'הארץ': חאן אל אחמאר הוקם לפני 1967

האם קיבל עודה בשאראת רשות מעורכי 'הארץ' לפרסם בעיתון כל דבר שקר שעולה על דעתו, בהבטחה שיפורסם כמות שהוא?

מי משקר, הצילום או בשאראת? (חאן אל אחמאר במבט מהאויר בשנת 1967. הצילום באדיבות עמותת 'רגבים')

בכל הקשור לתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, עודה בשאראת, אחד מכותבי המאמרים הקבועים ב'הארץ', אינו רק תועמלן בתחפושת פובליציסט, הוא גם שקרן כרוני. רשימת השקרים הגסים שפרסם בעיתון באין מפריע, (כאן, מומלץ לרפרף), מעידה על המשימה שנטלו על עצמם במשותף הוא ועורכיו – לקבע בתודעה הציבורית שרשרת היגדים שקריים בנוגע לסוגיות היסוד של הסכסוך.

והבוקר – שקר נוסף. הנה בשאראת, הזועם על שופט העליון נעם סולברג, כותב מחדש את ההיסטוריה של כפר חאן אל אחמאר:

ברצוני להסב את תשומת לבו של כבוד השופט למה שבאמת מביך כאן: אדם שגר בהתנחלות שנוגדת את החוק הבינלאומי, יפסוק בעניינם של תושבים שגורשו מאדמתם בשנות ה-50, ובהמשך נעו ונדו עד שמצאו מקום לגור בו בחאן אל-אחמר, כל זה לפני שהכיבוש הישראלי נחת עליהם בשנת 1967.

לא לחינם קובע בשאראת שהכפר הוקם לפני 1967. אם אכן כך, יש לתושבים חזקה על השטח וקשה לכנות את ההתיישבות בלתי חוקית מבחינת החוק הישראלי, אבל האמנם הוקם הכפר לפני 1967?

הנה סדרת צילומי אוויר מתוארכים (באדיבות עמותת 'רגבים'). שפטו בעצמכם מתי הוקם הכפר:

יוצא אפוא שבשאראת שוב משקר, ועיתון 'הארץ' שוב מפרסם את שקריו ללא בדיקה. מה חדש.

תגובת עודה בשאראת תפורסם כאן לכשתתקבל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. איפה הצילומים?
    אם אתם אומרים תראו בעצמכם א לספק את התמונות הרלוונטיות או לפחות קישור.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות