בריכות השחיה הנעלמות של עזה

בדיוק כפי שעשה לפני מספר שנים כאשר כתב שאין בריכות שחיה בגדה המערבית (וטעה), עכשיו כותב גדעון לוי שאין בריכות שחיה בעזה (ושוב טועה)

מה יש בהן, בבריכות שחיה, שגורמות לגדעון לוי להגזים לגביהן פעם אחר פעם? בעבר טען לוי שלפלסטינים יש רק בריכת שחייה אחת בגדה המערבית, דבר שהתברר כהגזמה פראית (לפי 'הארץ', בשנת 2007 ברמאללה בלבד היו יותר מעשר). כעת חוזר גדעון לוי לאותו מוטיב בעל הקשר הרופף לעובדות, כשהוא מגולל את סיפורם של שני אזרחים עזתיים שביקרו בישראל ("מסע מעזה אל השורשים ברחובות", 01.05):

הם ביקשו רשות לצלם את הבריכה הפרטית. אחד משניהם מעולם לא ראה בריכה פרטית, אולי לא ראה בריכת שחייה בכלל, ספק אם ראה בית מידות כזה בחייו. אין בריכות שחייה בעזה כי אין די מים וגם אין די חשמל בעזה, שבה יש עכשיו אספקת חשמל לבתים רק במשך שש־שמונה שעות ביממה. השניים צילמו והצטלמו ליד הבריכה, מנסים לא להחמיץ שום פרט, להנציח ולמצות כל רגע עד תומו, כפי שעשו לאורך כל היומיים שבהם טיילנו יחדיו ברחבי הארץ, מהכפר האבוד של אבותיהם בדרום, ועד לראש הנקרה שבצפון.

לפני שנדון בשאלה האם יש בריכות שחייה בעזה, כדאי להתעכב על סיפור משני שמוסיף גם הוא מעט רקע לעניין. בשנת 2010 נפתח בעזה פארק מים מפואר בשם Crazy Water Park. למרבה הצער, לאחר חודשים בודדים נשרף הפארק על ידי החמאס, בשל הערבוב בין נשים וגברים. ייתכן שגם עניין זה תרם את תרומתו הצנועה לכך שחברו העזתי של לוי "אולי" לא ראה בריכת שחייה.

פארק המיים "קרייזי ווטר" לפני שהוצת (מוויקפדיה)
פארק המיים "קרייזי ווטר" לפני שהוצת (צילום: ויקיפדיה)

ונמשיך לשאלה המרכזית: אם יש בריכות שחייה בעזה? מתברר ששוב לוי טועה והתשובה החד משמעית היא – כן.

כמה דוגמאות: בעזה יש בריכה בגודל אולימפי במועדון Al-Sadaka.

כמו כן (לפחות נכון לשנה שעברה), הייתה בריכה פעילה גם בחאן יונס:

tamar1

שמא היו בריכות אבל הן נהרסו במבצע צוק איתן? חיפוש קצר בתמונות שהועלו לרשת אינסטגראם בששת השבועות האחרונים בלבד, מעלה לכל הפחות שלוש בריכות נוספות:

Gazaseaport

gazahotels

בנקודה הראשונית הזו, משהתברר מעל לכל ספק שברצועת עזה ישנן בריכות שחיה פעילות, לא אחת וגם לא שתיים, הפסיקה 'פרספקטיבה' לתור אחר עדויות נוספות לקיומן של בריכות שחיה בעזה.

'פרספקטיבה': גדעון לוי. למה אתה כותב שאין בריכות שעה שיש בריכות?

גדעון לוי: לא הובנתי נכון התכוונתי לבריכות פרטיות בלבד

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. בסדר סליחה, ללוי ודומיו ממציאיי התעמולות לא רלוונטי שהן סותרות. מראש אין צורך בקוהרנטיות וחיבור למציאות כשאתה מספק חומר לקהל אנטישראלי צמא.

  2. לוי צריך לבחור בין שתי האופציות שהמציא, אבל לא, כי הוא משתמש בתקייה כמו שלמד ממקורביו המחבלים ותומכיהם.

  3. שתי עלילות דם סותרות:
    ישראל מציפה את עזה
    אין די מים בעזה להקמת בריכה.

    אולי אפילו אין צורך בעובדות אפשר לאמת את עלילות הדם זו בזו…

  4. מכיון שעיתון הארץ מתפרסם בתפוצה רחבה באנגלית, בלא מעט מקומות בעולם, וגם מתורגם בעיתונות המקומית, מאוד איכפת לי ששקריו לא יצוטטו. לוי כל הזמן מסביר ומתקן את עצמו לאחר ששקריו מפורסמים, אך מי שם יודע על כך. ידע ממקור ראשון.

  5. גם בתשובתו גדעון לוי ממשיך להוליך שולל ומצדיק את התואר ״ברון תעשיית השקרים״.
    1.יש בריכות פרטיות, והאירוני הוא שלשר הרווחה של החמאס יש בריכה פרטית.
    2. כיצד בכלל יכול מי שמתיימר להיות עיתונאי לדווח על הימצאותן או הימצאותן של בריכות פרטיות או ציבוריות ללא בדיקה ? מה טעותו אומרת לגבי הצד העובדתי בדיווחיו ?
    3. האם טרח לתקן גם בעיתון . באתר העיתון ? בגרסה האנגלית של האתר ?

  6. ואני שואל.. למי אכפת?
    למי אכפת מה יש לגדעון לוי לומר על משהו.. כל דבר..
    ולמי אכפת אם פלסטיני ראה בריכה ציבורית או פרטית בחייו או לא.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות