חשיפת ציטטות ציוניות שקריות (מכסחי הציטוטים): חלק ב

*  MIFTAH (היוזמה הפלסטינית לקידום דיאלוג גלובלי ודמוקרטיה), ארגון בהנהגתה של חנאן עשראווי, שמטרתו "להגביר מודעות וידע גלובליים על המציאות הפלסטינית על ידי מתן מידע מהימן, מדוייק ומקיף, ניתוח פוליטי, תדרוכים אסטרטגיים וניירות עמדה." [ההדגשה נוספה.] למטרה מוצהרת זו, הארגון מספק מידע באתר שלו, הכולל ציטטות המיוחסות למנהיגים ציוניים תחת הכותרת "ציטטות בלתי נשכחות."

*  MEDIA MONITORS מתאר עצמו כ"ארגון שאינו למטרות רווח, שאינו משוחד ושאינו פוליטי שעוזר בעיקר לגלות את כל האמת ומסייע במתן תשובות לנושאים במחלוקת המפורסמים, מופצים, מוצאים לאור, מחולקים או מוקרנים בתקשורת העולמית." הוא קורא לעיתונאים, עורכים, כתבים, חוקרים, סופרים, כותבי טורים, מספקי תוכן וכדומה להצטרף לארגון "בכדי להתריס כנגד לוחמת המידע והתעמולה המפוברקת בתקשורת העולמית." מאמר באתר הארגון תחת הכותרת "אפרטהייד בארץ הקודש: גזענות במדינה הציונית ישראל" מלא בציטוטים גזעניים של מנהיגים ציוניים.

*העיתונאי הבריטי רוברט פיסק, הידוע ברגשותיו הארסיים האנטי-ישראליים, כתב טור לאינדיפנדנט באפריל 2001 תחת הכותרת: "כשעיתונאים מסרבים לומר את האמת על ישראל." המציע כי עיתונאים מפחדים להיות "מושמצים" כאנטישמים ומאשים אותם בחיפוי על אשמתה כביכול של ישראל ובכך "מסייעים למעשים איומים במזרח התיכון." בהתייחס ל"אמיתות" שעיתונאים מצנזרים ישנם כמה ציטוטים מלאי בוז המיוחסים למנהיגי ישראל.

כל המוזכרים לעיל נאספים כנגד אלה המסתירים את האמת או מפברקים תעמולה ומאיימים לחשוף את הפרטים המוסתרים. הצביעות שלהם היא מדהימה שכן הם מפיצים "אמיתות" שהן הכל חוץ מאמת.

בחלק הראשון בסדרה של הציטוטיים השקריים, הראנו כיצד ייחוס הצהרות מעליבות למנהיגי ישראל הפך לתכסיס פופולרי בקרב אויביה של ישראל, עם הרבה ציטוטים מפוברקים, שהוצאו מהקשרם או שונו בדרך כזו או אחרת בכדי להציג השקפה מעוותת ושלילית על כוונות ומעשיי הציוני. החלק השני ייבחן כמה מהציטוטים כביכול שהוצגו על ידי מי שמעידים על עצמם כספקי אמת.

MIFTAH

מכל ה"ציטוטים הבלתי נשכחים" המוצגים באתר של MIFTAH (חלק מהם כבר נחשפו בשקריות שלהם בחלק הראשון בסדרה), הציטוט שלהלן מיוחס ליו"ר היילברן:

עלינו להרוג את כל הפלסטינים אלא אם הם יחיו כאן כעבדים.

המקור שניתן: יו"ר היילברן מהוועדה לבחירה מחדש של גנרל שלמה להט, ראש עיריית ת"א, אוקטובר 1983.

חקירה: הציטוט נמצא במספר אתרים אנטי-ישראליים, בנוסף על MIFTAH, אבל העובדות אינן תואמות. בעוד ששלמה להט אכן נבחר מחדש לראש עיריית ת"א ב-1983, אין שום תיעוד על "יו"ר היילברן." הציטוט נמצא בספר מ-1988, ההיסטוריה המוחבאת של הציונות, שנכתב על ידי מרקסיסט קיצוני בשם רלף שונמן (שנדחה על ידי היסטוריונים מהזרם המרכזי כתיאורטיקן קונספירציה משוגע), והוא אחד מיני ציטוטים מזוייפים רבים בספר המיוחסים למנהיגים ישראליים. לפי הערותיו של שונמן, הציטוט של היילברן הייתה שמועה שהועברה אליו בשיחות פרטיות:

צוטט על ידי פאוזי אל-אסמר וסליח בראנסי במהלך דיונים עם הסופר באוקטובר 1983

מיותר לומר כי מחקרו של שונמן, עליו מבוססים הרבה אתרים אנטי-ישראליים, הוא למעשה צ'ק ללא כיסוי. ארגון קאמרה יצר קשר עם ראש העיר לשעבר להט שהעיד כי מעולם לא העסיק, הכיר או שמע על בנאדם בשם "יו"ר היילברן", וכי התקרית המדווחת מעולם לא התרחשה. להט הדגיש גם כן כי הוא מעולם לא היה מרשה לאחד מעובדיו להצהיר דברים שכאלה, שכן הן סותרות לחלוטין את רגשותיו כלפיי הפלסטינים.

סיכום: ציטוט מפוברק, מקור מפוברק.

MEDIA MONITORS

מאמר בארכיון האתר של המדיה מוניטורס מלא בטענות מוטלות בספק ובציטוטים מזוייפים (שכמה מהם נחשפו בשקריות שלהם בחלק הראשון.) הציטוט שלהלן (שמופיע  גם באתר של MIFTAH) שיוחס לנציב מחוז צפון ישראל קניג, הוא כביכול מדיווחו השנוי במחלוקת על ערבים ישראלים בגליל:

עלינו להשתמש בטרור, רצח, הפחדה, החרמת אדמות, והפסקת כל השירותים החברתיים בכדי להיפטר מהאוכלוסייה הערבית בגליל.

המקור שניתן: צוטט בספרו של איאן לוסטיק ערבים במדינה היהודית, הוצאת אוניברסיטת טקסס, טקסס, 1980.

חקירה: לא המקור שניתן (ספרו של לוסטיק) ולא הדיווח עצמו מכילים איזכור כלשהו של "טרור, רצח, הפחדה,או החרמת אדמות."

דיווח או "מזכר" קניג היה תיעוד אישי של המלצות שנכתבו ב-1975 על ידי עובד הציבור ישראל קניג, נציג משרד הפנים האחראי על הגליל, לשנות את המאזן הדמוגרפי של האזור לטובת היהודים. ההמלצות נדחו על ידי ראש הממשלה דאז יצחק רבין, נדחו על ידי שרי קבינט בכירים וכמו כן שר החוץ דאז יגאל אלון הביע חרטה עמוקה שההמלצות אי פעם נכתבו. סוגייה זו יצרה מחלוקת בתוך ישראל לאחר שהדברים הודלפו לעל המשמר, עיתון המפלגה המרקסיסטית הישראלית מפ"ם. המלצותיו של קניג כללו הרחבת וחיזוק הנוכחות היהודית בגליל, תוך נקיטת אמצעים חוקיים כנגד ערבים המביעים עוינות נגד המדינה והציונות, החלת איסוף מיסים מהסקטור הערבי, קיצוץ סובסידיות משפחתיות לערבים בעלי משפחות גדולות, ביטול התקבלות מועדפת של ערבים לאוניברסיטאות ישראליות, הכוונת סטודנטים ערבים ללימוד מדעי החיים ומדעים מדוייקים על פני מדעי החברה, ועידוד ערבים צעירים ללמוד בחו"ל ולרדת מהארץ. שנויות במחלוקת ככל שהיו המלצותיו של קניג בזמנו, אין לומר בשום פנים ואופן כי הן הציעו שימוש ב-"טרור," "רצח," "הפחדה," או "החרמת אדמות."

סיכום: ציטוט מפוברק, מקור שקרי.

רוברט פיסק

לפי מאמרו של פיסק:

[ערפאת] מתייסר על ידי ג'ורג' בוש בעוד בני עמו הופכים לחיות בגלל ההנהגה הישראלית. רפאל איתן, הרמטכ"ל לשעבר, נהג לכנות את הפלסטינים "ג'וקים בצנצנת זכוכית". מנחם בגין כינה אותם "חיות דו-רגליות"…

ציטוטים אלה מופיעים במספר אתרים אנטי-ישראליים, המעלים את השאלה האם קיבל פיסק את המידע מאחד מהאתרים השותפים לעמדתו. בעוד שיש אמת כלשהי בציטוטים אלה, הם עוותו או הוצאו מהקשרם.

חקירה-דוגמא I: פיסק טוען שאיתן התייחס לפלסטינים באורח שגרתי כאל "ג'וקים" וקבע זאת כעובדה מבלי לתת מקור מידע, אבל אתרי אינטרנט אחרים מתייחסים למאמר מאת גד בקר בידיעות אחרונות מתאריך ה-13 באפריל 1983. מקור זה של הציטוט קובע כי הערתו של איתן לא הייתה טיפוסית, והתייחסה ספציפית לאלימות ערבית. לפי בקר, מדובר בהערה "לא אופיינית" (במילותיו שלו) ושנויה במחלוקת של הרמטכ"ל היוצא איתן במהלך דיון שעסק בשאלה כיצד הכי טוב להתמודד עם אלימות ערבית בגדה המערבית. בתגובה להצעת חברי כנסת כי על הצבא להפסיק זריקת אבנים על ידי ירי למרגלות הזורקים או זריקת אבנים חזרה, אמר איתן:

הערבים מעולם לא ינצחו אותנו על ידי זריקת אבנים. תגובתנו חייבת להיות ציונית לאומית. על כל אבן שנזרקת- נבנה 10 התנחלויות. אם 100 התנחלויות יתקיימו- והן יהיו- בין שכם לירושלים, לא ייזרקו אבנים. אם זו תהיה המציאות, אז הערבים יוכלו רק להתרוצץ כמו מקקים מסוממים בבקבוק.

סיכום: הערה יחידה (אף על פי כן שנויה במחלוקת) שנאמרה בהקשר מסויים מוצגת ככללית- השמצה קבועה מפי מנהיג ישראלי.

חקירה- דוגמא II : אתרי שנאה באינטרנט, וגם פיסק, מייחסים את תיאור הפלסטינים כ"חיות דו-רגליות" לראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. המקור ניתן כך:

מנחם בגין, כפי שצוטט במאמרו של אמנון קפליוק, "בגין והחיות," ניו סטייטסמן, ה-25 ביוני 1982.

אכן, העיתונאי הקיצוני הישראלי-צרפתי, אמנון קפליוק, ייחס ציטוט כזה לבגין במאמרו ניו סטייטסמן המעביר ביקורת על פלישת ישראל ללבנון. הוא משער:

מסיבה זו הממשלה נקטה בצעדים מרחיקי לכת לדה-הומניזציה של הפלסטינים. בגין תיאר אותם בנאום בכנסת כ "חיות ההולכות על שתי רגליים".

אולם, חקירה מעמיקה של קאמרה חושפת שהנאום האמיתי עליו ביסס קפליוק את הציטוט, בנוסף לדיווחי חדשות אחרים באותה העת כי העיתונאי עיוות את הציטוט, מעניק לו טון ומשמעות אחרים לגמרי. בגין דיבר, לא על "הפלסטינים" אלא על טרוריסטים ששמים להם למטרה ילדים בתוך ישראל.

ב-8 ביוני 1982 נשא בגין נאום בכנסת כתגובה להצעת אי אמון בממשלה על פלישתה של ישראל ללבנון. הוא דיבר על הצורך בהגנת ילדי ישראל ולפי דיווח של AP מה- 9 ביוני 1982, "קולו רעד מכעס ועצב." לפי מזכר המליאה, אמר בגין:

ילדי ישראל ילכו ויחזרו מבית הספר בשמחה, כמו הילדים בוושינגטון, מוסקבה ופקינג, בפריז וברומא, באוסלו, בשטוקהולם ובקופנהגן. הגורל של…הילדים היהודים היה שונה מזה של שאר הילדים ברחבי העולם במשך הדורות. לא עוד. אנו נגן על ילדינו. כל יד של חיה דו-רגלית שתורם כנגדם, תיגדע, וילדינו יגדלו בשמחה בבית הוריהם.

   קפליוק לא הכחיש או התנצל על הולכת השולל.

סיכום: עיוות של מבקר ישראלי את נאום בגין העוסק בטרור ובטרוריסטים.

לעוד ציטוטים ציוניים שקריים, לחץ כאן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות