הניו יורק טיימס מתקן את טעות "הרצף הטריטוריאלי"

בעקבות פניה של ארגון האחות של 'פרספקטיבה' בארה"ב לעיתון הניו יורק טיימס, תיקן העיתון החשוב מידע שגוי שפרסם על "קטיעת רצף טריטוריאלי פלסטיני" בעקבות בניה ישראלית עתידית ב-E1. האם העיתון ישמש דוגמא לשאר כלי התקשורת, כולל אלה הישראליים, הממשיכים להפיץ את הטענה חסרת הבסיס?

בעקבות פניה של ארגון האחות של 'פרספקטיבה' בארה"ב לעיתון הניו יורק טיימס, תיקן העיתון החשוב מידע שגוי שפרסם על "קטיעת רצף טריטוריאלי פלסטיני" בעקבות בניה ישראלית עתידית ב-E1. האם העיתון ישמש דוגמא לשאר כלי התקשורת, כולל אלה הישראליים, הממשיכים להפיץ את הטענה חסרת הבסיס?


 

'פרספקטיבה' ממשיכה לפעול נגד הטענה חסרת הבסיס הנשמעת בכלי תקשורת רבים, לפיה בניה ב-E1 משמעותה ביתור הגדה המערבית לשניים. ארגון האחות של 'פרספקטיבה', 'קאמרה', נחלה הצלחה משמעותית השבוע כאשר גרמה לעיתון הניו יורק טיימס לפרסם שני תיקונים נפרדים לגבי שתי כתבות שונות. התיקונים הללו משמעותיים מכיוון שהניו יורק טיימס, הנחשב לאוטוריטה עיתונאית (ובעיני רבים לעיתון החשוב בעולם), נותן את הטון פעמים רבות עבור כלי תקשורת אחרים, ובכלל זה ישראליים.

כדאי לקרא היטב את התיקונים של העיתון האמריקאי, מכיוון שהם סוף סוף שמים סוף לטענות הנזרקות לכל עבר על קטיעת רצף טריטוריאלי ביהודה ושומרון בעקבות בניה עתידית בין ירושלים למעלה אדומים.

תיקון מס' 1 (לגבי המאמר ""Dividing the West Bank, and Deepening a Rift מה-2.12.12)

תרגום:

גרסה מוקדמת יותר של מאמר זה התייחסה באופן בלתי מדויק להשפעה של תכניות פיתוח ישראליות המתוכננות באזור המכונה E1 על הגישה לערים רמאללה ובית-לחם מירושלים, ועל  הגדה המערבית. פיתוח שכזה יגביל גישה לרמאללה ובית לחם למסדרונות צרים בלבד, הרחוקים מהעיר העתיקה וממרכז ירושלים. הוא גם ייצור גוש גדול של התנחלויות ישראליות במרכז הגדה המערבית; הוא לא יחלק את הגדה המערבית לשניים.

בגלל טעות בעריכה, המאמר לא התייחס בשלמות לאפשרות של מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי. מבקרים רואים ב-E1 סכנה לרצף טריטוריאלי משמעותי של מדינה שכזו מכיוון שהוא יותיר מספר אזורים פלסטיניים מחוברים אלו לאלו באמצעות כבישים בעלי יציאות בודדות, או באמצעות צירים עוקפים; הפיתוח המוצע לא יהפוך, טכנית, מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי לבלתי אפשרית.

תיקון מס' 2 (לגבי המאמר ""Housing Move in Israel Seen as Setback for a Two-State Plan מה-30.11.12) –

תרגום:

בעקבות טעות בעריכה, מאמר מהשבת האחרונה על החלטת ישראל לקדם תוכניות בניה עבור התנחלויות בשטח מזרחית לירושלים המכונה E1 תיאר באופן לא מדויק את ההשפעה של פיתוח שכזה על הגישה לערים רמאללה ובית-לחם מירושלים. שעה שפיתוח E1 יגביל את הגישה לרמאללה ובית-לחם למסדרונות צרים הרחוקים מהעיר העתיקה וממרכז ירושלים, הוא לא יפריד לחלוטין את הערים הללו מירושלים.

בתקווה שהתיקונים הנ"ל יחלחלו גם לכלי תקשורת נוספים. לתשומת לב הכתבים והפרשנים הישראליים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות