גם כשחמאס הורג פלסטינים, מי שאשמה זו ישראל

ה-BBC לא מצליח לדווח על דו"ח שמאשים את החמאס באלימות ורצח של אזרחים פלסטינים במהלך צוק איתן, מבלי לקבוע שגם לזה אחראית ישראל

הדו"ח של אמנסטי

 

ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל' פרסם היום דו"ח אודות חטיפות, עינויים והוצאות להורג של פלסטינים בידי החמאס במהלך מבצע צוק איתן. כך לדוגמא סיכם את הדו"ח אתר 'וואלה!':

לפי הארגון, חמאס הוציא להורג לפחות 23 פלסטינים במהלך המבצע, ועצר ועינה עשרות אחרים, ביניהם חברים ותומכים בארגון פתח. לטענת הארגון, 16 מתוך אותם אנשים שהוצאו להורג באשמת שיתוף פעולה עם ישראל היו עצורים בידי חמאס לפני המבצע.

"ממשל חמאס העניק לכוחות הביטחון שלו חופש לבצע הפרות מזעזעות, אשר נעשו בין היתר נגד אנשים הנמצאים במעצר הארגון", נכתב בדוח. "פעולות מצמררות אלה, שחלקן מסתכם לכדי פשעי מלחמה, נועדו לשם נקמה ועל מנת להפיץ פחד ברחבי רצועת עזה".

גם ה-BBC פרסם כתבה על הדו"ח של "אמנסטי אינטרנשיונל", אלא שלקראת סוף הכתבה הוסיף הכתב אמירה ששופכת מעט אור על ייחסו כלפי ישראל:

BBC Middle East correspondent Kevin Connelly says that Hamas exercises undisputed authority within Gaza and Amnesty's powerful report depicts an organisation responding to the relentless pressure of Israeli military operations with a brutal campaign against its own enemies within.

תרגום:

כתב המזרח התיכון של ה-BBC קווין קונלי, אומר כי החמאס מפעיל סמכות בלתי מעורערת בעזה, וכי הדו"ח החזק של אמנסטי מתאר ארגון המגיב ללחץ הבלתי פוסק של פעולות צבאיות ישראליות, באמצעות מערכה ברוטלית כנגד אויביו מבפנים.

במילים אחרות, כתב ה-BBC אומר באופן מפורש למדי כי הפעולות הרצחניות של החמאס כנגד אזרחים בעזה, הן תגובה או תוצאה של לחץ ישראלי. זוהי דוגמא מאלפת לתופעה אותה תיאר כתב סוכנות AP לשעבר מתי פרידמן, לפיה עיתונאים זרים "נעולים" רק על דרך אחת לספר את הסיפור של ישראל:

העובדה היא שהאיומים של חמאס הן במידה רבה לא העניין (עבור עיתונאים זרים, ג"ש), מכיוון שמעשיהם של הפלסטינים הם לא העניין: רוב העיתונאים בעזה מאמינים שתפקידם הוא לתעד את האלימות של ישראל כלפי אזרחים פלסטינים. זו מהות הסיפור על ישראל.

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. בזמן המנדט (ניתן לראות במפת הקרן הבריטית לחקר הארץ 1871-1880 שהארץ הייתה ריקה כמעט לחלוטין), כדי ליהנות מהתנאים שיצרו היהודים, ולמרות שהיו מהגרים, זו לא הייתה ארצם, דרשו מהבריטים בשיתוף מדינות ערב למנוע את הצלת משפחותינו בבית הלאומי, והבריטים התיישרו לפי דרישתם (בניגוד למחויבותם המנדטורית). במלחמת השחרור מהגרים אלה תקפו אותנו, הפסידו וברחו, חלקם לעזה.

  2. שימו לב גם לביטוי "against its own enemies within" – חמאס לא "מדכא אזרחים" או "פוגע ביריבים פוליטיים" אלא "נלחם נגד האויבים שבתוכו". כדי להפוך את ישראל לרוע, הופכים את החמאס לגבורים.

    • אנטישמיות מתוחכמת במסווה של "עיתונאות אחראית". מאמר מעולה ששופך אור נוסף על תעשיית השקרים המשגשגת של חלקים נרחבים בתקשורת וארגוני "זכויות אדם" (בתנאי שהוא לא יהודי).

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות