יונת השלום הבלונדינית של ה'גרדיאן'

צאו איתנו למסע מניפולטיבי קצרצר בין דפי ה'גרדיאן' הבריטי, ובסופו נפגוש ביחד את לוחמת זכויות האדם הנאצלת מהכפר נבי סלאח. את רמת האתיקה המקצועית של העיתון המכובד תשפטו לבד

עיתון 'הגרדיאן' דיווח על ההאשמות נגד עאהד תמימי, בגין תקיפת כוחות הבטחון, הסתה ויידויי אבנים המבוססות על אירוע שצולם בחודש שעבר בו היא נראית מכה ומתגרה בחייל ישראלי.

המאמר ("ילדה פלסטינית שצולמה סוטרת לחייל הישראלי מואשמת בתקיפה", 1.1.2018), נכתב על ידי כתב הגרדיאן בירושלים פיטר בומונט וכולל את הפסקה להלן:

עאהד ואימה [נארימן] הואשמו ביחס לאירוע ולדברים ששודרו מיד לאחר מכן, כאשר נארימן ביקשה מבתה למסור מסר לעולם. לדברי התביעה, עאהד אמרה שהיא מקווה ש"כולם ישתתפו בהפגנות", באופן שלטענת התביעה, מקדם אלימות.

הדברים מעוררים תמיהה. האם העובדה שעאהד ייחלה להשתתפות בהפגנות מקדמת אלימות באיזשהו אופן?

הנה הציטוט המלא של תמימי, שבומונט לא מצא לנכון להזכיר, כפי שנכתב ב-Times of Israel:

"אני מקווה שכולם ישתתפו בהפגנות כי זה האמצעי היחיד להשגת התוצאה", אמרה תמימי. "כוחנו נמצא באבנים שלנו, ואני מקווה שהעולם יתאחד לשחרור פלשתין, משום שטראמפ הצהיר את הצהרתו ו[האמריקאים] צריכים לקחת אחריות על כל תגובה שתבוא מאיתנו", הוסיפה עאהד, ככל הנראה בהתייחסה להחלטת נשיא ארה"ב בחודש שעבר להכיר בירושלים כבירת ישראל.

"בין אם אלו דקירות או פיגועי התאבדות או זריקת אבנים, כל אחד צריך לעשות את החלק שלו, ואנחנו חייבים להתאחד כדי שהמסר שלנו יישמע שאנחנו רוצים לשחרר את פלסטין", סיכמה.

בומונט ממשיך ומצטט לאחר מכן את ההשוואות הפלשתיניות של תמימי לזוכת פרס נובל לשלום הפקיסטנית מלאלה יוספזאי . זו טענה אבסורדית, בהתחשב בעובדה שהצעירה הפקיסטנית שנורתה בראשה על ידי חבר טאליבאן בשל תמיכה בהשכלה לבנות, היא תומכת מובהקת של שימוש בלעדי באמצעים בלתי אלימים על מנת לפעול למען הצדק.

הדיווח של גרדיאן, על ידי השמטה מכוונת והלגיטימציה להשוואה בין תמימי לגיבורה הפקיסטנית, מטשטש את תמיכתה המטרידה של תמימי ברצח אזרחים ישראלים, המייצגת דוגמה נוספת למאמציה המתמשכים של התקשורת להלבין את התמיכה הפלסטינית הנרחבת באלימות.

 

המאמר הוא עיבוד של מאמר שפורסם בעמותת האחות של 'פרספקטיבה', UK Media Watch.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. הלוחמה הפסיכולוגית הערבית/אנטישמית בחרה דווקא בילדה בהירת פנים..
    כי כהה מזכירה לאנגלים מיד את המוסלמים שממררים את חייהם.
    חובתו המוסרית של החייל היתה לנפץ את הלסת שלה במכת אגרוף אדירה!
    אז יהיה עוד מאמר בגרדיאן , הילדות תפחדנה, ולא יהיו 1000 מאמרים אחרים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות