בוקר טוב השופט גולדסטון

(3.4.11)
השופט ריצ'ארד גולדסטון, מחבר "דו"ח גולדסטון" הבעייתי, אשר הביע חרטה פומבית על כתיבת הדו"ח, מצטער שלא היתה לו יותר אינפורמציה בשעת כתיבת הדו"ח. טענה מוזרה לאור העובדה שאינפורמציה המפריכה את מסקנות הדו"ח היתה קיימת בשפע, כולל באתר "פרספקטיבה".

בשעה טובה ומוצלחת, התחרט השופט ריצ'ארד גולדסטון על כתיבת הדו"ח הנושא את שמו, אשר האשים בפועל את ישראל בביצוע פשעי מלחמה ואולי פשעים נגד האנושות, בעקבות "מבצע "עופרת יצוקה".

המשפט התמוה ביותר במאמרו הוא:

אילו ידעתי אז את מה שאני יודע היום, דו"ח גולדסטון היה מסמך אחר לחלוטין.

כמו עשרות – אם לא מאות – ארגונים ואנשים פרטיים, גם "פרספקטיבה" וארגון האחות שלה בארה"ב, "קאמרה", הטילו ספק בממצאי הדו"ח כבר מיום פרסומו. הטלת הספק באה לידי ביטוי באופנים רבים, החל מהפרכת "עובדות" אשר הופיעו בדו"ח וכלה בחשיפת ההטיה האנטי-ישראלית של חלק מהחוקרים שכתבו את הדו"ח.

כיצד ייתכן שארגונים ואנשים פרטיים עם משאבים דלים בהרבה מאלו של מועצת זכויות האדם של האו"ם הצליחו לבצע תחקירים עצמאיים ולהגיע למסקנות שהשופט גולדסטון הגיע אליהם רק לאחר שנתיים? מה עוד שחלק מאותם ארגונים ואנשים פרטיים ניסו להעביר לוועדה חומר המוכיח כי ישראל לא ביצעה פשעי מלחמה במהלך המלחמה נגד החמאס.

אלו הנושאים בהם טיפל "פרספקטיבה", בנוגע לליקויים של וועדת גולדסטון:

ליקויים חמורים באופן איסוף הראיות בוועדת גולדסטון (לקריאה לחץ כאן).

משוא פנים ועובדות שקריות בוועדת גולדסטון (לקריאה לחץ כאן).

עמדות אנטי-ישראליות קיצוניות של חלק מחברי וועדת גולדסטון (לקריאה לחץ כאן).

שיטות איסוף מידע בלתי מקצועיות, מעוותות ומסולפות של ארגונים לא ממשלתיים ישראליים, אשר סיפקו מידע רב לוועדת גולדסטון (לקריאה לחץ כאן).

"פרספקטיבה" התייחס גם לעובדות בלתי נכונות אשר התפרסמו בכלי תקשורת ישראליים בנוגע ל"עופרת יצוקה":

·       התעקשות עיתון "הארץ" כי שני קצינים בכירים ננזפו על שימוש בפגזי זרחן, למרות ש"פרספקטיבה" הוכיח כי מדובר היה בפגזים רגילים וכי שום גורם צבאי לא מצא פסול בירי פגזי זרחן במהלך המבצע (לקריאה לחץ כאן).

טעות אופיינית של גדעון לוי אשר ניפח את כמות הבתים שנהרסו בעזה בעקבות המלחמה (לקריאה לחץ כאן).

·        טענה של עמירה הס כי חיילי צה"ל קיבלו הנחיות אחידות לעבור על החוק, כולל ירי על אזרחים ושימוש באזרחים כמגן אנושי (לקריאה לחץ כאן).

טענות של התקשורת כי ישראל היא זו שהפרה את "התהדיאה" (רגיעה) שקדמה למבצע "עופרת יצוקה" (לקריאה לחץ כאן וכאן).

טעות חמורה של "הארץ" באנגלית אשר הטעה את הקוראים לגבי כמות החמושים שאנשי החמאס הודו שנהרגו במבצע. המספר הוא למעלה מ-600; העיתון כתב "בין 200-300" (לקריאה לחץ כאן).

המסקנה היא כי היצמדות לעובדות מבוססות, ביצוע תחקירים אחראיים ורציניים, הצלבת מקורות מידע ללא התבססות על צד אחד בלבד ועמידה בסטנדרטים של אובייקטיביות נטולת משוא פנים – רק באמצעות קריטריונים אלה ניתן להגיע באופן הקרוב ביותר לאמת העובדתית.

חבל שגולדסטון הבין את זה שנתיים מאוחר מדי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות