'הארץ' חרד לחופש הביטוי של מפגינים ג'יהאדיסטים תומכי טרור

ועל מנת לשכנע את קוראיו כי יש כאן עוול בלתי נסבל, הוא יסתיר מהם את המידע הזה

הפגנה של חיראק בחיפה. צילום מסך מתוך פייסבוק

"מותר להניף דגלי פלסטין", קובע מאמר המערכת של 'הארץ', בעקבות מקרה שאירע לאחרונה בחיפה, בו שלושה מפגינים עוכבו לחקירה לאחר שהניפו דגל פלסטין (הקרוי במקומותינו גם דגל הרשות הפלסטינית או דגל אש"ף) וסירבו לדרישת המשטרה להוריד אותם.

כצפוי, ב'הארץ' מוחים על הפגיעה החמורה בחופש הביטוי, ומתריעים כי מדובר ב"הרחבת המאבק" של משטרת ישראל נגד הדגל הפלסטיני, הנתפס כשלעצמו כהפרעה לסדר הציבורי:

ביום שבת עיכבה המשטרה לחקירה שלושה אנשים בהפגנה של תנועת חיראק בחיפה, שכל פשעם היה הנפת דגל פלסטין. לא מדובר בפרשנות. המשטרה עצמה מודה שבכך מסתכם פשעם.

"לא מדובר בפרשנות"? נבדוק את טענת 'הארץ'. המאמר עובר לציטוט הודעת המשטרה, שאכן מאשרת כי הנפת הדגל הייתה הסיבה לעיכוב המפגינים, להם "הוסבר להם על ידי מפקד האירוע, שהנפת דגלי פלסטין במקום עלולה להפר את הסדר הציבורי ולפגוע בביטחון ובשלום הציבור בשל אלפי חוגגי 'חג החגים' במקום".

מאמר המערכת מסביר כי לפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, יש לפעול להסרת דגל רק כשיש "חשש ברמת הסתברות גבוהה" כי הוא יוביל "להפרה חמורה של שלום הציבור". הוא גם מספר שההפגנות של תנועת חיראק בחיפה עם דגלי פלסטין אינן חריגות, והן מתקיימות מדי שבוע מזה שנים. ולבסוף, המאמר מודה שהמשטרה סברה כי הבעייתיות בהפגנה הפעם נובעות מסמיכותה לפסטיבל "החג של החגים", בו משתתפים המוני יהודים, מוסלמים ונוצרים.

אך כיצד נדע אם אכן היה כאן חשש מוצדק לפגיעה בשלום הציבור, או שמא המשטרה החלה לרדוף מנופפי דגלים, בהשראת איתמר בן גביר? לשם כך דווקא כן דרושה פרשנות כלשהי. ובעיקר, דרוש מידע על תנועת חיראק בחיפה וההפגנות שלה, אותו 'הארץ' לא טורח לספק לקוראים.

למשל, שמדובר בתנועה פלסטינית-לאומנית-אסלאמית קיצונית, תומכת טרור וג'יהאד. בהפגנות שלה, שאכן מתקיימות בשגרה ודגלי פלסטין מתנופפים בהן כבדרך קבע, הקהל המתלהם זועק מלוא הגרון:

  • קריאות תמיכה במנהיג 'החזית העממית' אחמד סעדאת.
  • קריאות לאינתיפאדה
  • קריאות לג'יהאד
  • קריאות לחטיפת חיילי צה"ל כדי להביא לשחרור מחבלים הכלואים בישראל.
  • קריאות לחמאס לבצע פיגועי התאבדות בישראל.
  • קריאות לפגיעה בסוהרים, שוטרים ואנשי השב"כ.
  • קריאות לעימות מזוין נגד ישראל.
  • קריאות לאלימות נגד ערבים המשרתים בצה"ל.
  • קריאות תמיכה במחבלים שביצעו פיגועים.

הפעם נראה שהיה במשטרת חיפה מי שסבר כי שילוב הקריאות שלעיל, נפנוף בדגלי פלסטין ופסטיבל עם המוני חוגגים משלוש הדתות, טומן בחובו פוטנציאל נפיץ. בניגוד ל'הארץ', אנו נניח לקוראים שלנו לפרש ולהחליט בעצמם אם מדובר בהחלטה מידתית, בלי להסתיר מהם מידע חיוני.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. בכל מדינה ומדינה המניף דגלי אויב נעצר מיידית.
    למה צריך להתנות את זה 'בסכנה לשלום הציבור'?

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות