בן כספית: ערפאת הכיר בזכותה של ישראל להתקיים

שאלתי את כספית מדוע פרסם תעמולת שקר שמטרתה להציג את הפלסטינים כרודפי שלום ואותנו כסרבנים. תגובתו: "לא אגיב. אין לי אמון בך ובביקורות שלך. תיזהר מדיבה"

תיבת התהודה של שקר התעמולה הפלסטינית. בן כספית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביום שישי האחרון כתב בן כספית במעריב כך:

אני יודע שהסכמי אוסלו נחתמו עם ערפאת, אלא שחמאס והג'יהאד לא שייכים לחתימה זו. הם לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים

כלומר, לטענת בן כספית, החתימה על הסכם אוסלו מצד ערפאת, משמעה שהוא כן הכיר בזכותה של ישראל להתקיים.

קשה להאמין שעוד נותר על פני האדמה ישראלי פתי אחד שעדיין מאמין לשקר התעמולה הפלסטיני הזה, אבל הנה נמצא אחד שלא רק מאמין בו – גם מפרסם אותו.

לטובת קוראי המדור של כספית, נזכיר בקצרה את פרטי התחבולה:

ערפאת לא האמין, אף לא לרגע חולף אחד, בזכותה של ישראל להתקיים. בשנת 1974, שני עשורים לפני אוסלו, הגה את 'תוכנית השלבים' לחיסולה של ישראל. התוכנית נהגתה על יסוד ההבנה שאם לא הושג על ישראל ניצחון בעימות צבאי ישיר, גם בנתוני הפתיחה המושלמים של מלחמת יום כיפור, הוא כבר לא יושג עוד בדרך הזו, והדרך להשמיד את ישראל תהיה בשלבים.

סעיף 2 בתוכנית השלבים היה ברור וחד:

המשך המאבק בישראל עד לכינון מדינה פלסטינית בכל שטחי ארץ ישראל המנדטורית תוך שימוש בשטחי הרשות העממית הלאומית הפלסטינית כבסיס

על כן, הסכם אוסלו היה תחבולה להשתלט על שטח משמעותי (כל יהודה שומרון וחבל עזה), ומשם להמשיך במאבק בתנאים עדיפים, "עד לכינון מדינה פלסטינית בכל שטחי ארץ ישראל".

תאמרו: ואולי שינה ערפאת את דרכיו, זנח את תוכנית השלבים ואימץ אל חיקו את זכותה של ישראל להתקיים, כפי שקובע כספית?

ערפאת, חרד מפני האפשרות שיהיו חס וחלילה מי שיאמינו לו, כדוגמת כספית הפתי, מיהר להבהיר את כוונותיו.

בספטמבר 93', ימים אחדים לפני החתימה על הבכם אוסלו, הבהיר ערפאת מפורשות שההסכם העומד להיחתם הוא חלק מ'תוכנית השלבים'.

נסע לוושינגטון וחתם על ההסכם בעודו מתעקש ללבוש מדי צבא.

שבוע בלבד אחרי חתימת הסכמי עזה ויריחו תחילה, נאם ערפאת את נאום יוהנסבורג, ובו הבהיר לשומעיו – מנהיגים מוסלמים מדרום אפריקה – במילים המפורשות ביותר שהסכם אוסלו כמוהו כהסכם חודייבה שכרת מוחמד עם בני שבט קורייש כיוון שהיה בנחיתות מולם, בכוונה ברורה להפר אותו בהזדמנות הראשונה. מה שאכן קרה לאחר עשר שנים בלבד.

כלומר, הרגיע ערפאת את שומעיו, הסכם אוסלו אינו הכרה בזכותה של ישראל להתקיים, כדברי כספית משכתב ההיסטוריה, אלא בדיוק ההיפך – תחבולה טקטית בדרך להפיכת כל פלסטין. מהים עד הנהר, למדינה ערבית נקייה מיהודים, בדם ובאש.

כששמע זאת ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שותפו של ערפאת להסכם, רתח ודרש שהאמנה הפלסטינית המחייבת את הפלסטינים לדבוק בחיסול ישראל, תשונה. בתגובה נקט ערפאת בסדרת תכסיסים שמטרתם היתה לשוות מצג שווא של שינוי האמנה, אבל עד מהרה נחשפו כל התכסיסים כולם: עד עצם היום הזה לא שונתה האמנה.  

תאמרו: ואולי בערוב ימיו שינה ערפאת מטעמו וכדברי בן כספית "הכיר בזכותה של ישראל להתקיים"?

לא ולא. הופעתו האחרונה בשדה המדיני (בשדות הטרור הוא לא הפסיק לרגע לרעות ולקצור דם) היתה בסבב השיחות שלו עם ראש הממשלה אהוד ברק בקמפ דייויד, שגם בהן כדרכו בקודש סירב לכל הצעה הכוללת את סופיות הסכסוך, כלומר הכרה בזכותה ישראל להתקיים. כשחזר מהועידה בקמפ דיוויד, שיבח אותו מנהיג חמאס, השייח אחמד יאסין בדברים שנשא בעזה. "אני מברך את עמידתו האיתנה. אין בחירה אלא בהתנגדות. מה שנלקח בכוח, יוחזר בכוח".

ואולי בן כספית רק התבלבל, כלומר טעה בין ערפאת שסירב להכיר בזכותה של ישראל להתקיים, לבין יורשו, אבו מאזן, שדווקא כן הכיר?

גם לא. עדיין זכורה הודעתו הבוטה והמהדהדת של אבו מאזן, ולפיה "אין סיכוי שאכיר בישראל כמדינה יהודית".

ואולי התבלבל כספית פעם שניה, ומי שהכיר בזכותה של ישראל להתקיים לא היה ערפאת וגם לא יורשו אבו מאזן, אבל לפחות ערביי ישראל כן הכירו בזכות המדינה היהודית להתקיים?

מעשה שטן – גם לא. ממסמך החזון של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל עולה שגם הם אינם מוכנים לקבל את ישראל כמדינה יהודית, ומעולם לא קיבלו אותה ככזו.

הנה כי כן התמונה ברורה: ערפאת מעולם לא באמת הכיר בזכותה של ישראל להתקיים. גם לא יורשו ואפילו לא המנהיגות הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים.

שאלתי את כספית למה פרסם את השקר הזה.

תגובתו: לא אגיב. אין לי אמון בך, בביקורות שלך או בכל שיח ענייני איתך. מצטער, באמת. קצרה היריעה. בקר כאוות נפשך רק תיזהר מדיבה

למה אפוא מפרסם כספית את השקר הזה? בדיוק מהטעם שלשמו נוצר. כדי לשרת, מדעת או שלא מדעת, כתיבת תהודה נאמנה של הבוטים שבשקרי התעמולה הפלסטינית ולהציג את הפלסטינים כמי שמחפשים את השלום ואותנו כמי שמסרבים לו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות