הסיפור שלנו בעולם

והפעם – מה חנין זועבי מספרת לכלי התקשורת בלונדון? האם המתנחלים יצאו בצהלות לרגל בואו של טראמפ "המשיח"? בן-תיבת-תהודה-רודס חוזר ובגדול, וגם – מה הטיעון היחיד של ישראל בנוגע ליהודה ושומרון?

50 גוונים של גזענות

(הידיעה של UK Media Watch ו –BBC Watch)

ישנה טענה חוזרת בתקשורת הבריטית ולפיה בישראל יש 50 חוקים גזעניים. לאחרונה הופיעה הטענה בעיתון 'האינדיפנדנט' הבריטי, במאמר דעה שהתייחס לנאום של ג'ון קרי.

האמירה לפיה ישראל חייבת להיות "מדינה יהודית" שבה 1.7 מליון אזרחים פלסטינים "חייבים לחיות כאזרחים שווי זכויות", לא מעוגנת במציאות. יש כבר למעלה מ-50  חוקים שמפלים את הפלסטינים, והעיקרון של קרי לא עושה דבר על מנת להתמודד עם זה

מי שחזרה על הטענה הזו בכלי התקשורת הבריטיים – ואף בהגזמה – היא חברת הכנסת חנין זועבי. זועבי ביקרה בחודש ינואר בלונדון לרגל האסיפה השנתית של  ה"תנועה לסולידריות עם פלסטין"- Palestine Solidarity Campaign – PSC, (ארגון תומך BDS שבנק בבריטניה סגר את חשבונותיו מחשש שהכספים מועברים לפעילויות טרור).

זועבי התראיינה בכמה רשתות בריטיות, והפיצה טענות שקריות ומוטות נגד ישראל (ניתן לקרוא על כך בהרחבה כאן). בין היתר, היא טענה בראיון רדיו בתאגיד השידור הבריטי BBC (כאן, 01:24:26) ובראיון בתוכנית רדיו ב-LBC – כי בישראל יש לא פחות מ-86 חוקים גזעניים.

גם באסיפה של התנועה לסולידריות עם פלסטין היא טענה כך:

%d7%97%d7%a0%d7%99%d7%9f
מתוך טוויטר

איננו יודעים על מה בדיוק הסתמכה זועבי במספר הגבוה שבו נקטה. אבל את המקור לאמירה לפיה יש בישראל 57 חוקים גזעניים, אנחנו דווקא מכירים.

מדובר בטענה שהפיץ ארגון עדאלה, שמייצר בדיוק את הידיעות מסוג ה-Fake News. מי שהתמודד עם הטענה היה המכון לאסטרטגיה ציונית שפירסם דו"ח מפורט שמראה כיצד עדאלה נוקט באסטרטגיה של סילוף המציאות ופרשנות מוטה במטרה להציג את ישראל כמדינה בעלת עשרות חוקים מפלים. הנה חלק מתקציר הדו"ח:

א. רובם הגדול של החוקים ברשימה (53 מתוך 57) אינם מתייחסים כלל למוצאם של אזרחי המדינה, ואלה שכן, עושים זאת במטרה למנוע אפליה

ב. ב-21 מקרים, טענות עדאלה לאפליה נובעות מעמדתו הקיצונית של הארגון השוללת את אופייה של מדינת ישראל כמדינת לאום בכלל וכמדינת הלאום של העם היהודי בפרט. לדוגמא, חוק יד יצחק בן- צבי מוגדר כחוק מפלה משום שהמוסד נועד לקדם מטרות ציוניות

ג. ל-18 חוקים ישנן מקבילות בדמוקרטיות מערביות. לדוגמא, על פי עדאלה, חוק הדגל הנו חוק מפלה. על בסיס טענה מופרכת זו ניתן לטעון שכל מדינה הנושאת צלב על דגלה הנה מדינה המפלה את המיעוטים בתוכה שאינם נוצרים. השוואה מעמיקה יותר בין החוקים מצאה לעתים קרובות כי דווקא החקיקה בישראל מכילה יותר ביחס למיעוטים.

להרחבה ניתן לקרוא את הדו"ח המלא של המכון לאסטרטגיה ציונית.

בן רודס עושה זאת שוב

(הידיעה של תמר שטרנטל)

זוכרים את בן רודס? זהו היועץ הבכיר של אובמה שבראיון ל'ניו יורק טיימס', תיאר כיצד הממשל האמריקאי "מכר" את עסקת הגרעין לציבור על ידי נראטיב שקרי, ניצול בורות כתבים ויצירת "תיבת תהודה" של מסרים של הממשלה האמריקני.

האם מנסה רודס ליצור תיבת תהודה חדשה?

בראיון לתוכנית "ניוזהוואר" ("Newshour") ברשת PBS, הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית, טען רודס כי ישראל בנתה "אלפי התנחלויות חדשות".

כך רודס:

אני חושב שאם אתה מסתכל על מפת הגדה המערבית, אם אתה מסתכל על העתיד של שתי מדינות לשני עמים, ההתנחלויות האלה פולשות יותר ויותר מעבר לגדר ההפרדה שהישראלים עצמם בנו, אלפי התנחלויות חדשות נבנות, ולמען האמת, אם המגמות הללו יימשכו, פתרון שתי מדינות לשני עמים יהיה בלתי אפשרי למימוש

בהמשך, כשנשאל על החלטת ממשל אובמה להימנע מהטלת וטו על החלטה 2334 של מועצת הבטחון של האו"ם, הסתבך רודס בהגזמות פראיות אפילו יותר, כשטען שבגדה המערבית יש "עשרות אלפי התנחלויות".

ומה הנתונים?

גם לפי נתוני ארגון 'שלום עכשיו', שאינו ידוע באהדה להתנחלויות, בכל יו"ש יש בסך הכל 228 ישובים:  191 התנחלויות ו -97 מאחזים. מהיכן הגיע רודס לעשרות אלפים?

%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a2%d7%9b%d7%a9%d7%99%d7%95

בעקבות פניית קאמרה לערוץ, פנה נציב תלונות הציבור של הרשת לבן רודס, שמצידו טען שהתכוון ליחידות דיור ולא להתנחלויות. הנציב המליץ לתקן את האמור בנימוק כי "נושא ההתנחלויות הוא נושא נפיץ וראוי לדווח עליו באופן בהיר וברור".

בתגובה, הוסיפה רשת  PBS  בידיעה המקורית קישור לטורו של נציב פניות הציבור, בליווי הערה עמומה למדי שלא ניתן להבין ממנה האם בן רודס טעה וכיצד.

היכונו לביאת המשיח – מדוע הכתירו המתנחלים את דונלד טראמפ כמשיח?

(הידיעה של  אדם לביק)

שימו לב לכותרת המשונה הזו ממאמר שפורסם ב'טיימס אוף לונדון' לפיה "מתנחלים ישראלים מברכים את ביאת 'המשיח' דונלד" (במאמר שבכלל עסק בתלונות פלסטינים על רכישת נכסים בסילוואן בידי יהודים).
%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%9e%d7%a4-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%97-1

עשר פסקאות תמימות נדרשות לקורא המאמר בשביל להבין מאין הגיעה הקביעה התמוהה הזו. רק בפסקה ה-11, הוא יגלה כי המאמר התייחס לדבריו של שר הפנים, אריה דרעי "שתיאר את בחירתו של טראמפ כתחילתו של עידן משיחי". וכך מצוטט דרעי:

אנחנו באמת בתקופה של חבלי משיח שהכל התהפך לטובת עם ישראל

איך אמירה של דרעי לגבי תקופת חבלי משיח, יוחסה בטיימס אוף לונדון למתנחלים כולם ולפיה הם מקדמים את פניו של המשיח טראמפ?

בעקבות פניית עמותתה האחות של 'פרספקטיבה' UK Media Watch, שונתה הכותרת, וכעת, קוראי העיתון האנגלי יכולים לקבל את המידע האקוטי בדבר אמירה של שר הפנים הישראלי (גם הוא לא מדויק לגמרי).

%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%9e%d7%a4-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%99%d7%97-2

רויטרס מציג: הקשר התנכ"י

(הידיעה של תמר שטרנטל)

במאמר שפירסמה סוכנות הידיעות רויטרס בחודש דצמבר, נכתב כך:

"רוב המדינות רואות את פעילות ההתנחלות הישראלית בגדה המערבית ובמזרח ירושלים כלא חוקית וכמכשול לשלום. ישראל חולקת על כך ומציינת את הקשר התנ"כי לאדמה".

%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%98%d7%a8%d7%a1-1

כך לפי רויטרס, מצד אחד מצוי החוק והמוסר (שבו אוחזות רוב המדינות) ומהצד השני קשר תנ"כי מיסטי לאדמה.

האומנם הקשר היחיד של מדינת ישראל ליהודה ושומרון הוא תנ"כי בלבד?

במחי יד הושמטו מ'רויטרס' החוק הבינלאומי, קשרים תרבותיים והיסטוריים, הנוכחות הישראלית של היהודים אלפי שנים ביהודה ושומרון, הצהרת בלפור, ועידת סן רמו, החלטת חבר הלאומים שמעולם לא בוטלה, וסעיף 80 של מגילת האומות המאוחדות שעיגן את סעיף 6 של כתב המנדט לעודד התיישבות יהודית על הקרקע.

%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%98%d7%a8%d7%a1-2

בקאמרה, עמותת האם של פרספקטיבה, פנו לרויטרס בבקשה לתיקון. המאמר לא תוקן – אך יום למחרת פורסם מאמר אחר בו כבר נשמעה טענת ישראל לגבי יהודה ושומרון אחרת.

ישראל מציינת קשרים היסטוריים ותנ"כיים לגדה המערבית ולירושלים, כמו גם אינטרסים ביטחוניים.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות