נמצאו פלסטינים בני 3000 שנה

האם הכיבוש הישראלי עומד להכניע התיישבות בת 3,000 שנה?

האם הכיבוש הישראלי עומד להכניע התיישבות בת 3,000 שנה?

                                                                               חירבה ארץ ישראלית (אילוסטרציה: פלאש 90)

מה יודע האירופאי או האמריקאי הממוצע על ישראל, ובמיוחד על ההיסטוריה שלה? מן הסתם, מה שהישראלי הממוצע יודע, למשל, על ההיסטוריה של יוגוסלביה לשעבר: יש שם כמה עמים, היתה מלחמה, הרבה אנשים מתו, יש מריבה על אדמה, החלש נכבש, החזק כבש, וכו'. מי מאיתנו באמת בקי בעובדות ההיסטוריגרפיות, בפרטים ובדקויות?

כעת, דמיינו לרגע שאתם אירופאים או אמריקאים ממוצעים, ובשיטוט באינטרנט הכותרת הבאה צדה את עיניכם:

תרגום:

כפר בגדה המערבית המיושב 3000 שנה עומד בפני פינוי

מה עובר לכם בראש? מה אתם מבינים מהכותרת הזאת? מן הסתם, שאפילו כפר עתיק המיושב כבר 3000 שנה (על ידי פלסטינים כמובן), לא עומד בפני הכיבוש הישראלי, אשר מבקש לגדוע את חייו הארוכים.

ומה הכותרת של אותה הכתבה לה זכו דוברי העברית?

קצת שונה מהכותרת באנגלית. ובמה הדברים אמורים? בכתבה של עמירה הס ב'הארץ', המתארת מספר משפחות פלסטיניות אשר מתגוררות בתוך אתר עתיקות בדרום הר חברון העונה לשם ח'רבת זנוטה, אותם מבקשת המדינה לפנות מהמקום. ומתי הם הגיעו לשם? על פי הס:

כמו הכפרים האחרים, גם זנוטה הוא קהילה של רועים ועובדי אדמה, שאבות אבותיה או אבות סבותיה יצאו לפני עשרות בשנים מכפר האם (דהרייה), בחיפוש אחר אדמות מרעה ופלחה פנויות.

 

ובכן, תושבי הח'רבה עברו לשם לפני כמה עשרות שנים. לגבי האתר עצמו, מסבירה הס בכתבה:

 

…חרסים שנמצאו באזור מלמדים כי יש בו רצף התיישבותי מאז תקופת הברזל (המאה השביעית ואף המאה השמינית לפני הספירה). האדריכל אבי עופר הציע לזהות את אתר זנוטה עם דנה, אחת מערי יהודה בדרום הר חברון. אנשים התגוררו במקום בתקופה הביזנטית, בימי הביניים ובימי האימפריה העותמאנית.

 

נסכם: מדובר באתר שיש בו סימנים של רצף התיישבותי אשר החל בתקופות קדומות. הפלסטינים המתגוררים כיום בין חורבות האתר, עברו לשם מדהריה לפני כמה עשרות שנים. מה שברור לדוברי העברית, לא ברור בכלל לדוברי האנגלית. הם, בתורם, קיבלו כותרת מניפולטיבית המותאמת היטב לדיסאינפורמציה התופסת תאוצה בשנים האחרונות (ויש המכנים אותה "נרטיב"), לפיה הפלסטינים חיו בארץ ישראל מקדמת דנא (הם כנענים/הם פלישתים/הם בכלל היהודים המקוריים, וכיו"ב), והיהודים הנוכחיים אינם אלא מהגרים אירופאים יוצאי ארץ כוזר.

האירופאי או האמריקאי הממוצע בסך הכל קיבל סיבה נוספת להיות מבולבל ובור בכל הנוגע לישראל, הודות לעיתון 'הארץ' באנגלית.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות