'הארץ': חצי האמת על מאפיית אביחיל

"מאפייה החליטה לפטר את כל עובדיה הערבים", זו הדרך של 'הארץ' לספר מה קרה ב'אביחיל'. הצעתנו לדרך שניה: לספר שפוטרו רק שניים. דרך שלישית: לא פוטרו, הושעו. דרך רביעית: כיוון שתועדו מתעללים בעמית לעבודה לוקה בשכלו. תגובת ניר חסון: רציתי להעביר תחושת משבר

תיעוד ההתעללות של העובדים המושעים בחסר הישע במאפיית 'אביחיל' (צילום מסך)

 

מאמר של ניר חסון במהדורת יום שישי של 'הארץ', (פרשנות || תהום פעורה בין תפיסות המציאות של הישראלים והפלסטינים בירושלים, 9.10), ביקש לפרש לקוראי 'הארץ' עד כמה "כל צד משוכנע שהצד השני הוא התוקפן והוא עצמו הקורבן. כל צד מביט בתדהמה על האלימות הפראית והלא מוסברת של הצד השני."  כדי לבסס את טענתו זאת, כתב חסון את המשפט הבא:

באחת השכונות החרדיות החליטה מאפייה לפטר את כל עובדיה הערבים

חסון מתכוון למאפיית אביחיל, ולתגובתה לסרטון שהופץ ברשת, בו נראים שניים מעובדיה הערבים כשהם מתעללים בעמית שלהם לעבודה – חרדי לוקה בשכלו. אבל בדיווחו אין, ולו רמז, לנסיבות העניין ולהקשרו.

נוסף על כך, ובניגוד לטענתו של חסון, מבירור שערכה 'פרספקטיבה' עם הנהלת 'אביחיל', עולה שמדובר באירוע מלפני שנה וחצי ושהמאפייה לא "פיטרה את כל עובדיה הערבים", אלא השעתה רק שניים מהם, אלו שנראו בסרטון מתעללים בחסר הישע.

'פרספקטיבה': ניר חסון, למה לא לתת את ההקשר הרחב של הסיפור? למה רק חצי אמת?

ניר חסון: אם הייתי כותב ידיעה שלמה על העניין היה נכון לתת את ההקשר. רציתי להעביר תחושה של משבר גדול ולחץ גדול משני הצדדים בירושלים.

'פרספקטיבה': המאפייה לא "פיטרה את כל עובדיה הערבים", אלא השעתה רק שניים מהם.

ניר חסון: לא ידעתי את זה.

'פרספקטיבה': ומה ציפית שיעשה בעל המאפייה נוכח סרטון שכזה? איך היית אתה נוהג במקומו?

ניר חסון: אני לא שופט. אני מדווח.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. תשקלו לפני שאתם מפרסמים דבר כזה שקרי אתם חשופים לתביעת דיבה בושה וחרפה

  2. ואף משום כך: פורסמה פה קודם תגובה שעכשיו לדעתי הוסרה, עם הפניה לאתר (חרדי?) שמביא לטענתו ראיון עם הבעלים של המאפיה, והבעלים אומר שם שהיהודי הלוקה בשכלו הוא שהציק לשלושת העובדים הערבים, עד שפוטר.. מה האמת אם כך?

    • התגובה עם ההפניה לאתר עם המידע שציינתי, כתבתי שהיא כנראה הוסרה. טעיתי. התגובה הזו היא בפייסבוק ולא 'הוסרה'.

  3. זו כתבה מאד רשלנית ולא מקצועית של עיתונאי שמדווח מבלי לבדוק את העובדות, אלא אם כן כיוון לתעמולה. עיתון מכובד צריך לשקול היטב אם להעסיק אותו. אני הייתי מגישה תביעה שמנה על הוצאת דיבה. על העיתון לקחת אחריות.

  4. מה כבר אפשר לצפות מאחד שעובד כתף אל כתף עם גדעון לוי, עמירה הס, משגב, רוגל 'פסיכופט מזדקן' אלפר, והליצן החדש עם שיחות הטלפון ההזויות ששכחתי את שמו?

    די להתרגש מעתון לאנשים שחושבים שהם חושבים. או חשובים.

  5. ככה המאפייה בעצמה פרסמה את זה בעמוד הפייסבוק. כתבה שפיטרה את עובדיה הערבים ומחפשת עכשיו עובדים יהודים.

  6. לאמיר, לא כי לא צויין שמה
    נראה לי שצריך לעשות תביעה ייצוגית לעיתון הארץ

    • זכות יש, אך כנראה יפסידו בשל 'אמת לשעתה'.
      ככה זה בבתי משפט, הם פוסקים לטובת הבראנז'ה, ראה את המקרה של 'עובדה'.

  7. הנה חיבור של שני התרוצים שלו: "אני לא שופט, אני מדווח. רציתי להעביר תחושה של משבר גדול"
    אז הוא מדווח, אבל לא את הכל, רק מה שלשיפוטו מחזק את התחושה שהוא רוצה לדווח עליה. אבל הוא לא שופט…

  8. אבל לא ציפיתי למשהו אחר מעיתונאי ישראלי – בטח בעיתון הארץ… מזמן שכחתם אתיקה מהי ועבודה עיתונאית הינה מכם והלאה.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות