ביטול עצרת רבין – על מה המהומה?

גל של דיווחים על ביטול עצרת רבין שטף את כלי התקשורת. האם מדובר בעצרת "ממלכתית"? והאם הכיכר "תישאר מיותמת"?

 

גם אתם שמעתם על עצרת הזכרון לרבין שבוטלה? גם אתם ראיתם את הציטוטים של אחד ממארגני העצרת שקבע ש"באין גורם ממלכתי שמבין שזו החובה שלו, הבנו שאם אנחנו לא נעשה מעשה – לא תהיה עצרת"? וכי מדובר על "כתם בהיסטוריה של מדינת ישראל"?

בכלי התקשורת היה גל של דיווחים בנושא. אנחנו נתייחס כאן לשתי נקודות שעלו מהם:

ב'הארץ' קבעו כי "לא תתקיים השנה עצרת הזיכרון הממלכתית בתל אביב, בשל היעדר תקציב".

באתר חדשות 2  ובמעריב נקבע כי "זו השנה הראשונה שכיכר רבין תישאר מיותמת" (כפי שכתבו בהודעתם המארגנים).

אלא שכדאי לעשות סדר: העצרת שבוטלה אינה עצרת ממלכתית. כפי שציין ראש האופוזיציה, ח״כ יצחק הרצוג, העצרת הייתה תמיד "באחריות גורמים פרטיים וחיצוניים".

אז האם אין כלל אירועים ממלכתיים לקיום יום הזיכרון?

יום הזיכרון ליצחק רבין הוא יום ממלכתי, על פי חוק.

כפי שנכתב באתר מרכז יצחק רבין, מדי שנה נערכים שורה של אירועים ממלכתיים לציון יום הזיכרון ליצחק רבין:

• הדלקת "נר יצחק" בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה
• אזכרה ממלכתית בהר הרצל
• ישיבת מיוחדת של הכנסת

אירועים אלו, כפי שניתן לראות, ייערכו גם השנה.

ומה יהא על כיכר רבין? האם היא תיוותר "מיותמת"?

גם זה לא מדויק.

מי שהפיק את העצרת בעבר ותמך בה היה קואליציית "זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה", שהשנה החליטה לערוך את העצרת בפורמט אחר. הקואליצייה עומדת מאחורי יוזמת "אסיפה ישראלית", אסיפה אזרחית המונית, אשר תתקיים בכיכרות בה יידונו אופייה של הדמוקרטיה הישראלית על ידי העם.

"אנחנו מדברים השנה על להרחיב את הזיכרון – לעשות גם בכיכר רבין, גם בחיפה, גם בירושלים, גם ברחובות, גם במקומות נוספים", אמר חבר הקואליציה וסמנכ"ל התנועה הקיבוצית גיל לוין, לכתב גלי צה"ל (שדיווח על הסיפור באופן מלא), "ואחת לחמש שנים לקיים עצרת המונים בכיכר שתהווה איזשהו שיא וסיכום לתהליך הדמוקרטי".

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות