'ישראל היום' רואה את "עקרונותיו" כהמלצות בלבד?

בעיתון 'ישראל היום' טוענים שאחד מהעקרונות הבסיסים של העיתון הוא "לבדוק עובדות, ואם טעינו נתקן". עד שנמצאת טעות.

 

בפינה העליונה של עמוד 2 של 'ישראל היום' מופיעים באופן קבוע חמשה עקרונות אותם מגדיר העיתון "העקרונות שלנו". עקרון מס' 4 הוא "לבדוק עובדות, ואם טעינו נתקן".

'פרספקטיבה' ביקשה לבחון את עקרון מס' 4, כאשר יצרה קשר עם העיתון והעירה לו על לפחות טעות עובדתית אחת שפורסמה בדיווח מלפני מספר ימים. הכותרת בעיתון המודפס ב-26.8 דיווחה כי:

חברה בוועדת גולדסטון תהיה הצלע השלישית בוועדת שבאס

אותה "חברה בוועדת גולדסטון" היא השופטת האמריקנית  מארי מק'גאוון-דיוויס. בגרסה המקוונת של הדיווח ("חוקרת פשעי מלחמה תחקור את 'צוק איתן'") הרחיב העיתון וסיפר כי:

עבור מק'גאוון-דיוויס, שעל מינויה הודיע אמש ראש הוועדה איש האקדמיה הקנדי ויליאם שאבס, זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה היא מעורבת בוועדה שישראל רואה כמוטה ולא לגיטימית. השופטת האמריקנית הייתה חברה בוועדת גולדסטון שבדקה את התנהלות ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. אז, סירבה ישראל לשתף פעולה עם הוועדה שהוציאה תחת ידיה דוח חריף שביקר קשות את צה"ל והממשלה. ישראל, ארה"ב ומדינות אחרות גינו בחריפות את הדוח והאשימו את הוועדה בחד צדדיות.

חבל רק שהמידע איננו נכון, שכן מארי מק'גאוון-דיוויס מעולם לא הייתה חברה בוועדת גולדסטון. חברי הוועדה היו פרופסור כריסטין צ'ינקין, קולונל בדימוס דזמונד טראוורס ועורכת הדין הינה ג'ילני מפקיסטן. איך בכל זאת קשורה מק'גאוון-דיוויס לדו"ח גולדסטון? גם כאן 'ישראל היום' לא ממש מדייק:

לאחר פירוק ועדת גולדסטון, מק'גאוון-דיוויס עמדה בעצמה בראשות עוד ועדה של האו"ם שמונתה לחקור את אירועי "עופרת יצוקה". בדוח שהעבירה השופטת למועצת זכויות האדם היא האשימה הן את ישראל והן את חמאס בכך שלא ביצעו חקירה משמעותית של הטענות לפשעי מלחמה. למרות שהודתה כי ישראל הקדישה "משאבים משמעותיים לחקירת 400 טענות להתנהלות מבצעית לא ראויה", היא הדגישה כי "אין סימנים שישראל חוקרת את המעשים של אלו שתכננו, עיצבו, פיקדו והשגיחו על מבצע עופרת יצוקה."

הוועדה שמק'גאוון-דיוויס עמדה בראשו לא חקרה שוב את אירועי "עופרת יצוקה", אלא בדקה כיצד הצדדים מיישמים את המלצות דו"ח גולדסטון. 'ישראל היום' צודק בכך כי הדו"ח של הוועדה של מק'גאוון-דיוויס האשים את ישראל בכך שלא חקרה את כל האירועים וכל המעורבים, אך בסך הכל הדו"ח עצמו נחשב למאוזן.

אם כן, בדיווח של 'ישראל היום' ישנה לפחות טעות עובדתית אחת מובהקת ש'פרספקטיבה' ביקשה מעורכיו לתקן. בתגובה, 'ישראל היום' הודה שמדובר בטעות "אך לא כזאת שמצדיקה תיקון". אם זה לא מצדיק תיקון, אז מה כן? עקרונות זה טוב ויפה, אבל מה הם שווים אם לא מיישמים אותם?

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות