'הארץ': 'מחבלים' זה מושג מכובס ל'פלסטינים'

במילים אחרות, צה"ל נכנס לשכם כדי להרוג פלסטינים באשר הם

שניים מהמבוקשים הפלסטינים שנהרגו בשכם בשבוע שעבר. צילום מתוך הרשתות הערביות

בטורה ב'הארץ', טוענת חנין מג'אדלה כי פעולת צה"ל בשכם בשבוע שעבר היא חלק ממהלך של הממשלה, הנועד לאחד את הציבור הישראלי ולהשכיח ממנו את המחלוקות הפנימיות הבוערות. כמובן, היא אינה יכולה להוכיח את תיאוריית הקונספירציה שלה, וממילא איננו יכולים להפריך אותה. אך מאמרה כולל גם טענה שקרית שאפשר להפריך די בקלות:

אתמול שוב פלש צבא הכיבוש הישראלי לעיר שכם. מניין ההרוגים עד לשעת כתיבת שורות אלה היה עשרה [בינתיים המספר עלה ל-11], ביניהם שני נערים בני 14 ו–16… בתקשורת הישראלית דיווחו על כך שצה"ל פעל נגד מחבלים — מושג מכובס לפלסטינים.

ההדגשה שלנו. אם "מחבלים" היא בסך הכל מילה מכובסת המציינת פלסטינים באשר הם – מדובר בטענה חמורה. לא זו בלבד שמג'אדלה אינה מקבלת את טענת צה"ל שמטרת המבצע הייתה מעצר מחבלים מארגון "גוב האריות" שתכננו פיגועים נגד ישראלים; היא טוענת למעשה שכוחות צה"ל נכנסו לשכם במטרה להתנכל ולהרוג פלסטינים כלשהם, סתם ככה.

אך למרבה צערה של חניו מג'אדלה, "גוב האריות" עצמו אינו משתף פעולה עם השקר שלה. כבר עם סיום המבצע הוא הצהיר כי שישה מתוך הפלסטינים שנהרגו בשכם היו אנשיו:

מתוך ערוץ הטלגרם של "גוב האריות"

זמן קצר לאחר מכן הוא הוסיף לרשימת חמושיו שנהרגו שם נוסף, ג'אסר קנעיר. כאן אנו רואים אותו מחזיק רובה ומצטלם לצד אחד המבוקשים האחרים שנהרגו במבצע:

כלומר, לפחות שבעה מבין אחד-עשר הפלסטינים שנהרגו בשכם – רוב ברור למדי – היו מחבלים מארגון "גוב האריות".

כן, כמה מההרוגים בפעילות צה"ל אכן היו בלתי מעורבים. על כך ניתן להעיר כי הקרב בין לוחמי צה"ל לחמושי "גוב האריות" התנהל בתוך שטח עירוני צפוף, בקרבת קהל פלסטיני גדול. צילומים מהאירוע מראים המוני פלסטינים מתגודדים מטרים ספורים מהמחבלים היורים על כוחותינו.

לצורך ההשוואה, ארגון זכויות האדם 'אזרחים בסכסוך' מעריך כי 90 אחוז מההרוגים בלוחמה בשטחים עירוניים ברחבי העולם הם אזרחים. צה"ל היה יכול להרוג שיעור דומה של אזרחים, אם אכן מטרתו הייתה להלום ב"פלסטינים" סתם.

מה שמעלה את השאלה, עד מתי 'הארץ' ייתן לחנין מג'אדלה לפרסם שקרים ללא אבחנה?

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. […] לאחרונה עסקנו כאן כמה פעמים בשאלת הנזק ההיקפי, הנזק האגבי או הפגיעה בבלתי מעורבים – שמות שונים לאותה תופעה – בפעילות צה"ל. כל פגיעה באוכלוסייה אזרחית היא מצערת ויש לשאוף להקטינה. טענתנו הייתה שאם משווים בין פעילות צה"ל לפעילות צבאות אחרים, המסקנה היא שצה"ל אכן פועל בהצטיינות להקטנת הפגיעה באזרחים. […]

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות