוב את טענת "הכבישים הנפרדים" בשטחים

במשך זמן ממושך נאבקה 'פרספקטיבה' נגד טענת "כבישי האפרטהייד" שעלתה מדי פעם בתקשורת הישראלית. בדיוק כשחשבנו שעיתונאי ישראל הבינו סוף סוף שאין הפרדה בכבישי יהודה ושומרון, הטענה השגויה עשתה קאמבק בטור של בן כספית. כספית: אם טעיתי, אתקן

רכב פלסטיני בכביש 505 (צילום: פרספקטיבה)

 

על האגדה בדבר "כבישי האפרטהייד", חוזרים הפלסטינים שוב ושוב במשך שנים. לטענתם, ביהודה ושומרון ישנה רשת כבישים ליהודים בלבד, ולפלסטינים אסור לנסוע בה. מה שסייע לדיבה הפלסטינית הזו להיקלט, היא העובדה שבימי שיא האינתיפאדה השניה, בזמן שנוסעים ונהגים ישראלים רבים נפגעו ונהרגו מירי מתוך כלי רכב פלסטיניים חולפים, אכן נאסרה במשך תקופה מוגבלת כניסת כלי רכב פלסטינים לקטעי כביש שבהם התנהלה תנועה ערה של רכבי מתנחלים.

אלא שהאינתיפאדה דעכה לפני עשור, מחסומים הוסרו, ההגבלות הלכו והתמעטו, ומאז 2009 לא נהוגה הפרדה בכבישי יהודה ושומרון בין ישראלים לפלסטינים. למרות זאת, חלקים מסוימים של התקשורת הישראלית לא שוכנעו והמשיכו לטפול על ישראל את האשמה. בעניין זה ניהלה 'פרספקטיבה' דיון ארוך ועיקש עם מערכת עיתון 'הארץ', שחלק מכותביו נהגו להאשים את ישראל תדיר בקיומם של "כבישי אפרטהייד", עד שהובררה להם טעותם ומזה למעלה משנתיים שהם אינם חוזרים עליה עוד.

אין מנוס מהמסקנה שהחזרה על האשמה השקרית הזו מעידה יותר מכל על הטוען אותה, כמי שלפחות בחמש השנים האחרונות לא נסע בכבישי יהודה ושומרון. לכן היתה זו הפתעה, שלא לומר חוויית רטרו משונה, לקרוא את הטור הביקורתי שפרסם לאחרונה ב'מעריב' העיתונאי בן כספית, על הופעתו של השר נפתלי בנט בפורום סבן  ("בנט הוא לא ביבי קטן – הוא ביבי מסוכן", 'מעריב' 8.12).

כך כספית:

כן, היו אצלו [אצל בנט, ח"ע] לא מעט טעויות עובדתיות. הוא לא נתן למציאות לקלקל לו את התזה. הוא טען ש”תג מחיר” לא גבה חיי פלסטינים, בעוד הפלסטינים גובים חיי יהודים (ומה עם מוחמד אבו חדיר, למשל?), הוא טען שהפלסטינים והישראלים עומדים ביחד בפקקי התנועה ביו”ש (ומה עם הכבישים הנפרדים?), וכו’ וכו’.

הכבישים הנפרדים. בה"א הידיעה. כלומר הכבישים הנפרדים הידועים. ידועים למי?

כספית מאשים את בנט ב"טעויות עובדתיות"? אפשר להתווכח על השאלה האם רצח אבו-חדיר הוא חלק מתופעת תג מחיר, או שהוא מעשה רצח לאומני שעומד בפני עצמו, כמו מעשי הרצח שביצעו ברוך גולדשטיין, עמי פופר, או ג'ק טייטל, אבל עניין "הכבישים הנפרדים" לא עומד ולא יכול לעמוד בשום ויכוח, כיוון שנכון להיום מדובר בטענה שגויה ושקרית לחלוטין הממשיכה להישמע בבמות שונות במסגרת מלחמת התעמולה שמתנהלת נגד ישראל.

מדוע אם כן בוחר כספית להציג ברבים את ישראל כמדינה שמנהיגה מדיניות גזענית ומפלה של "כבישים נפרדים"?

בן כספית בתגובה: האמת שאתה לא הראשון שפונה אלי בעניין הזה. זה נושא מורכב ואני עושה על זה בדיקה עכשיו. אם יתברר שטעיתי אני אתקן בעיתון ביום שישי הקרוב. אני לא מושלם, אף אחד לא מושלם.

עדכון מה-19.12:

בן כספית עמד במילה שלו ופרסם את התיקון הבא:

ben correction

 

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. יישר כח!! טוב ונכון להצליף בחוטאים הבאים מתוך עמנו שהם, הם
    הגרועים שבאוייבינו.

  2. אתם או משקרים או פשוט טועים: יש כבישים ביו"ש שמוגדרים ככבישים ('צירים' בעגה הצבאית) שהנסיעה מותרת בהם ליהודים בלבד. הפלוגה שלי תופסת כרגע קו בהר חברון, ויש לנו ציר/כביש כזה. בנוסף לכך, צה"ל רשאי בכל עת למנוע תנועת רכבים פלסטיניים כמעט בכל ציר. או שאתם לא בודקים את עצמכם ממש כמו בן כספית, או שאתם משקרים ביודעין, וגרועים הרבה יותר ממנו.

    • יהודי שמתגונן – מרגיז את הגויים.
      בגלל זה תוקפים אותנו על הגדר או על סידורי בטחון שצה"ל נוקט בכבישים.

    • צודק תן לי לנחש שאפילו לא מרשים להם להסתובב לך בתוך המוצב וליהודים כן, ממש אפלייה,.

    • ומה עם לתת לכל מחבל שחודר למוצב מענק 3,500 יורו וכרטיס טיסה חינם כמו למסתננים מאפריקה?! ממש אפליה…

    • רצוי לפני שאתה כותב ומצהיר לבדוק קצת.האיזור שאתה מדברעליו הוא שטח צבאי ולא שטח ישראלי.לפי ההסכם ואי שטח חברון שייך לרשות הפלסטינית.אז אם כרגע אתם תופסים ציר זה בגלל המצב הביטחוני ולא בגלל שכך הוחלט,להפריד נוסעים יהודים ופלשיתים.דבר שונה לחלוטין מה שכספית כתב בלי בדיקה(מה שמעלה את השאלה למה הוא מכונה עיתונאי,אם לפני שהוא כתב הוא לא בדק אם נכון הדבר או לא,כי אז לדידי הוא לא עיתונאי אלא בלוגר מהזן הנחות ביותר) ובין מה שאתה מעלה כאן.הבנת הקריאה,קצת שאלות מסביב,תפתח עיניים ובסופו של דבר התגובה שלך הייתה יכולה להיות בלתי קיימת.קאפיש לוחם?

  3. בן כספית איננו עיתונאי,
    אלא פוליטרוק מטעם עצמו.
    לידיעות המופצות ממנו אין כל משמעות או ערך עיתונאי

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות