עיתון 'הארץ' – כבר לא עיתון

הגבול בין עיתון לבטאון היטשטש סופית בעיתון 'הארץ'. כך עולה מפעולה בלתי עיתונאית לחלוטין שביצע אתמול העיתון לאנשים חושבים.

 

ג'ודית בטלר, פרופסורית באוניברסיטת ברקלי, וראשיד חאלידי, איש אש"ף לשעבר וכיום פרופסור באוניברסיטת קולומביה, פרסמו עצומה באינטרנט בה הם מגנים את מה שהם מכנים ניסיונות ההשתקה, ההפחדה והאיומים כלפי מבקריה של ישראל. "מבקריה" של ישראל, הם מדגישים, הם אלה התומכים בהחרמתה של ישראל באמצעות ה-BDS – חרם, משיכת השקעות וסנקציות. תומכי ה-BDS, כפי שכבר הדגמנו, אינם בעד הפלסטינים, הם נגד הישראלים; הם אינם בעד פתרון שתי המדינות, אלא בעד פתרון המדינה האחת – מדינה פלסטינית בין הירדן לים.

 

עד כאן הכל כרגיל. עצומות אנטי-ישראליות של אנשי רוח יהודים ולא יהודים הן דבר שבשגרה. אלא שאתמול בערב, החליט אתר 'הארץ' באנגלית לפרסם את הטקסט המלא של העצומה של חאלידי ובטלר תחת הכותרת:

 

הטקסט המלא של המכתב הפתוח של ג'ודית בטלר וראשיד חאלידי המגנה צנזורה של מבקריה של ישראל

 

'הארץ' פרסם את העצומה ללא הקדמה וללא הסבר. הוא פרסם אותה לא כקישור ולא כקובץ, אלא ככתבה כשרה ושלמה, עם כותרת, כותרת משנה וטקסט (כאשר הטקסט הוא העצומה עצמה), כולל שמות 150 אנשי הרוח אשר חתמו אף הם על העצומה. באופן בו בחר 'הארץ' להציג את העצומה אין כל ערך חדשותי. אין דיווח, אין פרשנות, אין קונטקסט. יש פרסום חינם של עצומה של פעילים אנטי-ישראלים מובהקים התומכים בהחרמת ישראל. במקום שאתרי ה-BDS יעשו זאת, עשה זאת 'הארץ' בשבילם. במקום להיות עיתון, הפך עצמו לשלט חוצות.

 

האם 'הארץ' החליט לצאת מהארון? אין שום הסבר אחר למעשה המוזר והמאד לא עיתונאי שביצע. הרי עצומות נכתבות על ימין ועל שמאל. מה מצא 'הארץ' בעצומה הזו, שהחליט לפרסם את "הטקסט המלא" שלה משל היתה נאום ראש הממשלה באו"ם? ההסבר היחיד הוא, שמערכת 'הארץ' פשוט תומכת בה; תומכת בעצומה שנכתבה על ידי שני פעילים אנטי-ישראלים התומכים בהחרמת ישראל. לא בהחרמת התנחלויות – החרמת ישראל.

 

נציין כי כעבור שש שעות, סמוך לחצות, עלתה כתבה אחרת באתר 'הארץ' אשר דיווחה באופן חדשותי על העצומה של שני המחרימים. מדוע, אם כן, לא פורסמה הכתבה החדשותית הזו שש שעות קודם לכן? האם היא התווספה לאחר שמישהו שם לב שאין הצדקה בפרסום מלא וחסר קונטקסט של עצומה כלשהי, לא משנה מאיזה צד פוליטי היא באה? ושאלה לא פחות חשובה: מדוע העצומה עוד מתנוססת באתר כטקסט עצמאי?

כנראה ש'הארץ' כבר לא מתבייש במה שהוא.     

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות