"בצלם" מגדיר מחדש את המושג "מוסר כפול"

מה היה ל"בצלם" לומר על פרשיית המשט לעזה?

"בצלם" מגדיר מחדש את המונח "מוסר כפול" (1.6.2010)

ארגון "בצלם" חושף שוב את פרצופו הצבוע באמצעות הודעה לעיתונות הנוגעת לפרשת המשט לעזה. בין השאר, נאמר בהודעה:

דובר צה"ל טוען לאלימות קשה שהופעלה מצד הפעילים על הספינה. מידע זה מתבסס על דיווחי החיילים בלבד. אולם, לפני קביעת המסקנות, יש לבצע חקירה שתתבסס על עדויותיהם של כל עדי הראיה מן האירוע, כולל משתתפי המשט שנמצאים כעת במעצר בישראל.

ראשית, האם אנשי "בצלם" הם היחידים בעולם שעוד לא ראו את התמונות המצולמות בהם רואים את פעילי המשט מכים את חיילי צה"ל בברוטאליות?

שנית, ממתי "בצלם" מסייגים את ההודעות שלהם על ידי השימוש במילים "מידע זה מתבסס על עדויות בלבד"? האם הם אי פעם כתבו "מידע זה מבוסס על עדויות פלסטינים בלבד?" האם הם אי פעם דרשו שאין להסיק מסקנות לגבי אירוע מסוים ושצריך לבסס את החקירה על כל עדי הראיה מהאירוע כולל חיילים/מתנחלים/ישראלים שהשתתפו בו?

ביום ש"בצלם" יפסיק להגדיר את עצמו כארגון זכויות אדם אובייקטיבי ויודה שהוא פועל על פי אג'נדה פוליטית ולא הומניטארית, יהיה אפשר לכבד אותו ואת דעותיו. עד שזה יקרה, הנה קיבלנו עוד הוכחה לכך שמדובר בארגון צבוע ומוטה שמתעסק יותר בניגוח ישראל מאשר באכפתיות כלפי זכויות אדם.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות