האגדה על אי-הייצוא מעזה

התקשורת אמורה להיתפס כמקור מידע מהימן. רבים מהקוראים או הצופים מקבלים את כל המידע הנוגע לנושאים פוליטיים ומדיניים שברשותם אך ורק מכלי התקשורת. המסקנה המתבקשת מכך היא שראוי כמובן שעיתונאים יפרסמו מידע מדויק ומהימן מתוך תחושת אחריות עיתונאית.

אמרה מפורסמת טוענת כי שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים – לא הופך לאמת. עם זאת, ישנם נתונים שקריים וחצאי אמיתות הממשיכים להתפרסם פעם אחר פעם בתקשורת, בעוד שהעיתונאים מנצלים את העובדה שהקוראים אינם מודעים לעובדות האמיתיות, או גרוע מכך, הכותבים אינם מכירים אותן בעצמם.

בכתבתה של עמירה הס "שלושה ימים לפני חודש הרמדאן, ולרשות אין כסף למשכורות" ("הארץ", 29.7.11) קובעת הס את הקביעה הבאה:

ישראל אוסרת על חידוש הפעילות היצרנית בעזה ועל יצוא ממנה […]

הס טוענת כי ישראל אוסרת על יצוא מעזה, טענה שנשמעה לפני כן באותו עיתון, על ידי גדעון לוי. כבר לאחר פרסום טורו של לוי, פרסם "פרספקטיבה" נתונים שסופקו לו על ידי מוחמד סקאיק, מומחה למדיניות סחר העובד עם "פלטרייד" (PalTrade), ארגון האחראי על כל הנושאים הטכניים הנוגעים לייצוא ולייבוא מעזה, ועם גיא ענבר, דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בתקופת היצוא האחרונה (עד מאי 2011) יוצאו כ-400 טון של תותים, פרחים, פלפל ועגבניות שרי מרצועת עזה. כרגע הייצוא הופסק בעקבות סיום העונה, ובשבועות הקרובים תאפשר ישראל יצוא של תפוחי אדמה ועגבניות רגילות. כפי שכבר כתבנו, היום, במקרה, אין יצוא, אבל עד לפני חודשיים והחל מעוד מספר שבועות היה ויהיה יצוא מעזה.

האם כמות הסחורה המיועדת לייצוא היא הגדולה ביותר שיכולה להיות? כנראה שלא. אך האם ישראל אוסרת על חידוש הייצוא מעזה? בטוח שלא.

הס ממשיכה את הקו של גדעון לוי ומפרסמת מידע מסולף על מנת לצייר תמונת מצב מסוימת. אם חשבתם שישראל אוסרת כל יצוא מרצועת עזה זו כנראה אינה אשמתכם. זה מה שלוי והס בחרו לספר לכם ולשאר העולם.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות