מה מצחיק את נחום ברנע?

נחום ברנע קורא תיגר על ההנחה המקובלת כי הפורעים אשר השתוללו בבסיס חטיבת אפרים הינם קומץ קיצוני. בטור בעל הכותרת המחייבת "קומץ? הצחקתם" ('ידיעות אחרונות', 14.12.11) הוא זועף:

הפוליטיקאים, ולמרבה הצער גם המשטרה, משלים את עצמם שמדובר בקבוצה קטנה, עשרות בודדות, קומץ… אין מילה מבזה יותר בלקסיקון האלימות בישראל מהמילה קומץ…

ומה הדליק את ברנע מלכתחילה וגרם לו להסיק את מסקנותיו?

מפקד חטיבת אפרים רן כהנא, ראה שלשום בלילה את ההמון יורד מהגבעות ותוקף אותו ואת חייליו. לפני שאחד מהם פתח את דלת הג'יפ שלו וזרק פנימה בלוק הוא ספר מאתיים איש. מאתיים!

ברנע לא מסתיר את תדהמתו מהמספר 200. נניח לרגע להתעלמותו מהגינויים מקיר לקיר שנשמעו מפי מנהיגי ורבני המתנחלים –  החל מיו"ר מועצת יש"ע דני דיין, דרך ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי וכלה ברבצ"ר לשעבר אביחי רונצקי מאיתמר – ונשאל: מה זה 200 אנשים? 200 אנשים הינם 0.06% מכלל אוכלוסיית המתנחלים המונה כ-300,000 בני אדם. אם נניח כי ביחד עם תומכיהם הם מגיעים ל-1000 איש, מדובר ב-0.3% מאוכלוסיית המתנחלים. אפילו אם נשלש את המספר ל-3000 נגיע לאחוז אחד מכלל אוכלוסיית המתנחלים (וזאת בהנחה שיש בכלל 3000 איש מקרב המתנחלים אשר תומכים בהתפרעות של שלשום). אם אחוז אחד (או פחות) הוא לא "קומץ", אז מה זה קומץ?

ברנע שחרר לחלוטין את חרצובות לשונו כאשר כתב את המילים הבאות:

דרך אגב: בהתפרעות של מיידי האבנים בשומרון נפצע לא רק הסמח"ט. גם תינוקת פלסטינית נפצעה שם. אני בטוח שהבשורה הזאת תשמח את המתפרעים, מיצהר ואיתמר ועד סיעת האיחוד הלאומי בכנסת.

קראתם טוב. ברנע בטוח כי חברים בכנסת ישראל שמחים בפציעתה של תינוקת. אולי הגינוי של אורי אריאל טרם הגיע אליו או שמא הוא מנסה פשוט לבחון את חוק לשון הרע?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות