אביב 2002 והטבח במלון פארק – גרסת ה'ניו יורק טיימס'

"העיתון הטוב בעולם" מגייס את הקורונה כדי לתאר את אביב 2002 כזמן בו נהנו הישראלים מחיים נורמליים בעודם נוגשים בפלסטינים התמימים ללא סיבה. קשה להאמין שהעיתון פרסם שקרים כה בוטים. סתם, לא באמת קשה

הטבח במלון פארק, פסח תשס"ב

מאת גלעד עיני

מאמר שפרסם ב'ניו יורק טיימס' בשבוע שעבר הפעיל האנטי-ישראלי רג'א שחאדה, משתמש במגפת הקורונה כאמתלה לתקוף את ישראל. לשם כך הוא משתמש בהוראה של ערים אמריקאיות לתושביהן להישאר בבתים על מנת למנוע את התפשטות הווירוס. לעומת זאת, הישראלים המרושעים הורו לפלסטינים להישאר בבתיהם ללא כל סיבה אמיתית.

שחאדה מתאמץ לדחוס כמה שיותר מסרים אנטי-ישראליים לתוך ההטפה שלו על וירוס הקורונה. "בניגוד לרובים הישראליים שהיוו איום על כל מי שנע מחוץ לביתו ללא אישור, הווירוס מבצע אפליה לפי גיל", הוא כותב על "המחסומים החונקים" של ישראל. ולשם מה כל הסבל הזה? נראה שלאכזריות הישראלית אין כל תכלית. בפסקה הבלתי-כנה ביותר במאמר, שחאדה כותב:

ב-2002, כשחופש התנועה של שכניי ושלי הוגבל באופן חמור על ידי מצור צבאי ישראלי, ניסיתי לעשות כמיטב יכולתי על מנת להמשיך ולחיות באופן נורמלי ככל הניתן. זה היה באביב, כמו עכשיו. נהגתי להסתכל מחוץ לחלון ולקונן על חוסר היכולת שלי לתור את הגבעות השופעות שמסביב, המכוסות בפרחי בר. אולם לא יכולתי להתעלם מהסכנה שארבה אז מחוץ לביתי: חיילים חמושים שאכפו את העוצר. רק פלסטינים היו תחת איום. בעוד אנחנו סבלנו, החיים הנורמליים המשיכו במקום אחר, אדישים למה שאנחנו עברנו.

זהו עיוות בוטה של ההיסטוריה – דוגמא מובהקת להכחשת טרור – לטעון שבשנת 2002 "רק פלסטינים היו תחת איום" בעוד "החיים הנורמליים" המשיכו בישראל. עבור הישראלים, אותה שנה הייתה הקטלנית ביותר בהיסטוריה במונחים של הרוגי טרור, כשגל פיגועי ההתאבדות תקף אזרחים יהודים. חייהם של הישראלים התהפכו, ורבים מהם לא העזו להיכנס למסעדה או לאוטובוס. הוראות העוצר שהוטלו על חלקים מהגדה המערבית, בהן מתמקד המאמר, היו תוצאה ישירה של הטרור הפלסטיני – ממנו המאמר מתעלם לחלוטין. טרור זה גבה את חייהם של 400 ישראלים בשנת 2002 לבדה.

במהלך תקופת הזמן בה שחאדה עוסק, מחבל מתאבד רצח 11 אזרחים יהודים, כולל ילדים ופעוטות בני שבע, חמש, שלוש, שנה, חמישה חודשים, ושלושה ילדים נוספים שהמתינו לסיום התפילות בישיבה חרדית. בבית קפה בצד השני של העיר, 11 בני אדם נוספים נרצחו. חמישה יהודים בני 18 נורו למוות בגוש קטיף. שבעה נוסעי אוטובוס נהרגו על ידי מחבל מתאבד בצפון הארץ. שישה עשר ישראלים נהרגו בעת שסעדו במסעדה חיפאית. ושלושים יהודים, רובם מבוגרים, חלקם ניצולי שואה, נטבחו בעת שחגגו את ליל הסדר במלון בנתניה.

האם הפיגועים האלה, שאירעו כולם בחודש מרץ 2002 לבדו ומהווים רק חלק מהפיגועים שאירעו באותו חודש, הם מה ששחאדה מכנה "חיים נורמלים"?

להשתמש בווירוס הקורונה להפצת תעמולה נגד ישראל זה דבר אחד (אם כי אנו מצפים מהעורכים למנוע ניצול כזה של המשבר). אולם לספר לקוראים שהעוצר היה שרירותי, שרק פלסטינים היו תחת איום, ושהישראלים נהנו מחיים נורמליים – זו כבר התעלמות בוטה מהמציאות.

עיבד ותרגם מאנגלית: שלומי בן מאיר

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות