'הארץ' ממשיך לדווח על הלינץ' בחיפה באופן חלקי

לאחר שדחק את הלינץ' בחיפה לעמוד 10 של העיתון, ממשיך היום עיתון 'הארץ' עם הכיסוי הבלתי מאוזן והלוקה בחסר של האירוע האלים.

אף אחד מהעיתונים היומיים לא פספס את הזיגזג המשטרתי בנוגע לקביעת הרקע לאירוע. 'מעריב' כתב היום:

…המשטרה שקבעה בתחילה שמדובר ב"בריונות לשמה", הודיעה בבית המשפט: "לא שוללים את הכיוון הלאומני".

כך פתח 'ידיעות אחרונות' את הדיווח מהיום:

טעות בזיהוי או כמעט לינץ' על רקע לאומני? בשעות הבוקר הודיעה אתמול המשטרה כי הרקע המסתמן לתקיפת שני חיילי צה"ל בחיפה היא בריונות… מאוחר יותר טען נציג המשטרה בבית המשפט: באירוע אתמול היו גם סממנים לאומניים.

'ישראל היום' דיווח:

לערפל סביב המקרה תרם נציג המשטרה, שאמר בדיון בביהמ"ש כי התקיפה היתה בעלת סממנים לאומניים. במהלכה קראו התוקפים בגנותם של היהודים ואף חרטו על ראשו של אחד החיילים את המילה "אש"ף".

'מקור ראשון' היה הבוטה ביותר. תחת הכותרת הראשית:

גרסאות סותרות במשטרה בנוגע לתקיפת החיילים בחיפה

המשיך העיתון:

בניגוד לגרסת המשטרה ממוצאי שבת, שקבעה כי מדובר באירוע לאומני, ביום ראשון טענה המשטרה שמדובר במעשה בריונות. בבית המשפט קבע התובע המשטרתי כי התקיפה היא בכל זאת על רקע לאומני.

התמונה העולה מארבעת העיתונים היא די ברורה – המשטרה לא באמת סגורה על הרקע לתקיפה, וכל האופציות נבדקות. אולם תמונה אחרת לחלוטין עולה מהדיווח ב'הארץ', אשר הכותרת שלו היא:

השופט השווה את תקיפת שני החיילים ללינץ' ברמאללה, המשטרה טוענת שהרקע לא לאומני.

אם תחפשו את הטענה המאוחרת יותר של המשטרה, לא תמצאו אותה בגוף הדיווח:

…בעוד במשטרה הודיעו רשמית אתמול בבוקר כי לא מדובר בתקיפה ממניע לאומני אלא בבריונות גרידא, השווה השופט את המקרה ללינץ' ברמאללה. בעוד שהחיילים שהותקפו טוענים כי מדובר במניע על רקע לאומני, במשטרה בודקים חשד כי מדובר בנקמה לאחר שהחשודים הותקפו בביתם בידי אלמונים. משכך, סבורים במשטרה, כי החשודים היו מעורבים בתקיפה, אולם כנראה טעו בזיהוי.

לכל אורך הדיווח של 'הארץ' אין זכר לסתירות שעולות מדברי המשטרה עצמה, ולעובדה כי בדיון על הארכת מעצר התוקפים, ציין נציג המשטרה כי גם הסממן הלאומני קיים באירוע.

 

אם כך, צרכן חדשות אשר קורא רק את עיתון 'הארץ' (אנו מניחים כי ישנם כמה וכמה אנשים כאלה) יודע שהיתה איזו קטטה בין יהודים לערבים בחיפה, הוא יודע שאלה לא חדשות כל כך חשובות כי הדיווח הופיע אתמול לקראת סוף העיתון בעמוד של מודעות האבל, הוא יודע שהיהודים טוענים שמדובר בתקיפה על רקע לאומני, והא יודע שהמשטרה הודיעה רשמית כי לא מדובר בתקיפה על רקע לאומני אלא ב"בריונות". נו, אומר לעצמו קורא 'הארץ', סתם פרחחים. אפשר לדפדף לאייטם הבא.

לאותו צרכן חדשות, אשר סומך על העיתון שייתן לו אינפורמציה מהימנה, אין בכלל מושג שהוא לא מקבל את התמונה המלאה. עיתונאות במיטבה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות