'הארץ' מעוות את אמנת ז'נבה

המטרה: להעליל על ישראל עוד עלילה. האמצעי: סילוף אמנת ז'נבה. ההנחה: לא יתפסו אותנו.
ובכן:

עובדת בריאות פלסטינית אוחזת במנת חיסון לקורונה. צולם בבית-לחם. צילום: וויסאם השלמון, פלאש90

ביום רביעי האחרון, הצטרף עיתון 'הארץ' למקהלה האנטי-ישראלית הגלובלית, הסונטת בישראל על שאינה מחסנת את תושבי הרשות הפלסטינית. אגב הדיווח על השיחה בין שר החוץ גבי אשכנזי למקבילו האמריקני אנתוני בלינקן, טוען מאמר המערכת של העיתון:

ממשל ביידן מצטרף, למעשה, ללחץ שמנסים להפעיל ארגוני זכויות אדם בעולם, שיצאו לאחרונה בקריאה לממשלת ישראל לדאוג לחיסונם של הפלסטינים, כמחויב מסעיף 56 באמנת ז'נבה הרביעית, שקובע מפורשות, כי חובתו של הכובש "להנהיג ולהפעיל את אמצעי המגן ואמצעי המנע הדרושים כנגד התפשטותן של מחלות מידבקות ומגפות".

האמת היא שממשל ביידן איננו "מצטרף למעשה" לדרישה שישראל תחסן את הפלסטינים כולם. כפי שנכתב במאמר, בליקן ביקש מאשכנזי שישראל "תסייע בהעברת חיסונים" לפלסטינים. אין דין בקשה ל"סיוע בהעברה" כדין דרישה לחיסון בפועל של הפלסטינים.

אלא שכאן העיוותים והשקרים של 'הארץ' לא מסתיימים. השקר החמור יותר בפסקה שלעיל הוא הציטוט החסר מתוך אמנת ז'נבה הרביעית. גם אם נניח בצד את הוויכוח האם אכן ישראל מחויבת לכל פסיק באמנה (טיעון אשר שנוי במחלוקת עזה ושיש בו קשיים לא מבוטלים), זהו הציטוט המלא מתוך סעיף 56 שלה:

על הכוח הכובש מוטלת החובה להבטיח ולשמר, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות הלאומיות והמקומיות, את מוסדות ושירותי הבריאות ובתי החולים, בריאות הציבור וההיגיינה בשטח הכבוש, בדגש על הנהגת והפעלת אמצעי מגן ומניעה הדרושים כנגד התפשטותן של מחלות מידבקות ומגפות.

ההדגשה שלנו. ולמה הכוונה ב"שיתוף פעולה עם הרשויות הלאומיות והמקומיות"? הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מסביר כי לא זו בלבד שאין ציפייה מהכוח הכובש לנהל בעצמו את מאמצי ההשתלטות על מגיפות, אלא שאין כל דרישה ממנו להתערב במקרה שהרשויות הלאומיות והמקומיות מסוגלות לדאוג לבריאות האוכלוסייה שלהן. הדרישה היחידה מהכוח הכובש במקרה כזה, היא "להימנע מלהכשיל את עבודתם של הארגונים האחראיים לכך".

מה הן "הרשויות הלאומיות והמקומיות" במקרה הפלסטיני? כמובן, הרשות הפלסטינית ומשרד הבריאות הפלסטיני. וכפי שהוסבר חזור והסבר, הסכמי אוסלו עליהם חתומה הרשות מטילים עליה את האחריות לדאוג לבריאותם של תושביה, כולל האחריות לאספקת חיסונים לאוכלוסייה הפלסטינית. מתוקף הסכמים אלו, הרשות חיסנה את אזרחיה בשגרה מאז הקמתה ועד ימינו.

מכל כיוון שנסתכל על הסוגיה, על ישראל לא מוטלת כל אחריות לחסן את האוכלוסייה הפלסטינית. כל טענה כאילו יש לה אחריות כזו, היא עיוות מכוון.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מתוך אתר הצלב האדום:

    It will be remembered that Article 55 [ Link ] requires the Occupying Power to import the necessary medical supplies, such as medicaments, vaccines and sera, when the resources of the occupied territory are inadequate.

    מתוך רויטרס לפני שבוע:
    Palestinian COVID vaccine plan faces large funding gap, World Bank says

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות