"הארץ" מציג טענות כעובדות

רישול של "הארץ" במהדורתו האנגלית מספק לקוראיו אינפורמציה מסולפת.

"הארץ" מציג טענות כעובדות (13.5.11)

עיתון "הארץ" ממשיך להציג תרגומים בלתי נכונים לכתבות המופיעות במהדורת העיתון באנגלית, אשר משנים לחלוטין את תוכנן, לעיתים באופן דרמטי.

מי שקרא לפני מספר ימים את הדיווח של דנה הרמן במהדורת "הארץ" באנגלית, על ההפסד של ד"ר יהודה דוד במשפט הדיבה שניהל נגדו אביו של מוחמד א-דורה בבית משפט צרפתי, קרא גם את הפסקה הבאה:

Al-Dura had sued Yehuda for libel after the doctor, who operated on him in 1994, exposed details from his medical file in order to back claims that the elder al-Dura's scars were the result of surgery – and not caused by the IDF fire that killed his son in September, 2000.

תרגום:

א-דורה תבע את יהודה תביעת דיבה, לאחר שהרופא, אשרניתח אותו ב-1994, חשף פרטים מתיקו הרפואי כדי לתמוך בטענות שהצלקות שלו הן תוצאה של ניתוח, ולא נגרמו על ידי כדורי צה"ל שהרגו את בנו בספטמבר 2000.

הריגתו של א-דורה הבן על ידי כדורי צה"ל מוצגת בפסקה זו כעובדה. ברם, בגרסה המקורית בשפה העברית נכתב כך:

א-דורה תבע את ד"ר יהודה, שניתח אותו ב-1994, על שחשף פרטים מתיקו הרפואי כדי לתמוך בטענות שהצלקות שלו ישנות והן תוצאה של הניתוח, ולא נגרמו על ידי כדורי צה"ל שהרגו, לדבריו, את בנו.

מסתבר שבכתבה המקורית הריגתו של א-דורה על ידי כדורי צה"ל הוצגה כפי שהיא באמת – כטענה ולא כעובדה.

וכך, השמטה של מילה קטנה אך חשובה רק חיזקה את דעותיהם של קוראי "הארץ" באנגלית שעדיין בטוחים כי חיילי צה"ל הם אלה שהרגו את מוחמד א-דורה.

עדכון מה-18.5.11

בעקבות פניה של "פרספקטיבה" שינה עיתון "הארץ" את גרסת הכתבה באנגלית ועתה היא תואמת את הגרסה המקורית בעברית.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות