המפלצת האנטישמית מסרבת למות

המגזין TIME מסיר כתבה על סחר באיברים של פלסטינים

 

מי שנכנס לאתר של המגזין היוקרתי TIME לפני ארבעה ימים יכול היה לצפות בסרטון וידאו שצורף לכתבה על הלחימה בעזה, שקיבל את השם "צה"ל: מבט לצבא העוצמתי של ישראל". בסך הכל הסרטון הוא ענייני, למעט קטע קטן בו נטענת כלפי צה"ל הטענה הבאה:

In 2009 a Swedish report came out exposing some Israeli troops of selling organs of Palestinians who died in their custody.

תרגום:

בשנת 2009 יצא דיווח שוודי אשר חשף כי חלק מהחיילים הישראליים מכרו את איבריהם של פלסטינים אשר מתו כשהיו תחת השגחתם.

time_1המקור לטענה הקשה הזו הוא בעיתון השוודי 'אפטונבלדט', אשר פרסם ב-2009 מאמר על כך שכוחות הביטחון הישראליים קוצרים את איבריהם של פלסטינים שנעצרו, נפצעו ואף נחטפו על ידי הצבא. המאמר ב'אפטונבלדט' היווה את אחד הדוגמאות המובהקות מהשנים האחרונות של עיתונות מקולקלת ומרושלת שהסבה נזק תודעתי לישראל.

בזמנו ניתחה 'קאמרה' – עמותת האחות של 'פרספקטיבה' בארה"ב – את המאמר לפרטי פרטים. עד היום הכתב לא הביא כל הוכחה לטענות הקשות שהוא העלה, מעבר לשמועות ששמע מפי מקורות פלסטינים. עיתון שוודי אחר ערך סקר בקרב עורכי חדשות בעיתונים שוודים נוספים, ממנו עלה כי חמישה מתוך ששת העורכים לא היו מפרסמים את הסיפור, מאחר שמדובר בשמועות חסרות ביסוס.

והנה, למרות הדיסקרדיטציה שבוצעה לטענה השוודית, היא המשיכה להתקיים ולדגור מתחת לפני האדמה עד שפרצה החוצה באחד מכלי התקשורת המכובדים בעולם. כנראה שרק לאחר פניות של קוראים הסיר TIME  את החלק הנ"ל מהסרטון, והוסיף את התיקון הבאה:

time_2

 תרגום:

תיקון: בגרסה המקורית של הסרטון, צוטטה טענה שנויה במחלוקת מעיתון שוודי משנת 2009, כאילו מדובר בעובדה. הטענה הוסרה מהסרטון. 

שתי מסקנות מהסיפור הנ"ל:

א. טענות אנטישמיות/אנטי-ישראליות, הזויות ככל שיהיו, תמיד ימשיכו להתקיים בתודעתו של מישהו, יהא זה עורך עיתון או אזרח מין השורה. קשה מאד להיפטר מהן.

ב. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לכך שיש מי ששם לב לעיוותים בתקשורת ונאבק בהם. הסרת הקטע הנ"ל מהסרטון חסך מעוד כמה אלפי צרכני תקשורת לקבל מידע מעוות ובלתי מבוסס על ישראל, ובהחלט לא מדובר בענין של מה בכך.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות