הארץ': חאלדה ג'ראר היא "מנהיגת ציבור"

מה ניתן ללמוד מכך שלב 'הארץ' גס בצדק שמבקשת משפחת שנרב, קורבן הפיגוע האחרון שהוציא לפועל ארגון הטרור 'החזית העממית', אבל רחמיו נכמרים על מנהיגת הארגון חאלדה ג'ראר?

קבלת פנים ברמאללה לחאלדה ג'ראר, בעת שחרורה ממעצר מנהלי בפברואר 2019 (צילום: STR/Flash90)

עיתון 'הארץ' מנהל קמפיין רב שנים למען המפקדת הבכירה של ארגון הטרור הפעיל והרצחני 'החזית העממית'. הטיעון הכללי של העיתון, החוזר פעם אחר פעם בעשרות מאמרים, בהם מתוארת ג'ראר כ"מתנגדת כיבוש" תמימה, הוא שהמדינה מתנכלת לג'ראר בגלל פעילותה הפוליטית ולא בגלל פעילותה האקטיבית והדומיננטית בארגון הטרור.

ביום שישי פרסמה חוקרת הפלסטינים מאיה רוזנפלד מאמר נוסף בקמפיין למען ג'ראר, הפעם בביקורת על השר לביטחון פנים עומר ברלב, ממנו ציפה העיתון להורות על שחרורה של ג'ראר להלוויית בתה, על אף שהדבר מנוגד לנהלים ועל אף שלשר אין כל סמכות בעניין.

במסגרת מבצע הלבנת פשעיה של המחבלת המורשעת ג'ראר, היא מכונה ב'הארץ' "מנהיגת ציבור פלסטינית וחברת הלשכה המדינית של "החזית העממית""

"מנהיגת ציבור" זו הגדרה מחמיאה למי שהורשעה על פי הודאתה בהנהגת ארגון טרור פעיל ורצחני.

רוזנפלד אף מוסיפה ש"ג'ראר מעולם לא הורשעה בעבירת טרור", אלא שב 2012 היא דווקא כן הורשעה בעבירת טרור, הסתה לטרור ליתר דיוק,  כשב-2012 השתתפה בעצרת ברמאללה ובה נשאה נאום ובו הטיפה בהתלהבות לחטיפת חיילים למטרת מיקוח ושחרור אסירים פלסטיניים, בראשם אחמד סעדאת, עמיתה להנהגת החזית העממית ומתכנן רצח רחבעם זאבי. את הטפותיה הבוטות של ג'ראר לטרור חיזקו גם שלטים שניתלו מאחורי הבמה עליה עמדה, שקראו לבצע פיגועי חטיפה.

שב"כ הגדיר אז את פעילותה כ"מעורבות בקידום פעילות טרור", והשופט הצבאי הצטרף לעמדת שב"כ, כשקבע ש

כתב האישום עוסק בפעילותה האסורה והמסוכנת של הנאשמת בארגון החזית העממית ועל כך בלבד היא נותנת את הדין.  

רוזנפלד אף זוקפת לזכות ג'ראר את העובדה ש"נבחרה לכהן בפרלמנט הפלסטיני". אז מה? אפילו מרואן ברגותי רוצח המרצה שישה מאסרי עולם, (שאגב התיימר אף הוא, כג'ראר, להציג עצמו כפעיל פוליטי בלבד) נבחר לכהן לא רק בפרלמנט, אלא אף כמועמד מוביל לתפקיד נשיא הרשות הפלסטינית. האם גם אותו שומה על ישראל לשחרר בשל כך?

גם לנקודה זו התייחס בזמנו השופט הצבאי, כשאמר בפשטות את מה שמובן לכל מי שעיניו בראשו:

חברותה של הנאשמת בפרלמנט הפלסטיני אינה מעניקה לה חסיון מפני העמדה לדין בגין עבירות חמורות אלו. ההליך הדמוקרטי אינו נועד לאפשר שילובם של ארגוני טרור, הקוראים להשמדתם של אחרים באמצעים אלימים ובלתי חוקיים, ובוודאי שלא לאפשר להם להגשים את מטרתם

הנה כי כן, הטרגדיה המשפחתית של חאלדה ג'ראר אינה משנה את עובדות היסוד: היא מחבלת מורשעת על פי הודאתה בהנהגת ארגון טרור שרק בשנים האחרונות רצח נערה יהודייה ופצע את בני משפחתה, כשהלכו לטבול במעיין. (אגב פיגוע שהמודיעין שהתקבל מחקירת מבצעיו הוא שהוביל למעצרה של ג'ראר)

למה אפוא מנהל 'הארץ' קמפיין כה עיקש להלבנת חטאיה?

מניין הוא מגייס את האמפתיה במקרים המעודנים ואת ההערצה במקרים אחרים, למחבלת שמנהיגה בגאווה ארגון טרור שחרת על דגלו את השמדת ישראל כולה?

מדוע גס לבו באבלה של משפחת שנרב, קורבנות הפיגוע האחרון שהוציא ארגונה של ג'ראר לפועל, אבל רחמיו נכמרים על ג'ראר, שהנהלים מונעים ממנה מלהשתתף בהלוויית בתה?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות