'הארץ' לא מצפה מהפלסטינים להיכנס למו"מ עם ישראל, אלא להכות בה

מהלכים מדיניים נגד ישראל במוסדות בינלאומיים הם מה ש'הארץ' רוצה לראות מהפלסטינים. מו"מ איננו אופציה עוד מבחינתו

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג

במאמרה ב'הארץ', נעה לנדאו מתלוננת על הצעדים שנקטה הממשלה בתגובה לפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג. בין שאר הבעיות בתגובה הישראלית, כותבת לנדאו, "התקבלה החלטה אחת צורמת במיוחד":

בהודעת הסיכום על החלטת הקבינט נכתב: "יינקטו פעולות מול ארגונים ביו"ש שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת, לרבות פעילות מדינית־משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית".

מה צורם במיוחד בהחלטה עבור נעה לנדאו? ובכן, לטענתה "ממשלת ישראל פשוט מכריזה כי מבחינתה כל פעילות מדינית ומשפטית, כלומר התנגדות בלתי אלימה, היא "עוינת" מיסודה ונכללת בשורה אחת עם פעילות טרור". המשמעות היא ש"לשיטתה של מדינת ישראל דיפלומטיה פלסטינית היא טרור מדיני". מסקנתה של לנדאו עגומה:

לשיטתה של ישראל אין לעם הפלסטיני שום דרך לגיטימית או חוקית להיאבק למימוש שאיפותיו הלאומיות.

נוותר על השאלה כיצד ניתן לראות כלא-עוינת את הפנייה להאג לחקור את ישראל בעוון פשעי מלחמה. כן נציין כי התזה של לנדאו (עליה כל המאמר שלה מבוסס) היא פשוט איש-קש: ההחלטה שהיא מצטטת אינה טוענת כי "הדיפלומטיה הפלסטינית" מהווה "טרור מדיני". היא כן מכנה אותה "פעילות עוינת".

אותה פעילות פלסטינית עוינת, יש להבין, מהווה הפרה בוטה של ההסכמים עליהם חתומה הרשות הפלסטינית עם ישראל (במקרה הזה, הסכם אוסלו ב' מ-1995, סעיפים XXI ו-XXXI). אלה מחייבים אותה להימנע מצעדים חד-צדדיים היכולים להשפיע על אופי הסדר הקבע שלא בדרך של משא ומתן בין הצדדים, ולפתור מחלוקות עם ישראל בדרך של משא ומתן.

זה הסיפור שב'הארץ' לא מספרים לקוראים: הפלסטינים מפרים את הסכמי אוסלו באמצעות פעילות מדינית עוינת, ומנגד ישראל מטילה סנקציות על הרשות כדי לגבות מחיר על אותן הפרות. במקום זאת, נעה לנדאו מספרת לקוראיה סיפורים אודות מדינת ישראל האכזרית, שברשעותה אינה מאפשרת לפלסטינים לפעול נגדה במוסדות האו"ם.

זו גם התשובה לטענת לנדאו אודות חוסר האונים הפלסטיני: הדרך הלגיטימית בה הפלסטינים יכולים לפעול למען שאיפותיהם הלאומיות, היא באמצעות משא ומתן עם ישראל. וכמו שציינו פעמים רבות, ועוד נמשיך ונציין, המשא ומתן עם ישראל הביא לך שהפלסטינים היו יכולים לחגוג עצמאות במדינתם העצמאית כבר לפני שנים.

ואם הם דחו את ההזדמנויות ההן, ועד היום לא קם המנהיג הפלסטיני שיכה על חטא ההחמצה – הייתכן ש"מימוש שאיפותיהם הלאומיות" הוא לא המטרה שהם מציבים בראש מעייניהם?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות