"אני מבדיל בין העזתים לפלסטינים בגדה"

התקשורת הישראלית מבססת היגד לפיו יש הבדל בין ערביי עזה ויו"ש לגבי מידת האכזריות והשנאה כלפינו. גם ההיסטוריה וגם התגובה לטבח שמחת תורה מעידות שההבדל היחיד הוא ביכולת הביצוע

הפגנת תמיכה בחמאס בחברון לפני יומיים. צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

בעיתון 'ידיעות אחרונות' של שבת האחרונה, ('7 ימים' 20.10 עמ' 13) במאמר התפכחות לגבי מחויבותם הרצחנית והחייתית של הערבים להשמדתנו בדרכים השואתיות ביותר, כתב העיתונאי דרור פויר שהוא "מבדיל בין ערביי עזה לערביי יו"ש".

דברים דומים אמר גם העיתונאי אוהד חמו בחדשות 12:

כלומר, לטענתם ערביי יו"ש אינם דומים לערביי עזה בהקשר של טבח שמחת תורה.

פויר וחמו טועים ומטעים.

מבלי להיכנס לגרפיקה המזוויעה של מעשי הפלסטינים בישובי העוטף ובבסיסי צה"ל בבוקר שמחת תורה, המעשים שנעשו שם אינם זרים לערביי יו"ש לאורך ההיסטוריה של הסכסוך.

הם כבר בוצעו בעבר על ידם בצורה מדויקת, ממש אחד לאחד, גם במאורעות תרפ"ט, גם בקרב הל"ה, גם בקרב האחרון על גוש עציון, וגם בשנים מאוחרות יותר, למשל בלינץ' ההמוני בשני חיילי צה"ל ברמאללה באינתיפאדה השניה, (שהיה במובנים רבים מזוויע אף יותר מאירועי בוקר שמחת תורה) בפיגועי ההתאבדות, בניסיונם לבצע טבח המוני של אלפים באמצעות הניסיון לפוצץ את פי גלילות, במעשי הטבח במשפחות פוגל או סולומון ועוד ועוד.  

שמא השתנו ותיקנו דרכיהם?

סירובם העיקש לגנות את פעולת חמאס בעוטף, תהלוכות השמחה בערים הערביות המרכזיות ביו"ש, וניסיונם הטרי מאמש לחקות את הטבח של חמאס בטבח דומה משלהם, שסוכל בידי צה"ל, מעידים שלא.

יש בכל זאת הבדל אחד בין העזתים לערביי יו"ש. והוא ההבדל ביכולת הביצוע. כל הסימנים מראים שלו רק יכלו, היו ערביי יו"ש מבצעים בעצמם בדיוק את אותו הטבח בישובי עוטף יו"ש.

הצגתי בפני דרור פויר ואוהד חמו את הדברים והצעתי להם להגיב. תגובת פויר תפורסם אם וכאשר יבחר להגיב.

תגובת אוהד חמו (מתוך דברים שאמר אמש ב'פגוש את העיתונות', שבועיים לאחר פרוץ המלחמה):

כולנו כשלנו בהבנת הצד השני ובכוונות ובדי.אן.איי שלו. וגם אני. ידענו על האכזריות שלו אבל לא ידענו עד כמה. 20 שנה אני מסתובב ביו"ש ובמז' ירושלים. שומע טקסטים קשים באופן יוצא דופן. חשבנו שאפשר להכיל את הדבר הזה. אי אפשר יותר להכיל את הדבר הזה. רבים שם שמחים מאד לראות את הדבר הזה. יש שם חיות אדם.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות