רק אלוהים יודע

גדעון לוי מראיין ב'הארץ' את אביו של מוחמד רג'אבי שביצע פיגוע דקירה. שום דבר בהתנהגותו לא רמז על זה, אומר האב. אנחנו ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן

בטורו בסוף השבוע ("שלושה חיילים חמושים לא יכולים להשתלט על ילד בן 15 בלי להרוג אותו?", 23.9.2016), הציג העיתונאי גדעון לוי את רשמיו מביקור בבתי המחבלים שביצעו פיגועים בסוף השבוע שעבר.

לוי שוחח עם בני משפחתו של מוחמד־טלג'י רג'אבי בן ה-15  שדקר חייל במחסום ג'ילבר בחברון, ב-16.9.2016 ונהרג מירי צה"ל. כך כותב לוי:

ביום שישי, יום מותו, התפלל עם אביו במסגד, אכל ארוחת צהריים ואמר לבני משפחתו שהוא הולך לבקר את בני דודו. שום דבר בהתנהגותו לא הסגיר את מה שעמד להתרחש. את הסלולרי שלו השאיר בבית, אבל אביו אומר שזו לא היתה התנהגות חריגה — לא תמיד הוא לקח אתו את המכשיר.

ובהמשך:

מה הביא את בנו לקחת סכין וללכת לדקור חיילים במחסום? רק אלוהים יודע, אומר האב. שום דבר בהתנהגותו לא רמז על זה "כולם מדברים על הכיבוש כל הזמן. אבל שום דבר מעבר לזה.

האם באמת איש לא ידע על כוונותיו של רג'אבי? האם אכן שום דבר לא רמז על העתיד להתרחש?

עיון בדברים שפירסם המחבל בדף הפייסבוק שלו מעמיד את הקביעה הזו באור תמוה.

בינואר השנה, פירסם רג'אבי תמונה של המחבלת ביאן איימן אלעסילי, שב-17.10.2015 ניסתה לדקור שוטרת מג"ב בצוואר בנקודת בידוק בקריית ארבע. השוטרת הדפה אותה וביצעה לעברה ירי. אלעסילי נהרגה מהירי. על התמונה שפירסם רג'אבי מוצג הכיתוב: "בת הכבוד קוראת לכבוד שלנו".

מחבלת

ביולי השנה, פרסם רג'אבי תמונה של חברו עז אלדין אבו שחדם, שב-27.10.2015 דקר חייל בצומת גוש עציון. על גבי התמונה מתנוסס הכיתוב: "הקסמת את נפשי שהיד". 

מחבל

ההערצה לשהידים, אם כן, לא היתה זרה לרג'אבי, אך האם באמת, כפי שהציג לוי לקוראיו "שום דבר בהתנהגותו לא רמז" על הפיגוע המתוכנן?

ב-14.9.2015, יומיים לפני שיצא לבצע את פיגוע הדקירה, פירסם ראג'בי בדף הפייסבוק שלו תמונה בה הוא נראה עומד לצד שורת תצלומי שהידים. התמונה שימשה גם כתמונת הפרופיל שלו.

רגבי יומיים לפני

לצד התמונה הוא ציטט קטע משיר בשם "ילדי האבנים", שחיבר המשורר הסורי ניזאר קבאני :

אֶת הָעוֹלָם הֵאִירוּ
וּבְיָדָם מְאוּמָה מִלְּבַד אֲבָנִים
כִּמְנוֹרוֹת זָהֲרוּ, הָיוּ נְכוֹנִים,
נֶאֶבְקוּ… הִתְפּוֹצְצוּ… לְשָׁהִידִים הָיוּ

("ילדי האבנים", לפי תרגום מערבית של יותם בנשלום)

כפי שמזכיר גם לוי, יומיים לאחר הפיגוע שביצע רג'אבי, יצאו עוד שניים מבני משפחתו לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה. הם נורו ונהרגו. אז מה הביא אותם ללכת ולדקור חיילים? רק אלוהים יודע?

כרזת רגאבי
כרזה של שלושת ה"שהידים" של משפחת אלרג'בי שביצעו "פעולות גבורה" בחברון

גדעון לוי בחר שלא להגיב.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. ברור שהאבא יטען שהוא לא ידע כלום על כוונות בנו לפגע, הוא מפחד שיהרסו לו את הבית.

  2. תמיד הוא לא מבין את הצד שלנו – האכזר…ואילו את הצד שלהם, התמים – הוא מקבל כאורים ותומים – "לא ידענו"…אצל הפלסטינאים יש שייכות חמולתית גבוהה, ויש חמולות יותר פעילות טרור מאחרות. זה לא מקרי ש3 מבני המשפחה יצאו לפגע בטווח כזה קצר…אבל לא ידענו זאת המנטרה הקבועה…כמו שכל מי שיושב שכלא הוא זכאי. מאמין לכם…גם לך גדעון …אם תגיד שהשמש זורחת אני לוקח פנס

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות