שרת החוץ השוודית: הקמת גדר ההפרדה לא שמרה על אזרחי ישראל

בעיצומה של תבוסה מנטלית, דמוגרפית וערכית של שוודיה לגל ההגירה המוסלמי המטביע אותה, התפנתה שרת החוץ להטיף לישראל ולנזוף בה מעל דפי 'הארץ'. אין ברירה אלא להזכיר לה כמה עניינים לא נעימים

 

מאמר תוכחה מוזר, מופרך ומתנשא שפרסמה ב'הארץ' שרת החוץ של שוודיה, מרגוט וולסטרום, (דיכויו של הצד השני אינו מגדיל את ביטחון ישראל, 7.11) חושף בורות מדהימה של השרה השוודית באשר למציאות בישראל והתעלמות מדהימה לא פחות מהנעשה בימים אלו בארצה שלה. מילא השרה השוודית, אבל איך אפשר להסביר את בחירת הכותרת וכותרת המשנה למאמר, בידי עורכי 'הארץ', ממנה עולה שהם בורים ומנותקים בדיוק כמותה?

הכותרת שבחרו העורכים למאמר החגיגי שנכתב לכבוד 'ועידת השלום' של העיתון, היא הציטוט הזה מתוך המאמר:

דיכויו של הצד השני אינו מגדיל את ביטחון ישראל

ובכותרת המשנה בא ההסבר, למי שלא הבין למה הכוונה:

צעדי הפרדה חריפים ובידודה של עזה לא הוכיחו את יעילותם בשמירה על אזרחי ישראל

???

ב"צעדי הפרדה חריפים", מכוונים השרה השוודית ועורכי 'הארץ' לגדרות ההפרדה ביו"ש וסביב רצועת עזה. 'פרספקטיבה' מתכבדת לערוך למערכת 'הארץ' ולשרת החוץ השוודית היכרות עם המציאות: מחקר שהתפרסם בכתב העת 'מערכות' ובחן את יעילותם של "צעדי ההפרדה החריפים" ושל "בידודה של עזה" מבחינת ה"שמירה על אזרחי ישראל", כלומר את יעילות גדרות ההפרדה, העלה שיעילותם לא רק שהוכחה, אלא הוכחה באופן מובהק ביותר. גם בעזה (תרשים 2) וגם ביו"ש (תרשים 4).

לכידה

לכידה
הנתונים מתוך המחקר 'גדר נגד טרור-הדוגמה של רצועת עזה ושל יהודה ושומרון', כתב העת 'מערכות' גיליון 458

 

שרת החוץ השוודית שצוטטה כאומרת שישראל "אגרסיבית מאד" ו"מרגיזה את כל בנות בריתה", נחשבת לעוינת לישראל. רק לפני חודשים אחדים נאלצה לבטל ביקור מתוכנן בישראל, לאחר שהבינה שאיש, לרבות ראש הממשלה ושר החוץ, לא מתכוון להיפגש עמה. תוכחותיה, שכאמור נשענות על בורות מדהימה, ממשיכות להפתיע גם במורד המאמר.

וולסטרום מנופפת באצבעה לעבר אזרחי ישראל ואומרת ש"הפחד וחוסר האמון הם אויבי השלום", אבל האבן שהיא משליכה על ישראל מתוך בית הזכוכית שלה, מנפצת את הקיר בקול רעש גדול:

הפחד: מי שמפחד מהמוסלמים כרגע, אלו אזרחי שוודיה. אזרחיות שוודיה ליתר דיוק. שוודיה הפכה זה מכבר לבירת האונס של אירופה. היא נאלצת לספוג עליה של  500% בשכיחות מעשי האונס, עליה שמשמעותה היא שכל אישה שוודית רביעית תעבור אונס אלים במהלך חייה. מי אונס אתם שואלים? "מהגרים ממדינות לא מערביות", בלשונן המכובסת והמסורסת של הרשויות בשוודיה. אותן רשויות המשלימות עם קיומן של משטרות שריעה, המוקמות באזורים במדינה מהם נמלטת משטרת שוודיה.

הפחד מהמוסלמים כה משתק את ארצה של שרת החוץ הנוזפנית, עד שהרשות לחינוך מיני של שוודיה הגדירה באביב שעבר את מילת הנשים כ"ניסיון חיובי של הנשים", ואת הטענות נגד המעשה הברברי כ"גזענות מערבית" ו"הטייה פוסט קולוניאלית".

חוסר האמון: מי שמגלה חוסר אמון כלפי המוסלמים, אינם הישראלים אלא דווקא אזרחי שוודיה המקוריים, הנוטשים את ארצם המתאסלמת במספרים הולכים וגוברים, וגם מסבירים בפירוט רב מדוע.

"אנו צופים בדאגה בישראל", מתנשאת שרת החוץ השוודית, "המתרחקת מהחוק הבינלאומי". וזאת בשעה שאזרחי ארצה מתקרבים לחוק הבינלאומי, באמצעות הצתות מרכזי מהגרים בכל רחבי המדינה, אותם הם ושורפים אותם עד היסוד, עשרות הצתות רק בשבועות האחרונים, ובשעה שממשלת שוודיה המבוהלת מתקרבת אף היא לחוק הבינלאומי, באמצעות הפרה ברגל גסה של אמנת שנגן, כשהיא מודיעה לפליטים שבכוונתה לגרש אותם אם לא יביאו איתם מיטות לישון בהן.

אבל ישראל מדאיגה אותה. וכל הספק פרודיה הזו, מודפסת כאמור בעיתון 'הארץ', במסגרת החגיגית של 'ועידת הארץ לשלום'.

 

 

 

 

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. העיתון הארץ צריך להקרא ״אל ארד״. אני פשוט לא מצליח להבין איך ישראלים עם טיפה כבוד עצמי מסוגלים לקרוא אותו בכלל

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות