לחם ושעשועים תוצרת 'הארץ'

השאלה המעניינת אינה למה אלפר כותב את הזבל הזה, אלא למה 'הארץ' מפרסם את זה. תשובה אפשרית בפנים

רוגל אלפר (צילומסך)

הבוקר שוב התעוררה חמתו של רוגל אלפר על מוכה הגורל השכול הטרי התורן.

הפעם היה זה עזרא קליין, שאיבד את אשתו בתאונה בכביש 90 וקרא למדינה לשפר את תשתיות הבטיחות בכביש המוזנח ולהתאימו להיקפי הנסיעה הגוברים.

אלפר, אלוהים יודע איך, אולי כי הכביש עובר בבקעת הירדן, אולי כי קליין אמר פעם אחת "ארצנו הקדושה", הגיע למסקנה שמדובר ב"פוליטיקה משיחית שמסתתרת מאחורי דמעות של אבל". וכך כתב על מי שאך זה עתה איבד את אשתו ואם ילדיו הקטנים:

אבלות איננה מעניקה חסינות למי שמנצל אותה כדי לעשות פוליטיקה, למי שהפוליטיקה שלו מסתתרת מאחורי דמעות. אין להמתין, כי הוא לא המתין. אפשר לומר שהכה כשהברזל חם. העימות עמו רלוונטי עכשיו, לא אחר כך.

אל תשאלו, אותו עזרא קליין אף הגדיל לעשות ואת מכתב המחילה ששלח לנהג המשאית שפגע באשתו, העביר גם ל"פעילת הימין המשיחית סיוון רהב מאיר", כפי שמכנה אותה אלפר, "שמיהרה להפיץ אותו ברשתות החברתיות, שם עוצמתה רבה."

והנה מה שהרתיח את אלפר:

מפה קצרה הדרך לריאיון המפרגן בטלוויזיה, שמעניק לשוורץ קארט בלאנש להביע את עיקרי האידיאולוגיה הלא מוסרית שלו כשהיא עטופה באריזה "מרגשת", שמשווה לה כסות רכה ומזככת של אצילות נפש.

כל אחת ואחד מוזמן לצפות בעצמו בראיון (כאן החל מדקה 23) ולהחליט לבד האם קליין מביע בו "אידיאולוגיה לא מוסרית".

אצל אלפר, על כל פנים, ההתעמרות במי שאיבדו את היקר להם מכל, כמובן וכרגיל ברשימת הכתבות המומלצות באתר העיתון אגב, אינה הפרעה חד פעמית אלא פתולוגיה מוכרת.

עדיין זכורה לכולם המניפולציה הנבזית והשקרית שערך על נאומה של מרים פרץ, עת תלש פסקאות מתוך נאום שכל כולו שבח החיים, כדי להציגו כנאום המאדיר את המוות. (תזכורת מזעזעת כאן)

וגם השתלחותו בנתן מאיר, שאיבד את אשתו דפנה בפיגוע דקירה בתוך ביתם בעתניאל, השתלחותו ברס"ן אליאב גלמן שנהרג תוך כדי פיגוע, השתלחותו בחנה אמדדי, אותה כינה 'דאעש' כי העזה למרבה הגועל לקרוא לאמונה בה' ולאחדות בעם אחרי שאיבדה בן בתאונת דרכים, והשתלחותו בשמואל ובשי לביא, אביו ואחיו של סרן שי לביא ז"ל, שהעזו לדבר טובות על אהובם שאבד.

השאלה המעניינת כאן אינה נוגעת לאלפר עצמו ולמצוקות המעלות מתהומות נפשו את הרוע האובססיבי הזה.

השאלה היא למה 'הארץ' נותנים לזה במה?

והנה תשובה אפשרית: זו הרי לא ביקורת טלוויזיה אלא טקסט שהוא בידורי במהותו. והם נותנים את זה פעם אחר פעם, בגלל שזה הלחם והשעשועים שהקהל שלהם רוצה. זה הבידור שלהם. זה מה שמבדר את קוראי 'הארץ' ואת מה שמבדר אותם, הם יקבלו.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות