לא תאמינו למה "מומחית" לישראל מסוגלת להאמין

כש"מומחית לישראל" שמתראיינת רבות בתקשורת הבריטית מאמינה למה שתיכף תקראו, צרכני התקשורת הבריטיים בצרה צרורה

בר-הלל (צילום מסך מתוך Sky News)

 

יש אחת כזאת, מירה בר-הלל. לא היינו מטריחים את קוראינו באזכור שמה לולא היתה פרשנית מבוקשת בנוגע לישראל בכלי תקשורת בריטיים. הדברים שהישראלית לשעבר (איך לא?) מאמינה להם מוכיחים כי היא איבדה כל קשר למציאות. מבהיל ממש לחשוב שבר-הלל מפרסמת את פרשנויותיה בכלי תקשורת בריטיים, כולל סקיי ניוז ועיתון האינדפנדנט.

קוראי 'פרספקטיבה' אולי זוכרים את בר-הילל, אשר לקראת חג המולד האשימה את ישראל ברדיפת האוכלוסייה הנוצרית בתחומה. CIFWatch, עמותת האחות של 'פרספקטיבה' המנטרת את התקשורת הבריטית, מתייחסת אליה תדיר, ובין היתר חשפה כיצד בר-הלל השתמשה בדימויים נאציים על מנת לתאר תופעות של גזענות בחברה הישראלית ובפעילות צה"ל; כיצד הפיצה האשמה חסרת ביסוס לפיה הקהילה היהודית הבריטית מאיימת על חברי קהילה שמביעים ביקורת כלפי ישראל;וכיצד הצדיקה את התפיסה האנטישמית לפיה יהודים שולטים בארה"ב.

אבל הדוגמא הנוכחית מדגימה עד כמה דעותיה האנטי ישראליות גורמות לה להאמין לכל ציוץ טיפשי שמישהו שולח לה:

mira001

תרגום הציוץ של בר-הלל:

 אולי זה יעזור לך – הרי זה מדובר צה"ל שלעולם לא משקר!

הציוץ של דובר צה"ל אליו מתייחסת בר-הלל מצורף לציוץ שלה, ושם נאמר: "בתגובה לירי רקטות של חמאס, הרגנו 20 ילדים בעזה אתמול בלילה." למטה מופיע המשפט: "צה"ל חושף את פרצופו האמתי בציוץ בודד."

אם יש ספק אם בר-הלל התייחסה ברצינות לציוץ לכאורה של דובר צה"ל, שמונה דקות לאחר מכן, היא צייצה את אותו הציוץ פעם נוספת והפנתה אותו למספר אנשים וארגונים המזוהים כפרו-ישראליים, תוך שהיא שאלה אותם כיצד הם מסבירים אותו:

Mira2

 

 

אלא שכמובן שמדובר בציוץ מזויף של דובר צה"ל. הנה הציוץ המקורי שלו, מה-21.8:

idf1

תרגום:

בתגובה לירי הרקטות של החמאס, פגענו ב-20 מטרות בעזה אתמול בלילה. 

המקור של הגרפיקה שצורפה לציוץ המזויף, היא ככל הנראה מהציוץ הנ"ל של דובר צה"ל בו הוא משווה בין החמאס לבין דאע"ש:

idf2

תרגום החלק הכחול:

חמאס חושף את פרצופו האמתי בציוץ בודד

כל אדם נורמלי היה יודע מהרגע הראשון שאין סיכוי שדובר צה"ל יתגאה בהרג ילדים, ועוד בפרהסיה. אבל ה"מומחית" לענייני ישראל כל כך שבוייה בעולמה שלה, עד שהמציאות איננה אלא זיכרון עמום. וכך צרכני תקשורת בריטיים מקבלים רפש אוטו-אנטישמי במסווה של עיתונאות רצינית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות