הצד האפל של ההפגנה

הנה כל מה שהסתירה סימה קדמון מקוראי 'ידיעות אחרונות' כשתקפה את ניסיונות העירייה והמשטרה בירושלים למתן את ההפגנה בבלפור

ניסיונה (העקר) של עיריית ירושלים, בשיתוף משטרת ירושלים, למתן את התנהגות המפגינים בהפגנת "יום הבסטיליה" מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, עיצבן נורא את בעלת הטור הפוליטי של 'ידיעות אחרונות', סימה קדמון.

וכך כתבה: ("שיאכלו שטרות", עמ' 4 במוסף לשבת, 17.7.2020)

באותו ערב, המשטרה יחד עם עיריית ירושלים ובראשה סגן ראש העיר איש הימין אריה קינג, שמוכר בזכות פעילותו ליישב יהודים ופינוי משפחות פלסטיניות ממזרח העיר – פעלו להקשות על המפגינים. קינג, שהואשם לא פעם בעבר בגזענות ואף השתתף בעצרת לזכרו של הרב כהנא, עשה באותו ערב הכל כדי לבזות את תפקידו. מתפקידו כסגן ראש העיר, הוא הפך לשוטר, שמפנה במו ידיו מפגינים ומתעמת איתם פיזית.

יצוין שלאורך כל הפסקה שקדמה לקטע זה תיארה קדמון את אמיר השכל, הרוח החיה שהובילה להפגנה ואת האנרגיה שיצר, בצבעים חנפניים וחיוביים בלבד. כך שבתוספת הציטוט שלמעלה, וללא אף מילת ביקורת אחת על ההפגנה בבלפור שהובילה את העירייה והמשטרה לנסות לרסנה, נותרו קוראי הטור ללא מושג קלוש מדוע בעצם ניסו העירייה והמשטרה להצר את צעדי המפגינים.

נשלים אפוא לקוראי 'ידיעות אחרונות' את שהוסתר מהם בכוונת מכוון:

אף מפגין לא "פונה". אריה קינג כלל לא נכח במקום. החלטת העירייה לפעול נגד ההפגנה היתה בעקבות הפרות בוטות של רישיון ההפגנה שניתן למפגינים וכן בשל מפגע רעש וריח שהחל להיווצר בלב שכונת המגורים השלווה.

כמעט כל הסעיפים המופיעים ברישיון ההפגנה הופרו, על אף שהמארגנים התחייבו להקפיד עליהם ואף חתמו על התחייבותם בחתימת ידם.

חוק הרעש, האוסר הפעלת רמקולים בין השעות 14:00-16:00 ואחרי השעה 23:00, הופר.

על אף האיסור המפורש נפרשו שקי שינה לכל רוחב המדרכה ואילצו את הולכי הרגל לרדת לכביש ובכך לסכן את עצמם.

שילוט רב נתלה על קירות ועצים בכל האזור ללא אישור, לרבות על קיר כנסיית טרה סנטה, שהתלוננה על כך לעירייה וביקשה להסיר את השילוט.

בנוסף לכך, התפתח מפגע ריח חריף בעקבות עשיית צרכים על ידי המפגינים במקום, גם במרחב הציבורי – על המדרכות – וגם במרחב הפרטי – בחצרות, בחדרי מדרגות של בנייני המגורים הסמוכים ובגינות הפרטיות.

מכל הסיבות שלהלן הוחלט בעירייה ובמשטרה לנסות (ללא הצלחה) למתן את ההפגנה.

גם בשעה זו בה נכתבים דברים אלה, קרוב לשבוע לאחר ההפגנה, עדיין סובלים תושבי האזור משרשרת הפרות רישיון ההפגנה מצד המפגינים.

שאלתי את סימה קדמון מדוע הסתירה את כל זה מקוראיה ותחת זאת ציירה להם תמונה רומנטית חד צדדית ותלושה מהמציאות.

היא בחרה שלא להגיב

****עדכון: בגרסה המקורית של מאמר זה הופיע בתחילה סרטון, שבדיעבד גילינו שמקורו שנוי במחלוקת. הסרטון הוסר****

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. היתי בהפגנות וגם אם היו כמה הפרות – מה שכמעט בלתי נמנע בכל הפגנה גדולה – הן היו קלות. רוב רובם של האנשים עשו כמיטב יכולתם לצמצם רעש והפרעות ככל שניתן בהתאם להפגנה גדולה ברחוב מגורים. שום דבר מצד המפגינים לא הצדיק את האלימות הברוטלית שהפעילה המשטרה – ולא בפעם הראשונה. נראה שהשוטרים רק חיכו להפרת סדר קלה כדי לפוצץ את העסק כולו.

  2. היתי בהפגנות וגם אם היו כמה הפרות – מה שכמעט בלתי נמנע בכל הפגנה גדולה – הן היו קלות. רוב רובם של האנשים עשו כמיטב יכולתם לצמצם רעש והפרעות ככל שניתן בהתאם להפגנה גדולה ברחוב מגורים. שום דבר מצד המפגינים לא הצדיק את האלימות הברוטלית שהפעילה המשטרה – ולא בפעם הראשונה. נראה שהשוטרים רק חיכו להפרת סדק קלה כדי לפוצץ את העסק כולו.

  3. הסרטון לא שנוי במחלוקת אלא שקרי.
    עצוב שאתם ממצבים את עצמכם כ"ביקורת עיתונות" ובמקביל משקרים בעצמכם בצורה בוטה בהרבה מהעיתונים שאתם מסקרים. פעם אחר פעם.
    לכל הפחות תתנצלו, תודו בסילוף. איך אומרים – המוטל בספק הוא התחנה האחרונה של השקר?

  4. הסרטון לא שנוי במחלוקת אלא שקרי.
    עצוב שאתם ממצבים את עצמכם כ"ביקורת עיתונות" ובמקביל משקרים בעצמכם בצורה בוטה בהרבה מהעיתונים שאתם מסקרים. פעם אחר פעם.
    לכל הפחות תתנצלו, תודו בסילוף. איך אומרים – המוטל בספק הוא התחנה האחרונה של השקר?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות