הכחשת הזכות לאמינות

טענה של מנהל מחלקת המענקים של הקרן החדשה לישראל ב'מעריב' לא מחזיקה מים.

הכחשת הזכות לאמינות (24.10.11)

יובל ליבנה, מנהל מחלקת המענקים של הקרן החדשה לישראל, יצא כנגד טענתו של העיתונאי בן כספית מלפני מספר שבועות בדבר המשך תמיכתה של הקרן החדשה בארגונים אנטי-ישראליים. בטור שפרסם ב'מעריב' ("התקופה השחורה", 10.10.11) כתב:

כשמתפרסם עוד מאמר של בן כספית על הקרן החדשה לישראל, נשמעת אצלנו במסדרונות הקרן אנחה: שוב ציטוטים של נתונים מעוותים, שוב הסתמכות על ארגונים מפוקפקים.

ליבנה מרבה לתקוף בטורו את הנתונים המעוותים לכאורה עליהם מסתמך בן כספית, אך אינו מסביר מדוע לדעתו הנתונים מעוותים ולא מספק נתונים סותרים.

בפעם הכמעט יחידה בה הוא מנסה להביא דוגמא לצדקת דבריו, הוא טוען:

…באוגוסט 2010 החליטה הנהלת הקרן על קווים מנחים למתן מענקים. הקווים הללו קובעים במפורש כי לא יינתנו מענקים לארגון שעוסק ב"פעילות להכחשת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ריבונית בתוך מדינת ישראל"… כל הארגונים הנתמכים על ידי הקרן עומדים בקווים המנחים הללו, והטענה של כספית כאילו הקרן "מנהלת קמפיין לשלילת זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי" היא, לפיכך מופרכת מהיסוד. 

ליבנה טוען שהקרן החדשה לישראל לא תומכת בארגונים המכחישים את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ריבונית בתוך מדינת ישראל. אולם לא בטוח שהוא צודק.

ארגון "עדאללה" זוכה לתמיכה כלכלית מהקרן החדשה על פי פרסומי הדוחות הכספיים שלה, ועל פי פרסומי  ארגון "עדאלה" עצמו. בשנת 2007, הארגון חיבר את "החוקה הדמוקרטית", אשר קוראת להחליף את היסודות היהודיים במדינה במסגרת "דמוקרטית, דו-לשונית ורב-תרבותית". הגירה יהודית, לדוגמא, תאושר מ"טעמים הומניטאריים". חסן ג'יברין, מייסד ומנכ"ל הארגון, התבטא לא מזמן כי הפלסטינים אינם יכולים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית מכיוון שהכרה זו תסמן עבורם כניעה, פגיעה בכבודם העצמי כעם ומחיקת הנרטיב הפלסטיני. דברים אלו פורסמו רק לפני כחודש, כששאלת ההכרה הפלסטינית במדינה היהודית עלתה שוב על הפרק.

האם ארגון "עדאלה" עומד בקווים המנחים של הקרן החדשה הקובעת כי לא תממן ארגון המכחיש את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ריבונית בתוך מדינת ישראל? לא בטוח.

ליבנה כתב – ו'מעריב' פרסם – טור דעה שכולו התקפה נגד בן כספית אך ללא שום הסברים מגובים בהוכחות, וכשהוא כן טען דבר מה, מסתבר שטענה זו לא לגמרי מדויקת. מדוע, אם כן, לפרסם את הטור הזה בכלל?

  

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות