'הארץ' מציג: כתף קרה לעובדות

שוב משתלטות משאלות לבו של חמי שלו על בוחן המציאות שלו ושוב הוא מוכר לקוראי 'הארץ' תעמולת שקר בתחפושת "פרשנות"

רואים את האדים הלבנים מכתפו של פוטין לכיוון נתניהו? זהו הכפור (פגישת פוטין נתניהו בקרמלין בשבוע שעבר. צילום: חיים צח, לע"מ)

ביום שישי האחרון ערך חמי שלו ב'הארץ' השוואה/הקבלה בין גורלם וצרותיהם של טראמפ באמריקה ושל נתניהו בישראל.

כדי לבסס את הטיעון, כתב שלו שתחושתו, לפיה "אירועים כמעט זהים (ביקום טראמפ וביקום נתניהו, ח"ע) מתרחשים במקביל",

מתחדדת נוכח ניסיונם העקר של נתניהו וטראמפ להאפיל על החשדות נגדם בעזרת רעש וצלצולים בענייני חוץ: נתניהו במוסקבה, שם חטף כתף קרה מוולדימיר פוטין, וטראמפ בהאנוי, שם התברר שקים ג׳ונג־און הוא פחות ידיד ואהוב נפש ויותר נושא ונותן קשוח שמבקש לנצל את חולשותיו הגלויות של הנשיא האמריקאי

מה בדיוק קרה בהאנוי לא מעניין אותנו ועוד קשה לסכם לגביו סיכומים. אבל מה שקרה במוסקבה דווקא כן מעניין אותנו, וגם יש בהחלט במה להיתלות כדי לסכם את הפגישה.

האמנם רק "רעש וצלצולים בענייני חוץ" בעוד שלמעשה קיבל נתניהו "כתף קרה" מפוטין בפגישתם במוסקבה בשבוע שעבר?

התשובה: לא.

הסבר אפשרי לתשובה: משאלות לבו של שלו, מתעב מוצהר של נתניהו ומייחל למפלתו, שוב משתלטות על בוחן המציאות שלו ושוב גורמות לו להטעות את קוראי 'הארץ' בתעמולה שקרית בתחפושת "פרשנות". (לא בפעם הראשונה כפי שניתן לראות למשל כאן, כאן וכאן)

הנה מה שבאמת קרה במוסקבה:

הדיווח שהועבר בטלוויזיה הרוסית בשידור ישיר מהקרמלין, הביא כלשונם את חילופי הדברים בין האישים בפתח הפגישה. סקירת חילופי הדברים מעלה בבירור: לא כתף קרה אלא חמה וידידותית במיוחד.

פוטין מדבר על ה"חיים המתפתחים" בין ישראל לרוסיה, על מחזור הסחורות הגדל ועל הסיכויים להמשך הגדלתו, על חשיבות הדיון על ענייני ביטחון והמצב באזור ומסכם – ברוכים הבאים. כתף קרה או חמה?

נתניהו מזמין את פוטין לירושלים, לחנוכת אנדרטה לזכר הלוחמים היהודים שלחמו בצבא האדום בזמן המצור על לנינגרד. פוטין בתגובה: "תודה רבה. אבוא". חם או קר?

נתניהו מדבר על הקשר הישיר החיוני בינינו התורם לביטחון וליציבות באזור, על כך שאיראן היא האיום הגדול על היציבות והביטחון באזור ועל נחישות ישראל להמשיך לפעול נגד התבססותה בסוריה, ועל ה"יחסים הבילטרליים המצוינים בינינו". לאורך כל דבריו של נתניהו פוטין מהנהן בהסכמה. חם או קר?

נתניהו משבח את תרומת והשפעת העולים מרוסיה לתרבות הישראלית, את התיירות ההדדית, המצויה בשיא כל הזמנים ואת מימוש הסכם הפנסיות. (במסגרתו משלמת רוסיה פנסיות לאזרחים רוסיים שעלו לישראל) פוטין מפנה אליו כתף קרה פעם נוספת באמצעות הנהוני הסכמה.

נתניהו מודה לפוטין על ידידותו ועל הקשר הקרוב והאמיתי שבו מתנהלים היחסים. פוטין מהנהן בהסכמה. האישים לוחצים ידיים. קור כלבים.

תורו של פוטין לדבר. הוא מודה לנתניהו פעם נוספת על ההזמנה לירושלים. "זיכרונם (של לוחמי המצור על לנינגרד, ח"ע) קדוש לנו כמו לכם". פוטין מעיר ש"יוצאי רוסיה בישראל לא תרמו רק לתרבות אלא גם לעצם הקמת ישראל, וגם עכשיו תפקידם חשוב מאד – הם גשר בין רוסיה לישראל". האם דברים אלה הם כתף קרה או חמה?

במהלך הפגישה הזמין פוטין את שרה נתניהו ונתן לה זר פרחים.

אחריה מסר "גורם מדיני בכיר" שמשבר יירוט המטוס הרוסי, שהעיב על היחסים בחצי השנה האחרונה "לגמרי מאחורי שתי המדינות, שתי המדינות מסתכלות הלאה".

סוכם שיעד הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה משותף לשתי המדינות ויוקם צוות מדיני, בו ישותפו גם מדינות נוספות, כדי לקדם יעד זה.

לדברי נתניהו "הפגישה היתה מאד טובה, פוטין גילה הבנה לצרכי הביטחון של ישראל וסיכם שהדיון היה מאד מועיל. אנו בנתיב של שיתוף פעולה".

בתשובה לשאלה האם פוטין דרש מישראל לא לשוב ולתקוף בסוריה, השיב נתניהו: "אני לא חוזר עם מגבלה אלא עם מדיניות ברורה, והמדיניות הברורה היא שנמשיך לפעול"

לאחר הפגישה השיב פוטין לשאלות עיתונאים בנושאים שונים. כשנשאל על הפגישה עם נתניהו, גם הוא, כמו נתניהו, דיבר עליה במונחים חיוביים בלבד.

הנה, בתרגום חופשי, התייחסותו של פוטין לפגישה:

לגבי התפתחות יחסינו הבילטרליים, היה תהליך בהחלט שיטתי. עלינו להודות על מאמצי ההנהגה הישראלית. רה"מ נתניהו עובד על כך באופן אישי. ואנו מכירים את דעתו על תפקיד בריה"מ והצבא האדום בתוצאות מלחה"ע השניה. שמעתם על היוזמה להקמת אנדרטה לקורבנות המצור על לנינגרד. אנחנו בהחלט אסירי תודה לישראל על כך. אשתדל להשתתף בטקס הסרת הלוט מעל לאנדרטה בישראל. אנו מקווים שלמרות אירועי מערכת הבחירות, לא משנה איך תתפתח, תישמר ההתפתחות של יחסי רוסיה-ישראל

אגב, הנושא הפלסטיני – לכאורה בעל הפוטנציאל להיות סלע מחלוקת בין המדינות, כלל לא עלה בפגישה.

מה מכל זה הביא את שלו לדווח לקוראי 'הארץ' על "כתף קרה" של פוטין לנתניהו?

חמי שלו: אין תגובה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. פוטין מסובב את נתניהו כמו פראייר. ברור שהוא נחמד אליו. הוא עושה לנתניהו עיניים, גרם לנתניהו להמר עליו בכל האסימונים, ואז מחייך אליו ויורק לנו בפרצוף. בסופו של דבר ברגע האמת הוא נותן לאיראנים להתבסס בסוריה, חוסם את המרחב האווירי שהתרגלנו להיות בעל הבית שלו, וצוחק לנו בפנים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות