עוד פעילת טרור מולבנת ב'מעריב'

שביתת הרעב של פעיל הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, הנתון במעצר מינהלי, דרבן עצירה נוספת בשם הנא שלבי, לפתוח בשביתת רעב משלה (למרות שבינתיים עדנאן כבר חזר לאכול). לפני מספר ימים 'פרספקטיבה' הדגימה כיצד בעוד כל כלי התקשורת לא העלימו מקוראיהם מידע המעיד על קיצוניותו של עדנאן (למשל, קריאתו במפורש ובפומבי לרצוח ישראלים), כתב 'מעריב' רימון מרג'ייה לא הזכיר ולו במילה את הרקע של עדנאן אלא הדגיש רק צד אחד של הסיפור, למשל את ירידתו במשקל וטענת משפחתו כי הוא טלית שכולה תכלת.

מרגיי'ה ממשיך עם אותו סגנון סלקטיבי גם עם העצירה הנא שלבי. שלבי מתוארת כ"תושבת כפר ברקין ליד ג'נין" אשר "הועברה לאחרונה לצינוק בבית הכלא השרון". כמו כן מרג'ייה שוב מדגיש רק את מצבה הפיזי המעורער של שובתת הרעב ואת דברי הנאבקים לשחרורה:

עורך דינה, פואז שלודי, שמייצג אותה מטעם "מועדון האסיר" אמר לnrg מעריב כי מרשתו רזתה ונראית חלשה מבחינה גופנית, עם זאת הוסיף שלודי כי שלבי "נחושה להמשיך בשביתה עד אשר תתקבלנה דרישותיה, גם אם המשך השביתה יגרום לסיכון חייה". לדבריה, היא למדה שרק דרך שביתת הרעב אפשר לסיים את המעצר, כי ניסיון העבר מלמד, שכל האופציות האחרות לא מועילות. 

המילים "פעילת" "גי'האד" ו"איסלאמי" לא מופיעות אפילו ברמז לכל אורך דיווחו של מרג'ייה.

בניגוד ל'מעריב' אשר ממש הקפיד להסתיר את הרקע של שלבי מקוראיו, רוב כלי התקשורת האחרים הזכירו לפחות בכמה מילים את הקונטקסט למעצרה. הגדיל לעשות 'ידיעות אחרונות' כאשר דיווח על שלבי במסגרת דיווח נרחב על ארבעה פעילי טרור אשר שוחררו בעסקת שליט וכבר נעצרו שוב משום שחזרו לדרך הטרור. שלבי היא אחת מאותם עצירים.

גם חדשות "וואלה" וגם "נענע10" הזכירו כי שלבי נעצרה מכיוון שהגיע מידע לצה"ל כי חזרה להיות מעורבת בפעילות של ארגוני טרור. חדשות 2 ציטטו את הידיעה הנ"ל מ'ידיעות אחרונות'. עיתון 'הארץ' לא הסביר לקוראיו את הסיבה למעצרה על פי צה"ל, אך לפחות טרח לציין בפניהם כי שלבי הינה פעילת הג'יהאד האיסלאמי.

זוהי הפעם השניה בתוך שבועיים בה 'מעריב' מדווח באופן סלקטיבי לגבי אותו עניין, וגורם לעצירים המשתייכים לארגון טרור להיראות כמו אזרחים תמימים החפים מכל פשע. כתב 'מעריב' בהחלט צריך להשמיע את קולה וטענותיה של העצירה ושל תומכיה, אולם לא להביא את תגובת צה"ל ולא להזכיר אפילו במילה את עובדת היותה פעילת טרור – הינו מעילה בתפקיד העיתונאי וזריית חול בעיניהם של קוראי 'מעריב'.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות