'הארץ': ישראל עושה לערביי יפו "טרנספר שקט"

בניגוד לעלילה הזו, מה שקורה לערביי יפו הוא תהליך אחר לגמרי, אבל יותר מעניינת התגובה הרדיקלית והספק חוקית של רשויות המדינה לאותו תהליך

הצעת העירייה לשיווק דיור מוזל ביפו - לערבים בלבד (צילומסך מאתר עריית תל אביב)

ביום שישי האחרון התפרסם במוסף 'גלריה' של 'הארץ' ראיון עם שחקן הקולנוע אלכס בכרי, לרגל צאת סרט בכיכובו.

בכרי הוא אחיינו של הבמאי מוחמד בכרי, שסרטו רצוף השקרים והעלילות 'ג'נין ג'נין' נפסל להקרנה בישראל בעקבות תביעות דיבה שהגישו לוחמי צה"ל עליהם טפל הסרט עלילות. בזה אחר זה קבעו בתי המשפט בהם נדונו התביעות שהלוחמים צודקים ובכרי בדה עליהם מלבו עלילות שווא והציג תמונה שלא היתה ולא נבראה.

מסתבר שאחיינו ממשיך במסורת המשפחתית, ולשם כך מקבל כמובן מ'הארץ' אכסניה אוהדת.

נניח לרגע בצד את תיאורם המשותף של 'הארץ' ושל השקרן החדש לבית בכרי את 'ג'נין ג'נין' כ"נרטיב פלסטיני", שעה שכאמור, כל ערכאה אפשרית כבר קבעה שזה לא 'נרטיב' אלא שקר ברור ומוכח. אין חדש בכך ש'הארץ' מיישר קו עם הפלסטינים בתעמולת השקרים שלהם נגד ישראל, ולמעשה משמש שופר בינלאומי מרכזי בשירותה.

תחת זאת, שימו לב לקביעה שקובע בכרי, שכמובן לא מאותגרת על ידי המראיינת נורית אנדרמן, ולפיה, נגד ערביי יפו מקיימת ישראל "טרנספר שקט".

טרנספר שקט?

טרנספר, על פי הגדרתו המילונית, הוא הגלייה. העברה בכפייה של אנשים ממקום למקום. מה שקורה ביפו אינו טרנספר, לא רועש וגם לא שקט, לא של הערבים וגם לא של היהודים.

מה שקורה ביפו הוא הליך חידוש עירוני מוכר וידוע בכל העולם, במסגרתו אוכלוסיות חזקות עוברות לשכונות שנחשבות חלשות יותר, הנהנות ממיקום טוב, כלומר מקרבה לאזורי ביקוש. 'ג'נטריפיקציה'. כחלק מהתהליך, נפלטות האוכלוסיות החלשות ואת הנכסים קונות ביוקר אוכלוסיות חזקות יותר. בכרי, אגב, החי בגרמניה, מכיר היטב את התהליך הזה, המתרחש גם בשכונות חלשות בערי גרמניה הגדולות, כמו גם בעוד אינספור ערים מרכזיות וחזקות בעולם.

התהליך הזה משפיע באותה מידה לא רק על תושבי יפו הערבים והיהודים, אלא גם על תושבי שכונות יהודיות בדרום תל אביב, כגון שכונות שפירא, נווה צדק, פלורנטין ועוד. יוצרי הסדרה 'המדריך לג'נטריפיקציה', המתארת בדיוק את מה שבכרי השקרן מכנה "טרנספר שקט", מספרים שהיהודים החלשים נפלטו לבת ים, חולון וראשון לציון, אבל הערבים החלשים לא מסכימים להיפלט לרמלה וללוד, ותחת זאת מתלוננים על "טרנספר".

וזה עובד להם לא רע. כדי למנוע את טענות הכזב האלה, מוכנה המדינה אפילו להתחכך עם החוק, ולהציע לערביי יפו הצעה ספק חוקית לקבל דירות במחיר זול בעשרות אחוזים ממחיר השוק, ובלבד שהם ערבים ולא יהודים.

אבל בכרי הצעיר, שגדל על מסורת שקרים משפחתית, אומר ל'הארץ' "טרנספר".

יודע למי להגיד. זה הרי ה'נרטיב' שלו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות