'הארץ': ישראל אסרה על הורי ילדה פלסטינית חולה ללוותה ברגעיה האחרונים הטענה בכותרת מזעזעת באכזריותה. היתכן ש'הארץ' פרסמו אותה ברחבי העולם בידיעה ברורה שאין בה אפילו מילה אחת של אמת? בעקבות הפרסום כאן תיקן 'הארץ' את הטעות חנן עמיאור | 12.03.20 | אמבולנס מד''א במעבר בין ישראל לרשות (צילום: דובר צה''ל) שתף צייץ שתף שלח לחבר הדפס מעשה בילדה פלסטינית מעזה, מיראל אבו עמשא בת 10, שהלכה לעולמה לאחרונה מסרטן בבית חולים בשכם. הלב נחמץ. אלא שאל מסע התעמולה רצוף השקרים שמנהל 'הארץ' נגד ישראל גויס גם הסיפור העצוב הזה, כרגיל בהפצת הכפשות שקריות על ישראל, כרגיל במהדורה באנגלית בצורה נבזית ושקרית יותר מהמהדורה בעברית. הנה כותרת הכתבה במהדורה בעברית: כלומר, לטענת 'הארץ' ישראל, באכזריותה, מנעה ממיראל ללכת לעולמה כשאביה לצדה, בכך שלא נתנה לו אישור להיכנס לישראל כדי לשהות לידה ברגעיה האחרונים. בגרסה שפורסמה במהדורה באנגלית של 'הארץ', המיועדת כידוע להפצת דיבת ישראל בכל העולם, אכזריותה של ישראל מזעזעת אפילו יותר. כבר בכותרת מודיע הארץ לעולם שלא רק מהאב מנעה ישראל את הכניסה, גם מהאם: (תרגום: "ילדה מעזה שנלחמה בסרטן מתה לאחר שישראל מנעה מהוריה לבקרה. היא לא תהיה האחרונה") שרירות לב שכזו לא נראתה לנו הגיונית או מתאימה לישראל. העובדה שבדיווחים לא הופיעה תגובת ישראל הגבירה את חשדנו ש'הארץ' שוב מעליל על ישראל עלילת שווא. פנינו בעצמנו לדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים וביקשנו הסבר. התגובה, שכאמור כלל לא הופיעה בכתבות ב'הארץ', הגיעה אלינו מיד: "האב כלל לא הגיש בקשה. האם הגישה בקשה עם פרטים שגויים והתבקשה להגיש מחדש בקשה מתוקנת. בזמן זה שהתה סבתה של הילדה לצדה. הבקשה המתוקנת שהגישה האם אושרה בתוך זמן קצר, היא הורשתה להיכנס ושהתה לצד בתה." פנינו בעצמנו ל'הארץ' עם תגובת מתפ"ש וביקשנו מהם למחוק את העלילה ולפרסם תיקון. העיתון התעלם מבקשתנו והסיפור ממשיך להופיע בתצורתו השקרית גם כעת. עדכון: בעקבות הפרסום כאן הודה 'הארץ' בטעותו ותיקן את הדיווח בעברית: ובאנגלית:
אם אדם מוציא דיבה נגד כתב או עיתון אני מניח שיש חוקי עונשין ואפשר לתבוע אותו. אם כתב מוציא דיבה נגד פרט מסויים אני מניח שיש לו הגנה על דברי אמת ואין לא הגנה על שקר. אבל: אם כתב או עיתון מוציאים דיבה שיסודה בשקרים נגד עם ישראל או מדינת ישראל או קהל מקהילות ישראל מה החוק אומר על זה? האם יש כאן לרונה בחוק? עכשיו נראה לי שיש נוהג בררני: אם המושא הוא פרו ערבי אז מוציא הדיבה ראוי לכול דין כי פגע בעם אחר. אבל אם המושא הוא יהודי או קשור ליהדות אין לו שום זכויות כי הוא יהודי. החוק לא מגן היהודים שהוציא עליהם דיבה ועלילות דם. אם יש עורכי דין שיודעים אם אני טועה ויש בחוק אפשרות לתבוע את העיתן לדין על הוצאת דיבה ועלילות דם אז הייתי שמח לדמוע על כך והייתי מאושר אם ערוך הדין היה מתנדב להגיש תביעה ייצוגית נגד העיתון והעיתונאי. הגב