'הארץ': "חזרה סימבולית של פליטים תסגור את תיק זכות השיבה"

2 בעיות: 1. בניגוד לנטען, "חזרה סימבולית" כבר הוצעה לפלסטינים. 2. היא ממש לא "סגרה את תיק זכות השיבה"

האם היא תסתפק ב"שיבה סימבולית"? פליטה פלסטינית (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90)

תחת הכותרת "אם יושג פעם פתרון לסכסוך, כך הוא ייראה", עולה שוב במאמר שפורסם בסוף שבוע שעבר ב'הארץ', הטענה, לפיה הפלסטינים יסתפקו במימוש סמלי בלבד של זכות השיבה, במסגרת פתרון הסכסוך.

כך קובעים יואל זינגר ומני מאוטנר:

הפלסטינים זקוקים להסכמה ישראלית לחזרה סימבולית של פליטים לישראל כדי שיוכלו "לסגור את תיק זכות השיבה".

האמנם כל שהפלסטינים זקוקים לו הוא הסכמה ישראלית לחזרה סימבולית של פליטים לישראל, ובכך תיפתר מבחינתם בעיית זכות השיבה?

קשה להאמין שעל קביעה כזו חתומים מי שמוגדרים בעיתון "מי שניסח את הסכמי אוסלו" ו"מחבר הספר "הן אפשר: סיפור מזרח־תיכוני עתידני", אבל עובדה. כך נכתב.

קשה להאמין, כיוון שהיא שקרית פעמיים:

בפעם הראשונה, כי הפלסטינים אינם "זקוקים להסכמה ישראלית לחזרה סימבולית". בשנת 2008 ישראל כבר הציעה לפלסטינים שיבה סמלית אך הם דחו את ההצעה,

בפעם השנייה, כי מאז קום המדינה ועד עצם היום הזה לא נסוגו הפלסטינים אף לא מילימטר אחד מתביעתם לאפשר לכל פליט ולכל צאצא של פליט את הזכות לחזור לביתו בישראל. עמדתם זו נותרה עקבית בכל סבבי המשא ומתן שניהלו עם ישראל.

נוכח הסרבנות הפלסטינית העיקשת להתפשר בנושא השיבה, הועלתה על ידי העולם הערבי הצעה מקיפה להסדר שלום, שכונתה 'יוזמת השלום הסעודית', והתיימרה להציג פריצת דרך.

דא עקא, גם היוזמה הסעודית דרשה את מימוש זכות השיבה במלואה.

לרגע אחד בשנת 2012, 4 שנים לאחר שכאמור קיבלו הפלסטינים מישראל הצעה לשיבה סמלית, נדמה היה שאכן יש התרככות מסוימת בעמדה הפלסטינית, ולפיה יתכן שיסכימו לשיבה סמלית. היה זה בריאיון שהעניק נשיא הרש"פ מחמוד עבאס (אבו מאזן) לטלוויזיה הישראלית, ובו אמר שהוא אמנם נולד בצפת, אבל כבר מבין שלא ישוב אליה ואיננו שואף לשוב אליה.

אלא שבריאיון שהעניק מיד לאחר מכן לטלוויזיה המצרית, בעקבות תגובות ברחוב הפלסטיני שכינו אותו 'בוגד', קראו לו להתפטר והודיעו שעמדתו אינה מייצגת את עמדת אש"ף, מיהר אבו מאזן להבהיר

דבריי על צפת הם עמדה אישית ואין פירוש הדבר ויתור על זכות השיבה. איש אינו יכול לוותר על זכות השיבה… השיבה היא העיקר… ונושא הפליטים הוא קדוש

ושוב חזרנו לנקודת ההתחלה: בניגוד לנטען ב'הארץ', הפלסטינים אינם זקוקים להסכמה ישראלית לחזרה סימבולית של פליטים לישראל כדי שיוכלו "לסגור את תיק זכות השיבה", גם כי הסכמה כזו כבר ניתנה, וגם כי שום דבר לא "יסגור את תיק זכות השיבה", מבחינתם, זולת זכות שיבה מלאה, לתוך ישראל, לכל הפליטים ולכל צאצאיהם.

למה אם כך מלהגים זינגר ומאוטנר את ההבלים האלה ולמה מדפיס אותם העיתון?

בגלל הבאג המלווה את עמדת השמאל לכל אורך עשרות שנות הסכסוך. הוא כלל איננו מקשיב לערבים ולעמדותיהם. הוא מדבר עם עצמו בלבד, על בסיס "צדק" חד צדדי שקבע עם עצמו בלבד, ומתוך אותו שיח עצמי, גם גוזר את מסקנותיו השקריות והמופרכות, כדוגמת זו שקבעו זינגר ומאוטנר, ושאותה מצא העיתון ראוי לפרסום.  

פנינו למאוטנר ולזינגר, ושאלנו אותם איך מתיישבת הטענה שלהם עם המציאות.

שניהם בחרו שלא להגיב.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות