במגזין FORBES מחקו את חיפה ממפת ישראל

זה מה שקורה כשמסתמכים על צייצנים בעייתיים עם היסטוריה אנטישמית. לבסוף המגזין נאלץ להתקפל ולתקן את הפרסום

בתחילת החודש, המגזין היוקרתי 'פורבס' הסיר את העיר חיפה ממפת ישראל וסיפח אותה ל'פלסטין'. זאת באמצעות ציטוט של פעילה בריטית התומכת בג'רמי קורבין בשם רייצ'ל קוזינס, אשר לה היסטוריה של הפצת תיאוריות קונספירציה אנטישמיות וחדשות כוזבות על ישראל. בעקבות פניית CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', השגיאה הוסרה והמגזין פרסם תיקון.

בכתבה במגזין מה-7 ליוני מאת ליסטה וויטקו, העוסקת במחאות הגזעיות בבריטניה וברחבי העולם, נכתב:

המונים התאספו בערים ברחבי העולם למחות נגד גזענות ואלימות משטרתית, כולל: בלונדון, אנגליה, בריסביין, אוסטרליה, רומא, איטליה, ברלין, גרמניה, טוקיו, יפן, בשטחים הפלסטיניים, פילדלפיה, פנסילבניה, סן פרנסיסקו, קליפורניה, העיר ניו יורק, ו-וושינגטון הבירה.

מי שלחץ על "השטחים הפלסטיניים" הגיע לציוץ בטוויטר מאת רייצ'ל קוזינס, אשר הוטמע גם בכתבה עצמה, כנראה על מנת שהקוראים לא יחמיצו את סרטון הווידאו שבו. כותרת הסרטון, שהופיע גם באתר 'פורבס', היא: "בינתיים בפלסטין". הטקסט המצורף מסביר:

אנשי פלסטין יודעים איך נראה דיכוי. פעולה נהדרת של סולידריות עם #BlackLivesMatter

אבל ההפגנה המצולמת נערכה בחיפה, ולא ב"פלסטין". ניתן לראות ברקע את הגנים הבהאים. דגל ישראל מתנופף בצד שמאל של המסך בתחילת הסרטון. בשטחים הפלסטינים, ניתן לראות את דגל ישראל רק כשהוא שרוע על הקרקע ואנשים דורכים עליו, או כשהוא נשרף בהפגנה.

בנוסף, צילום מאותה התרחשות מה-2 ליוני בחיפה פורסמה על ידי Nur Photos, והיא זמינה לכל כאן.

בעייתיות נוספת טמונה בכך שמגזין מוביל ויוקרתי כ'פורבס' נסמך ומצטט את רייצ'ל קוזינס, שבעבר השתמשה בחשבון הטוויטר שלה לקידום קונספירציות אנטישמיות והסתה אנטי-ישראלית. דו"ח מ-2019, העוסק בהפצת שנאה ברשת כחלק ממשבר האנטישמיות במפלגת הלייבור הבריטית, מעניק לקוזינס מקום של כבוד. היא מתוארת כ"אחת הדמויות הפופולריות, הנפוצות והמקטבות ביותר" בסצנה הפוליטית בטוויטר.

בין שאר הכזבים האנטי-ישראליים שקוזינס הפיצה, היה סרטון לגביו היא טענה שהוא מציג "חיילים ישראלים פחדנים" המתעללים בנערים פלסטינים. למעשה, גם החיילים וגם הנערים היו מגוואטמלה.

לאחר שפניותינו לאנשי 'פורבס' לא נענו, המשרד הישראלי של CAMERA יצר קשר עם הנציגות הישראלית של המגזין, על מנת שאלה יעדכנו את עמיתיהם האמריקנים שחיפה אכן ממוקמת בישראל. לבסוף, העורכים אכן מחקו את ציוצה של קוזינס מהכתבה והסירו את האזכור ל"שטחים הפלסטיניים". בנוסף, הם הוסיפו הבהרה בראש הכתבה:

פוסט זה הכיל במקור ציוץ עם טענה לא מאומתת לפיה הוא מראה הפגנה בשטחים הפלסטיניים. מחקנו את הציוץ ואת הסרטון.

עיבד ותרגם מאנגלית: שלומי בן מאיר

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות